AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Hei! Er en jente på 28 år,sammen med en mann på 34. Han er på nåværende tidspunkt ikke klar for barn,men jeg håper det ikke er altfor lenge til... Problemet er vel at jeg har pcos,får mensen tidevis ganske uregelmessig (men vil tro jeg har den 10 ganger i løpet av 12 mnd,minimum.)I tillegg har jeg også fått påvist en endocyste på ene eggstokken,som skal fjernes nå snart. Men heldigvis ingen flere tegn på endometriose. Ser jo for meg at det muligens kan bli litt vanskeligere å bli gravid. Jeg prøver å spise lavkaro. Slutta med det et par uker og merket b.la at mensen kom enda senere enn vanlig,samt dårligere hud,vektnedgang(!?) og noe mer humørsvingninger. Mulig dette er litt feil sted,men aner ikke hvor ellers poste. Jeg lurer altså på om det er noen som har erfaring, i hovedsak med pcos kanskje, som kan gi meg noen råd for hvordan behandle kroppen best mulig ifht FORHÅPENTLIGVIS kommende graviditet? Som et tilleggsspørsmål Kanskje noen har erfaring med menn som aldersmessig burde være klare for baby,men som ikke er det? Hva skal til? Jeg tror han er rede til å forplikte seg på alle andre mulige måter (selv om bryllup nok ikke er hans store drøm),men akkurat barn er han IKKE klar for...
Athene Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Det viktigste du kan gjøre er å legge om kostholdet og begynne og trene. Veldig mange opplever at PCOSen bli helt eller delvis borte når de klarer dette. Det vil sannsynligvis bedre dine sjangser for å bli gravid. Ellers finnes det gode medisiner, som Pergo, som kan prøves ut når dere kommer så langt. Med lange, uregelmessige sykluser har du neppe eggløsning på egenhånd. Da krever ikke legen det vanlige året med hjemme-prøving før man kommer videre i systemet. Men det kan ta lang tid likevel. Jeg hadde selv en diagnose som gjorde at jeg kom til hos legen med en gang vi begynte og prøve. Nå, tre år etter pilleslutt, blir det kanskje prøverør før jul... Og når det gjelder mannen er det ikke stort annet å gjøre enn å vente til han blir klar. Jeg hadde selv motsatt problem, mannen var klar før meg. Det som overtalte meg til å begynne var at jeg visste at det ville ta tid, og det viste seg dessverre å være riktig.
Gjest Ruccola Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Hvor lenge har dere vert sammen da? Min mann trengte mange år på å bli klar. først skulle vi ha stabile jobber begge to, så hus og en passe rolig hverdag. Var viktig for ham at desse tingene var på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå