Gjest bestemor Skrevet 22. september 2011 #1 Skrevet 22. september 2011 Spør om råd her fordi jeg synes dette er en veldig vanskelig situasjon. Har nemlig fått høre at faren til barnebarnet mitt går rundt og lyver om at han ikke er faren. Det ble slutt mellom foreldrene for noen år siden og han har ikke noe mye kontakt med barnet. Men det er ingen tvil om at han er barnefaren, alle som ser barnet ser det, barnet er en tro kopi av sin far. Men denne barnefaren er veldig umoden, midt i tyveårene og har bestandig løyet mye. Han er flink til å lyve, virker veldig overbevisende når han lyver til nye bekjentskaper så folk som ikke kjenner barnet eller har sett barnet, kan nok tro på han. Barnet nærmer seg skolealder og min bekymring går på at barnet når han blir større skal få høre dette selv "at det er jo ikke xxxx som er faren din". Eller andre løgnhistorier som denne barnefaren kan få seg til å fortelle rundt. Vil beskytte mitt barnebarn, og lurer litt på hva vi kan gjøre for å få en slutt på at han går rundt og lyver og forteller usanne historier om sitt barn.
Gjest gjest Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Farskapstest? evnt bare vise barnet fødtselsattesten ...
Blikkboks Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Farskapstest? evnt bare vise barnet fødtselsattesten ... Vil tru at ts ikkje er bekymra for at barnet skal tru at det ikkje er faren, men meir redd for den psykiske belastninga det må vere når ein ikkje føler seg ønska av sin eigen far... Når det kjem til kva ein kan gjere med ein mann som lyg, så har eg desverre ingen gode råd å komme med. Berre at barnet får masse masse kjærlighet og føler seg beskytta og elska av dei rundt h*n.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Vil tru at ts ikkje er bekymra for at barnet skal tru at det ikkje er faren, men meir redd for den psykiske belastninga det må vere når ein ikkje føler seg ønska av sin eigen far... Når det kjem til kva ein kan gjere med ein mann som lyg, så har eg desverre ingen gode råd å komme med. Berre at barnet får masse masse kjærlighet og føler seg beskytta og elska av dei rundt h*n. Støtter denne. Noen mennesker er kroniske løgnere. På en eller annen måte må vel barnet forberedes på dette, slik at det ikke kommer som et sjokk.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Løsningen må være å foreslå farskapstest, Hvis han står som far må farskapssaken taes opp igjen.Dette kan være litt omfattende. Men det letteste er å kjøpe en på nettet koster 2000-3000 kr. Har jeg som besteforeldre vært i din situasjon hadde jeg nok kjøpt den om BF ville ta en slik test, Google farskapstest så finner du mye. Er bl.a noen Tromsø som også utfører slik test så en trenger ikke dra til utalndet.
Gjest TS Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Takk for svar, Saken er ikke den at han nekter ovenfor oss eller barnet at han er faren. Det er egentlig ikke noen tvil om farskapet sånn sett, også i og med at barnet er veldig lik han. Det er vel mere rykter som flyr som bekymrer meg, selv om vi vet og de som kjenner han og barnet fra tidligere vet at han er faren. Så er det som sagt det at han lyver rundt til nye damer og nye bekjentskaper om at han ikke er far til barnet. Min bekymring er at de ryktene skal nå barnet en dag, og at barnet burde slippe å få høre slike rykter i framtiden. Har jo mest lyst til å oppsøke barnefaren og filleriste han pga han er en sånn idiot som ikke forstår at han skader sitt eget barn med alle disse løgnhistoriene sine. men kjefting ville vel neppe føre fram. Har også tenkt på å snakke med hans mor om hun kan snakke med han, men ifølge barnemoren så har han veldig lite respekt for moren sin så det fører vel også neppe fram. Så jeg er egentlig ganske rådløs. Men som en sier her så er det vel vanskelig å beskytte seg mot løgn og rykter. Men det er ille når det er et lite barn det gjelder.
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Takk for svar, Saken er ikke den at han nekter ovenfor oss eller barnet at han er faren. Det er egentlig ikke noen tvil om farskapet sånn sett, også i og med at barnet er veldig lik han. Det er vel mere rykter som flyr som bekymrer meg, selv om vi vet og de som kjenner han og barnet fra tidligere vet at han er faren. Så er det som sagt det at han lyver rundt til nye damer og nye bekjentskaper om at han ikke er far til barnet. Min bekymring er at de ryktene skal nå barnet en dag, og at barnet burde slippe å få høre slike rykter i framtiden. Har jo mest lyst til å oppsøke barnefaren og filleriste han pga han er en sånn idiot som ikke forstår at han skader sitt eget barn med alle disse løgnhistoriene sine. men kjefting ville vel neppe føre fram. Har også tenkt på å snakke med hans mor om hun kan snakke med han, men ifølge barnemoren så har han veldig lite respekt for moren sin så det fører vel også neppe fram. Så jeg er egentlig ganske rådløs. Men som en sier her så er det vel vanskelig å beskytte seg mot løgn og rykter. Men det er ille når det er et lite barn det gjelder. Hei igjen. Er meg over som skrev om farskapstesten. Tror alikevel om dere kjøpte en slik test at det ga han noen påminnelser - REMINDERS - om at dette ikke er noe ne bare tuller vekk. Det virker som om denne "mannen" ikke er særlig gammel og/ eller moden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå