MichelleLouise Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Jeg har testet negativt to ganger nå, men har likevel en følelse av at jeg er gravid. Har uteblitt mens, og det ser ikke ut som den kommer heller. Skulle hatt mensen rundt torsdag forrige uke (15. sept.) og testet først hos legen på mandag (19. sept) og så idag hjemme (21. sept). Begge negative, men føler likevel at det er noe som ikke stemmer. Legen sa også at det kan hende det er for tidlig enda og at noen bruker lengere tid på å få det hormonet når de er gravide enn andre. Hva med dere? Noen som testet negativt, men likevel var gravid og testet positivt seinere? 1
Athene Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Hvor mange tråder har du laget nå? Det er utrolig skjeldent å ikke teste riktig etter at mensen skulle vært der. Over 99% vil teste positivt 14 dager etter eggløsning. De du leser om på nett som har testet positivt sent er de utrolig skjeldne tilfellene, og som regel er det fordi de har hatt eggløsning mye senere enn de trur. Det er nok bare syklusen som er på tur, det skjer alle innimellom. Det er lite annet å gjøre enn å vente en ukes tid, teste på nytt, og slå deg til ro med resultatet da. Frem til det er det ingen her inne som kan gi deg svaret.
Gjest imli Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Eg har opplevd det, ja. Hadde bare hatt ein mens etter forrige fødsel og var sikkert ikkje heilt i gjenge. Tok ein test då mensen ikkje dukka opp ca 30 dagar etter forrige mens, var negativ. Tenkte ikkje meir på det før det slo meg fleire veker seinare at eg enno ikkje hadde fått mensen. Då var testen positiv og Ul viste at eg var 9 veker på veg.
MichelleLouise Skrevet 21. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2011 Hvor mange tråder har du laget nå? Det er utrolig skjeldent å ikke teste riktig etter at mensen skulle vært der. Over 99% vil teste positivt 14 dager etter eggløsning. De du leser om på nett som har testet positivt sent er de utrolig skjeldne tilfellene, og som regel er det fordi de har hatt eggløsning mye senere enn de trur. Det er nok bare syklusen som er på tur, det skjer alle innimellom. Det er lite annet å gjøre enn å vente en ukes tid, teste på nytt, og slå deg til ro med resultatet da. Frem til det er det ingen her inne som kan gi deg svaret. Har bare lagt ut to tråder, den ene tråden kom to ganger fordi jeg surra med å få til å få lagt ut. Trodde ikek jeg hadde lagt ut den første gangen fordi jeg fant den ikke, så lå den ut igjen. Men denne tråden er jo fordi jeg lurer på om det er flere der ute som har testet seint. Den første handler om kun meg og hvorfor jeg lurer. Også er jeg jo litt desperat etter svar. Men sant som du sier, må jo bare vente. 3
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Jeg fikk først positiv test 6 dager etter at jeg skulle ha hatt mensen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Hvor mange tråder har du laget nå? Det er utrolig skjeldent å ikke teste riktig etter at mensen skulle vært der. Over 99% vil teste positivt 14 dager etter eggløsning. De du leser om på nett som har testet positivt sent er de utrolig skjeldne tilfellene, og som regel er det fordi de har hatt eggløsning mye senere enn de trur. Det er nok bare syklusen som er på tur, det skjer alle innimellom. Det er lite annet å gjøre enn å vente en ukes tid, teste på nytt, og slå deg til ro med resultatet da. Frem til det er det ingen her inne som kan gi deg svaret. Utrolig sjeldent er det vel ikke. Mine tester var ikke positive før 5-6 dager etter mensen skulle ha kommet, og jeg veit når befruktningen skjedde samt tempet så jeg veit når eggløsningen var også. 1
malin89 Skrevet 25. september 2011 #7 Skrevet 25. september 2011 Jeg fikk negative tester, par dager før jeg egentlig skulle ha mensen. Den dagen jeg skulle ha mensen, og den ikke dukket opp - fikk jeg to røde streker
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #8 Skrevet 25. september 2011 En venninne av meg testet ikke positivt før nesten 3 uker etter uteblitt mens på begge sine svangerskap.
SøsterLiten Skrevet 25. september 2011 #9 Skrevet 25. september 2011 Jeg ble gravid med kunsig befruktning og testet negativt dagen før IKM, IKM dagen, dagen etter og den etter der igjen.... Så det behøver ikke være fordi man har hatt sen eggløsning eller noe sånn... Noen bare produserer lite HCG. Har også en venninne som testet negativt med begge sine gutter i 14 dager etter IKM.... Så ja, det er mulig. Men i de fleste tilfeller er det ikke sånn. Krysser fingrene for at det er sånn for deg! :kgbaby: 1
Charlie28 Skrevet 26. september 2011 #10 Skrevet 26. september 2011 Har jo hørt om at det er forskjeller i hvor fort en produserer Hcg (hormonet som en tester positivt for i g.testene). Noen produserer så lite i starten at det ikke blir positivt selv om de er gravid. Men selv testet jeg svaaaaaaakt positivt 2-3 dager før mensen, og VELDIG positivt dagen for forventet mens. Viss du kjøper CB digital med ukeindikator, er den veldig følsom og sier klart i fra om du er gravid eller ei (skal hvertfal i teorien)
Anita den Fagre Skrevet 26. september 2011 #11 Skrevet 26. september 2011 Jeg testet negativt på to tester to uker etter uteblitt mens, men kjente på kroppen at jeg var gravid likevel. Ventet to uker til, og tok en ny test. Da var den også negativ, men streken gikk motsatt vei enn på bilde av negativ på esken. Så gadd jeg ikke bruke mer penger på tester, men ventet til 12. uke og tok en tur til legen... tok ikke noe test der, men kjente på livmoren at den hadde vokst. nå er jeg 24 uker, og ingen tvil om at det er noen som sparker og styrer i magen... 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2011 #12 Skrevet 26. september 2011 Det er ikke det at noen produserer lite hCG som er grunnen til litt sene positive tester, men veldig effektive nyrer. hCG hormonet er jo i blodbanen og når det kommer til nyrene skal det tilbake til blodet igjen, men når det blir for mye av det så klarer ikke nyrene å ta alt tilbake så noe kommer ut med urinen. For de som tester positivt sent så har de effektive nyrer som klarer å få tilbake hCG hormonet til blodet. Men til slutt så vil det bli umulig og det kommer litt i urinen. Derfor vil alltid en blodprøve være 100% sikker tatt etter IKM. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå