Gå til innhold

Klarer jeg å komme meg igjennom dette på 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg opp i 1T, kjemi1, samfunnsfag og engelsk muntlig - alle 1.klasse fag på vgs(studiespesialiserende).

Første eksamen er om 2 mnd, også kommer de andre fortløpende ... så jeg bør ha kommet meg igjennom alle fagene innen da.

Dvs at jeg har 2 uker på hvert fag! Klarer jeg dette tro? Noen som har vært igjennom det samme der ute? :lete:

Hilsen en privatist som leser på egenhånd, men ha vært igjennom fagene før :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har meldt meg opp i 1T, kjemi1, samfunnsfag og engelsk muntlig - alle 1.klasse fag på vgs(studiespesialiserende).

Første eksamen er om 2 mnd, også kommer de andre fortløpende ... så jeg bør ha kommet meg igjennom alle fagene innen da.

Dvs at jeg har 2 uker på hvert fag! Klarer jeg dette tro? Noen som har vært igjennom det samme der ute? :lete:

Hilsen en privatist som leser på egenhånd, men ha vært igjennom fagene før :goodbye:

du kan klare det uten Kg. Kan du klare deg uten Kg?)Dette er nøkler til ditt spørsmål)

Endret av zorra
  • Liker 1
Gjest grapefrukt
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det, men det har vel mye å si på hvor strukturert du er, hvor mye kunnskap du har fra før og hvor lett du har for å lære deg stoff. (Og så klart hva slags karakter du er ute etter).

• Liker 1
Skrevet

Takker for svar!

Zorro : Så du mener jeg burde slutte å henge på KG og heller se i bøkene, så klarer jeg det?

grapefrukt : Jeg er ikke strukturert i det hele tatt, men når jeg først kommer igang med lesing sitter jeg gjerne i flere timer og jobber jevnt og trutt.

Jeg skal kun studere i 2 mnd nå, så kan studere døgnet rundt om jeg orker. Skal ikke jobbe og har bare meg selv å tenke på.

Jeg har hatt fagene før. Hadde undervisning i fjor på privatskole, men var mye syk så fikk ikke tatt alle eksamene. Derfor tar jeg det nå :)

Jeg er ute etter 5 og 6-ere!!!

Gjest grapefrukt
Skrevet

Takker for svar!

Zorro : Så du mener jeg burde slutte å henge på KG og heller se i bøkene, så klarer jeg det?

grapefrukt : Jeg er ikke strukturert i det hele tatt, men når jeg først kommer igang med lesing sitter jeg gjerne i flere timer og jobber jevnt og trutt.

Jeg skal kun studere i 2 mnd nå, så kan studere døgnet rundt om jeg orker. Skal ikke jobbe og har bare meg selv å tenke på.

Jeg har hatt fagene før. Hadde undervisning i fjor på privatskole, men var mye syk så fikk ikke tatt alle eksamene. Derfor tar jeg det nå :)

Jeg er ute etter 5 og 6-ere!!!

Det er vel ingen som kan uttale seg om du klarer det eller ei, men siden du allerede har meldt deg opp så er det vel ikke skadelig å gi det er forsøk!

• Liker 1
Skrevet

Engelsk muntlig og samfunnsfag kan du dekke fort hvis du har et reflektert og analytisk hode som i tillegg har god husk og engelsk uttale.

De to andre må du jobbe mer med, men det skal absolutt gå hvis du jobber med fagene hver dag. Og så fremt du ikke jobber mer enn fulltid skal du jobbe med disse fagene hver dag.

Jeg tok 3. klasse samfunnsfag uten å ha vært gjennom faget før som privatist og leste dagen før i bilen på vei hjem fra Oslo, fikk 5. Ville absolutt brukt tiden på kjemi, der du ikke kan ro deg inn på samme måte som samfunnsfag og engelsk.

Skrevet

Siden du har vært igjennom fagene før vil det bli null problem for deg!

Skrevet

Jeg gjorde det. 5 fag på 1 måned, men jeg er veldig strukturert og lærer fort. Du greier det om du bestemmer deg for det og jobber veldig målrettet... Engelskeksamen er jo ikke noe særlig å lese til uansett:) Lykke til!

Skrevet

Engelsk muntlig og samfunnsfag kan du dekke fort hvis du har et reflektert og analytisk hode som i tillegg har god husk og engelsk uttale.

De to andre må du jobbe mer med, men det skal absolutt gå hvis du jobber med fagene hver dag. Og så fremt du ikke jobber mer enn fulltid skal du jobbe med disse fagene hver dag.

Jeg tok 3. klasse samfunnsfag uten å ha vært gjennom faget før som privatist og leste dagen før i bilen på vei hjem fra Oslo, fikk 5. Ville absolutt brukt tiden på kjemi, der du ikke kan ro deg inn på samme måte som samfunnsfag og engelsk.

Det finnes ikke noe som heter 3.klasse samfunnsfag :fnise: Var det sosiologi 2, psykologi 2 eller sosialantropologi?

Skrevet

Det finnes ikke noe som heter 3.klasse samfunnsfag :fnise: Var det sosiologi 2, psykologi 2 eller sosialantropologi?

Nei, nei og nei. Samfunnskunnskap het det, beklager den UTROLIG STORE FORVIRRINGEN av fag og kunnskap. Dette er uansett fag man lett klarer på kort tid hvis man er god til å lese, huske og reflektere.

Skrevet

Dette klarer du! :)

Jeg har nettopp begynt på kveldsskole 2 dager i uka (VGS). Vi tar unna alle programfagene i elektrofag på 3 mnd! Jeg visste knapt hva ampere og volt var da jeg begynte.. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...