Gå til innhold

Avklare hensikter på forhånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske mange tråder her om usikkerhet i forbindelse med starten av et forhold osv. Og enkelte råd går på at man må være ærlig om sine hensikter, og liksom avklare på forhånd hva "dette" er for noe. Det vanligste er vel at man treffes på fest eller på byen, man får kjemi, blir beruset og kliner eller noe. Så blir temaet "skal vi dra hjem sammen?".

Og her sliter jeg. Jeg føler liksom at jeg vil avklare på forhånd hva vi vil med dette. Hvis han bare er interessert i sex så kan jeg gjerne være med på det hvis han er en sexy fyr. Og hvis han faktisk oppriktig liker meg som person og vil dra med meg hjem fordi han ikke vil at kvelden skal slutte, så vil jeg vite dét.

Jeg kan altså gjerne være med på begge deler, men jeg føler som sagt et stort behov for å vite dette på forhånd. Tenk om jeg liker han så godt at jeg vil mer, men han bare ville ha sex? Eller at jeg tror vi bare har en ONS, og så går jeg glipp av en bra fyr fordi jeg ikke tør/vil ta kontakt med han etterpå?

Er det en pussig ting å liksom diskutere på saklig vis den første gangen man møtes på byen? Hva synes menn om dette? (Her tar jeg gjerne i mot svar fra nettopp menn :))

Jeg slites nemlig mellom å ville være hun som "står opp" for seg selv, og å være en som er litt rock'n roll og avslappet. Virker man needy hvis man vil ha dette avklart på forhånd?

Det skal sies at jeg er høvelig nysingel og ikke vet helt hva jeg kan "kreve" uten å virke gal :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker litt voldsomt å skulle kreve at noen har gjort seg om en mening om hva som er målet med relasjonen første gang en møtes. Du hadde skremt bort meg om du bad meg om en tilstandsrapport før vi i det hele tatt hadde kommet oss ut av taxien.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje det ikke kom klart nok frem, men med hensikter mener jeg "vil bare ha sex" eller "er singel og klar for kjæreste, og du virker som en bra kandidat" :)

- TS

Skrevet

Ingen gutter vil nok ta opp dette! hvis jeg var deg ville jeg sett an gutten. Hvis du er interessert i å treffe han igjen, ville jeg blitt med hjem på forespørsel, men ikke gått noe lengre enn roting. Da blir det mer spennende for gutten også, i og med at han ikke har utforsket hele deg enda ;) Da er det viktig at du også tar intiativ til å møtes senere. Hvis du sender ham hjem etter kun roting og uten å ha sagt eksplisitt at du ønsker å se ham igjen, kan ikke gutten lukte at du egentlig likte han veldig godt.........

• Liker 1
Skrevet

Møt han flere ganger og hold bena godt samlet. Først da vet du om han er interessert i deg eller underlivet ditt.

Skrevet

Og går det for lang tid så tenker han at hun har issues og gidder ikke mer, uansett hvor "gode" hensiktene var.

Skrevet

Jeg pleier ta slikt på morgenkvisten, eventuelt dagen etter. Ser ikke helt hvordan planen videre skal påvirke sexen, så jeg pleier aldri spørre om det og har heller aldri opplevd at hun har spurt.

Skrevet

Vet du dette selv da?

Kl 3 om natten med 1,5 i promille?

Det er vel et litt urimelig spørsmål å komme med spørr du meg.

Hender jo du selv ikke vet hva du vil før dagen etter og vel? Iallefall om du er åpen for både løse og faste forbindelser.

Styr det selv da vel. Ikke spørr hva han er ute etter, si heller hva du er ute etter, så vil du sikkert få noen svar.

Ser du for deg noe mer seriøst så sørg for å få telefonnr. Ikke gi han ditt, da bare piner du deg selv med å vente.

Spørr han ut om favoritt uteplasser og ta sjansen på å treffe på han igjen, gå hjem til deg selv. Da kan dere begge gå å lure på om det hadde blitt bra. Neste gang vil det vær" oh shit glad jeg ikke ble med han hjem" eller æ yes i kveld skal det skje mer. "

Om jeg har hatt ONS har jeg aldri selv vært ute etter mer, og flørten har vært deretter.

Skrevet

Hvis man bare vil ha sex så tror jeg gutta blir lettet over å høre det før man hopper i høyet.

Jeg har skremt bort et par stykker som jeg har drasset med meg hjem. Hadde de visst at det bare var sex jeg var ute etter, så hadde de vel kanskje kommet tilbake for mer? :sjenert: Jeg vet ikke

Skrevet

TS her!

Nei, dere har nok rett i det! Det er vel en merkelig ting å avklare på forhånd. Men jeg mener jo ikke at samtalen skal gå som følger: "Så, vil du bare ha sex med meg eller ser du på meg som potensiell kjæreste?", han svarer "kun pulings" eller "ja, bli min hjertens kjær".

Jeg tenker mer sånn at det er lov å spørre om han holder på med noen andre, eller om han faktisk er en tilgjengelig mann som er åpen for noe mer enn bare sex? Man kan jo pakke det inn i generell fylleprat :)

Når det gjelder tipsene om å holde bena samlet og ikke ha sex, så skjønner jeg hva dere mener, men det er ikke det som er poenget her. Jeg har ingenting i mot å bli med en kjekk fyr jeg har bra kjemi med, hjem for å ha sex. Hvorfor skal jeg være den som er kostbar når jeg er like kåt som han? Jeg ser jo for meg at voksne menn over 30 ikke tenker at "nei, hun hadde sex på første møte, hun er ikke ærbar nok å ha som kjæreste"? Det er vel ikke sånn? Eksen min hadde jeg sex med etter å ha kjent han i tre timer. 6 års samboerforhold ble det ut av det. Han tenkte bare som så at jeg var så kåt på han at jeg ikke klarte å la han være, og det likte han. Enkelt og greit!

Det lureste er vel å ta det om morgenen ja... Da merker man jo om kjemien er like god, og praten går like lett som dagen før. Og MEGET lurt å få hans nummer. Det å sitte og vente på en sms som kanskje aldri kommer er aldri noe gøy. Bedre å ta saken i egne hender, sende sms og se an svaret, eller mangelen på sådan.

Og for å svare det siste innlegget; Ja, jeg vet om dette er noen jeg vil date kl 03 om natten, og jeg har aldri høy promille. Jeg drikker noen pils og sånt, men jeg er aldri fullstendig pærings. NÅR jeg først blir med noen hjem, så er det fordi jeg har pratet lenge med dem på byen, fordi jeg liker personligheten og kjemien, og fordi jeg synes han er sexy. Så jeg har samme smak før og etter ei flaske vin, faktisk. Har aldri våknet hos noen og tenkt "oh shit, han var grim", heldigvis :) Men enkelte blir jo litt sjenerte og tilbakeholdne dagen derpå... Her jeg bor er det ikke SÅ mange uteplasser, så man treffer folk igjen tilslutt uansett - kjekt!

Flere tips for hvordan man ordner seg kjæreste uten å leve i sølibat? :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Hvis man bare vil ha sex så tror jeg gutta blir lettet over å høre det før man hopper i høyet.

Jeg har skremt bort et par stykker som jeg har drasset med meg hjem. Hadde de visst at det bare var sex jeg var ute etter, så hadde de vel kanskje kommet tilbake for mer? :sjenert: Jeg vet ikke

Ja, jeg tror også gutter liker å høre at man faktisk bare vil ha sex!

Hva mener du med at du har skremt et par gutter bort? Hvordan skremte du de? Og VIL du ha de tilbake for mer?

TS

Skrevet

Ja, jeg tror også gutter liker å høre at man faktisk bare vil ha sex!

Hva mener du med at du har skremt et par gutter bort? Hvordan skremte du de? Og VIL du ha de tilbake for mer?

TS

De stakk av midt på natta :rodme: Nå er det ikke sånn at dette skjer meg meg på daglig basis, altså! men det har skjedd med de to ONS'ene jeg hadde i sommer.

Han ene kjente jeg litt fra før, og vil gjerne ha ham tilbake :sjenert: . Men jeg tror han synes det er for kleint... Skal gjøre et siste forsøk neste gang han er på chatten på FB, så skal jeg stave det for ham (menn kan være litt treige ja :tunge1: )

• Liker 1
Skrevet

De stakk av midt på natta :rodme: Nå er det ikke sånn at dette skjer meg meg på daglig basis, altså! men det har skjedd med de to ONS'ene jeg hadde i sommer.

Han ene kjente jeg litt fra før, og vil gjerne ha ham tilbake :sjenert: . Men jeg tror han synes det er for kleint... Skal gjøre et siste forsøk neste gang han er på chatten på FB, så skal jeg stave det for ham (menn kan være litt treige ja :tunge1: )

Men hvorfor stakk de av? Fridde du kvelden før? :) Skulle tro at tilbudet om uforpliktende sex frister ja... Lykke til!

TS

Skrevet

Nå var promille komentaren satt litt på spissen :)

Jeg føler jeg er litt som deg, har ingen ting mot sex første kvelden.

Men når jeg ser litt retrospektivt på ekser, flørter og ONS, så er det sjelden ONS blir mer, for det kan være rett det noen sexologer hevder ang intimitet så tidlig i et potensielt forhold. Nå stopper jeg, spørsmålet gjalt noe :-)

Skrevet

Nå var promille komentaren satt litt på spissen :)

Jeg føler jeg er litt som deg, har ingen ting mot sex første kvelden.

Men når jeg ser litt retrospektivt på ekser, flørter og ONS, så er det sjelden ONS blir mer, for det kan være rett det noen sexologer hevder ang intimitet så tidlig i et potensielt forhold. Nå stopper jeg, spørsmålet gjalt noe :-)

Jeg synes det er like vanskelig å gå videre etterpå, selv om man ikke har hatt sex... Har vel kanskje bare ikke truffet på rette fyren da!

Men sexologene har vel et poeng - det er jo faktisk litt kleint å gå på første date med noen man allerede har hatt sex med :fnise:

TS

Skrevet (endret)

Men hvorfor stakk de av? Fridde du kvelden før? :) Skulle tro at tilbudet om uforpliktende sex frister ja... Lykke til!

TS

Første gangen jeg møtte han ene var på en 4 timers biltur, der alle vi tre som satt i bilen var passe fyllesjuke, og siden vi ikke kjente hverandre så godt snakket vi liksågodt om sex hele veien :tongue: . Og da spurte altså denne fyren meg om jeg som jente trodde det gikk an å ha et forhold kun basert på sex.

Ja, sa jeg.

Inviterte han med på byen noen uker etterpå med hensikt å prøve det ut, men da fikk han altså noia etterpå og stakk av! Har møtt ham ved en senere anledning på en fest, og da tok han overhodet ikke notis av tilnærmelsene mine. Lurelem... (=mannlig versjon av luremus) :roll:

Endret av Knirke
Skrevet

Er det en pussig ting å liksom diskutere på saklig vis den første gangen man møtes på byen? Hva synes menn om dette? (Her tar jeg gjerne i mot svar fra nettopp menn :))

Det er ikke lett å få noe ærlig og oppriktig svar på dette i fylla ute på byen. Det sier seg selv.

Og blant annet derfor er ikke ONS noe fornuftig.

• Liker 1
Skrevet

Menn elsker kvinner som er med på ONS, og ofte blir det forhold ut av det, med bryllup & barn :rodmer::) Vet om mange sexhistorier som ender i ekteskap. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Menn elsker kvinner som er med på ONS, og ofte blir det forhold ut av det, med bryllup & barn :rodmer::) Vet om mange sexhistorier som ender i ekteskap. :klemmer:

Spørsmålet er nok heller om det ikke ender i skilsmisse.

• Liker 1
Skrevet

Spørsmålet er nok heller om det ikke ender i skilsmisse.

Du er positiv som alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...