AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Eg treng litt hjelp til ei takkegave til mine svigerforeldre. For vel 10 dgr sidan fødte kona mi ein gut, frisk og fin, knapt ei veke over termin. Etter fødselen gjekk det ikkje så bra med guten vår, då han ikkje tok til seg morsmelk. Vi trudde at alt var såre vel fordi dei på barselavdelinga sa at alt såg bra ut. Vi tilkalla dei ofte for å få bekrefte at ammeteknikk var god, og at guten hadde det bra. Kva visste vi? Han sugde feil, og då vi reiste på dag to, hadde han gått ned 9,8% av fødevekta, som angivelig var "greit" men dei ville sjekke det dagen etter. Så fekk kona brystspreng, guten gjekk enda meir ned i vekt, alt vare gale. Det har vore dei ti vanskeligaste dagane eg har hatt i mitt liv, med kjensler i storm, tårer og fortviling. Eg er kirurg og har vore ute ei vintersnatt før, er vandt med lite søvn, men dette var noko heilt anna. Heldigvis snudde det i går, men herregud for ei veke eg/vi har hatt. Kona på pumpemaskin medan eg satt og ga ein krakilsk gut morsmelkerstatning og etter kvart morsmelk. Takk gud for at i går tok han til brystet hennar. Egentlig bør eg takke barnepleiaren vi hadde, som var litt "Yoda" med ungen.. Skikkelig "hestekviskrer", om dykk forstår kva eg meiner. Heldigvis har eg verda´s beste svigermor. Ikkje den vanligaste tingen å sei, men det er sant :-) Om ikkje ho og svigerfar (det er ho som er drivkrafta, men begge hjalp) hadde vore der, veit eg ikkje korleis eg og kona mi skulle klart oss. Nå vil eg takke på ein skikkelig måte, men veit ikkje korleis. I fjor fekk dei langhelg på spa-hotell, men dette har dei ikkje brukt enda. Føler det må være ein ting som dei får i handa, ikkje eit gavekort eller reise då eg vil tru dei ikkje vil nytte seg av det. Kona og eg har gjennom heile svangerskapet flira av at, hvis det er noko vi lurer på vedr. svangerskap/baby, eller egentlig kva som helst, så finn ein svar på kvinneforum! Nå skal eg teste om det verkelig stemmer ;-) Eg har nok penger, men rådlaus/uinspirert (sikkert litt trøytt). Krystallvase? Burberry-trenchcoat har ho! Vanskelig med enkle klede. Kan nokon hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Hadde jeg vært svigermoren din ville jeg elsket å få en uke på en gresk øy.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 hehe. skjønner du er sliten og alt går i spinn. Vil først si så gledelig å høre at helvetesuken er over og at alt løste seg for dere Når det gjelder gaven.. Er ikke helt sikker på om jeg forstår hvor kritisk situasjonen og hjelpen deres var. Men forstår den har betydd all verden for deg og din kone. Jeg tenker mer i retning av en oppmerksomhet. En burberry trenchcoat (morsomt at du i det hele tatt vet hva det er.hehe), er nok litt over-kill for meg.. Men siden du har så godt forhold til de så vet du kanskje om noe de liker eller interesserer seg for? Jeg tenker også at ofte er det tanken og ikke prisen på gaven som bringer gleden. En kombinasjon av de to er jo det aller beste når man har muligheten til det. Om de er glad i bøker, få tak i en førsteutgave av ett eller annet? Glad i vin? finn ut hvilken vin de drakk ved en spesiell anledning og bestill de en sånn? Finnes det en tjeneste dere kunne gjort for de? Kall opp barnet etter en av de? hehe Gi de et hjemmelaget gavekort på at du kommer og spar snø for de en hel mnd? :gjeiper: Sånn ellers er vel oppmerksomhet blomster og vin, fruktkurv med mye godt? Invitere de på middag når dere får overskudd til det? Kanskje de har et kurs i tanken? mat, vin, dans? Nå vet ikke jeg om de er typene til det. Men en veldig fin gave er jo billetter til noe de vil se. Feks et show eller en konsert? 2
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 (endret) Skjønner at dere har vært igjennom en forferdelig tid, og føler så inderlig med dere. Så godt at svigerforeldrene dine er til så stor støtte og hjelp - det er jo fantastisk! :D Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget ditt, var "cruise i Karibien", hehe Men så leste jeg at dere har gitt de gavekort på SPA-helg tidligere, og at de ikke har benyttet seg av dette ennå. Da er kanskje ikke reiser eller opplevelser av noe slag det som vil slå an. Dvs, hvis du vet at de f.eks er veldig glad i å gå i fjellet, så kan jo kanskje en helg på et høyfjellshotell være noe? Jeg tror nok cluet her er å tenke på hva du vet at de liker å gjøre. Har de noen spesielle interesser eller hobbyer du kan peile deg inn på, og gjøre noe i forhold til det? Det trenger ikke være dyrt, stort og flott, så lenge det er gitt med hjertet Ønsker dere all lykke til videre med den lille, og jeg håper at dere nå kan få en bedre tilværelse fremover, alle tre Endret 22. september 2011 av Adriane
skruf Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Gratulerer med sønn og overstått helvetesuke!! Hva med å gi svigerforeldrene dine ei overraskelseskurv (hvis man kan kalle det for det)? Kjøp ei fin kurv med litt størrelse og putt oppi forskjellige ting de liker, f.eks et par gode vinflasker (hvis de liker det), noen gode oster, sjokolade, et par bøker (hvis de liker å lese), en fin cd av favorittartisten, to krus som det står "verdens beste mormor/morfar" på, osv osv.... Vi ga svigerforeldrene mine en tur til Island et år, det var stor suksess, da de alltid har drømt om Island. Men, hvis de ikke har brukt opp Spa-helga si så er det nok ikke sikkert en ny tur er det beste. Lykke til videre
Binke Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Så hyggelig å lese om et så godt sviger-forhold! (Vi som har gode svigerforeldre er virkelig heldige!) Selvfølgelig er det fint om du har lyst til å gi en takke-gave til svigers. Men jeg er ganske så sikker på at det ikke er nødvendig med en håndfast ting. Sett fra sigerforeldrene dine sin side: Datteren deres har fått et barn, de har fått et barnebarn! Det er klart at de ønsker å stille opp for dere! Jeg tror at den beste måten å vise deres takknemlighet på og deres tillitt til dem som omsorgs- /støttepersoner er å involvere dem i barnets liv framover. Hvis du likevel ønsker å gi en konkret gave vil jeg foreslå et bilde av besteforeldre og barn sammen - i en fin ramme. Og et kort hvor du skriver og takker for støtte i det som har vært en utfordrende tid. til slutt: Gratulerer med en sønn! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå