Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine to brødre bodde en periode sammen i et hus min eldste bror leide. Min yngste bror flyttet inn, betalte husleie, men ble aldri skrevet på noe kontrakt. Min eldste bror fant plutselig ut at han skulle flytte til en annen del av landet. Han tok ingen av sine eiendeler med seg. Min yngste bror ble boende igjen i huset, inntil det ble oppdaget store råteskader, og måtte flytte ut.

Eldstemann er en rotekopp som gir faen i alt rundt seg, så lenge han har det bra. Dermed ble det liggende igjen 3-4 bilmotorer, kjøleskap, bildeler, søppel og diverse etter han. Han fjernet de tingene han så på som verdi for en uke siden, mens resten av driten ble liggende. I tillegg har han ødelagt et vedskjul med å skjære ned den ene veggen, for å få plass til en bil.

Det ble aldri skrevet noen ny kontrakt med husvert etter at eldstemann flyttet. Nå har yngstemann fått problemer med husvert, pga all driten som blir liggende igjen. (Yngstemann har selvfølgelig fjernet sine ting.) Husvert truer med å saksøke yngstemann, og han skal i tillegg ha 100kr dagen dersom eiendommen ikke er tømt og ordnet innen 1.oktober. Yngstemann har selvfølgelig forklart husvert at det ikke er hans ting, men husvert gir seg ikke.

Pga en haug med inkassokrav, er det ingen som vet hvor eldstemann holder til. Han har hemmelig nummer og hemmelig adresse.

Så spørsmålene mine er som følger:

Hva kan yngstemann gjøre ang. trusler om søksmål?

Hvem sitt ansvar er dette? Kan yngstemann bare gi f og overse problemet, eller ender det opp med å bli hans problem, siden han er den siste som har betalt husleie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...