Gå til innhold

anderledes bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

sitter nå å planlegger bryllupet vårt.. om man kan kalle det et bryllup.

vi skal ha en "pagan handfasting"... noe som ikke er like normalt her..

det er ingen stor hvit kjole, ingen kirke eller staslig middag..

men en type vielse i skogen. og fest med grilling.

vi skal heller ikke ha tradisjonelle bryllupsklær, men fine er de uansett da :)

er det noen andre her som skal ha et anderledes bryllup ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

sitter nå å planlegger bryllupet vårt.. om man kan kalle det et bryllup.

vi skal ha en "pagan handfasting"... noe som ikke er like normalt her..

det er ingen stor hvit kjole, ingen kirke eller staslig middag..

men en type vielse i skogen. og fest med grilling.

vi skal heller ikke ha tradisjonelle bryllupsklær, men fine er de uansett da :)

er det noen andre her som skal ha et anderledes bryllup ?

Jeg syns det er kult at noen gjør noe helt annet og utradisjonelt. Men jeg må spørre, siden jeg vet lite om det og syns det er interessant. Er dette en vielse som er "offentlig godkjent" hadde jeg nær sagt, eller må dere gjøre unna den biten på rådhus eller lignende først (eller etterpå)?

Høres veldig spennende ut syns jeg! :jepp:

Edit: Vi skal ikke gjøre noe helt annerledes, men skal ha en stille og beskjeden vielse og bryllupsdag. Noe senere skal vi tromme sammen til uformell feiring med venner og familie som garantert er skuffet over at de ikke får være med på selve bryllupsdagen. :fnise:

Endret av Adriane
Skrevet

vi tok det på rådhuset for to år siden. av praktiske grunner .. han er fra wales.

Skrevet

vi bare skrev under på papirer, spise pasta i byen og dro hjem :P

Skrevet

Dette er kanskje ikke like realiserbart som jeg ønsker at det skal være, men drømmebryllupet mitt er et slags "fantasibryllup". Altså et bryllup med f.eks. middle-ages eller Tolkientema. Eventuelt et vikingbryllup. For det første er jeg fascinert over de nevnte emnene, for det andre har jeg en kjole som hadde passet perfekt inn i et sånt bryllup, som jeg ellers aldri finner en anledning å bruke i.

Hadde vi skulle hatt et sånt bryllup, hadde vi tatt det "helt ut". Gjestene skulle selvfølgelig få lov til å komme kledd i hva de ville, men vi ville oppfordret til f.eks. "vikingklær" i invitasjonene. Hadde tatt tematikken så langt som mulig :-D

*løper for å prøve å overtale forloveden*

Skrevet

Selve bryllupet er ikke egentlig så veldig annerledes annet enn at det ikke er typisk kirkebryllup. Vielse i tinghus og fest på grendahus type lokale dagen etter der vi og nær familie står for maten (buffet/koldtbord) slik at vi har råd til å invitere alle på middag. Venner står vel for 1/3 av de som kommer og det synes vi er kjekt. Ofrer lett drømmelokale og dyre buketter etc. for å ha muligheten til å feire dagen med alle :)

Vi skal ikke ha allsang, taler (håper at folk klarer å holde seg :fnise:) eller flaue selskapsleker, så håper at stemningen ikke blir så stiv og tilgjort ;)

Jeg skal ikke ha brudekjole, men en pen selskapskjole og han skal ha stilig mørk dress uten noe ekstra fancygreier. Jeg har blått hår da så det teller vel kanskje som relativt annerledes sånn sett ;)

Skrevet

Dette er kanskje ikke like realiserbart som jeg ønsker at det skal være, men drømmebryllupet mitt er et slags "fantasibryllup". Altså et bryllup med f.eks. middle-ages eller Tolkientema. Eventuelt et vikingbryllup. For det første er jeg fascinert over de nevnte emnene, for det andre har jeg en kjole som hadde passet perfekt inn i et sånt bryllup, som jeg ellers aldri finner en anledning å bruke i.

Hadde vi skulle hatt et sånt bryllup, hadde vi tatt det "helt ut". Gjestene skulle selvfølgelig få lov til å komme kledd i hva de ville, men vi ville oppfordret til f.eks. "vikingklær" i invitasjonene. Hadde tatt tematikken så langt som mulig :-D

Åååh, sånt drømmer eg om også :rodmer: Men vi har ikkje råd de nærmeste årene (andre ting blir heller prioritert), så dermed blir det tinghus på oss. Kanskje vi gjør det om vi skal fornye løftene våre eller noe sånt :)

Skrevet (endret)

det er jo dette vi skal gjøre :D hva slags kjole skal du ha (om du får overtalt gubben)? jeg har tenkt på å ha kjolen forest princess.

http://www.tudordressing.com/index.php?main_page=product_info&cPath=20&products_id=148

eller

http://www.pearsonsrenaissanceshoppe.com/forest-princess.html

usikker på farge.. men blir nok hvit aktig, men grønt på.

Endret av NoAngel
Skrevet

Så en nyyydelig ruin kirke i Sverige,i sommer som var perfekt for et sånt bryllup!!!!! Det er skikkelig stilig når folk gjør det gjennomført

• Liker 1
Skrevet

vi tok det på rådhuset for to år siden. av praktiske grunner .. han er fra wales.

Hvorfor skal dere da ha et "bryllupslignende arrangement" så lenge etter at dere ble rettmessig gift? Hva er vitsen liksom?

Skrevet (endret)

fordi planen var at vi skulle gifte oss da, og det er litt for familien i walez, new zealand og frankriket, at alle får være med, og gjøre noe sammen.

nå har vi bestemt oss får å ta det til sommeren.. fordi vi ikke har hatt råd til å ta det før.. grunnet 2 hester, 3 bikkjer ,3 unger + hus og full renovering..

det at vi skrev under på de papirene da , var av andre grunner..

og sånn ellers.. whats it 2 ya :P

Endret av NoAngel
  • Liker 2
Skrevet

og sånn ellers.. whats it 2 ya :P

Du fortalte og jeg lurte. :-P

Er bare nysgjerrig siden de fleste ikke tar bryllupet år etter at de gifta seg. Det hender jo, mener litt spesielt synes jeg.

Noen jeg vet om gifta seg i alle stillhet for så å ta en familiefest og en vennefest et halvår ettterpå. Litt spesielt siden man ikke vil ha oppmerksomhet på bryllupsdagen.

Skrevet

vi ... (les jeg :P ) ville ha et paganistisk "bryllup" så da må man jo skrive under på de papirene uansett.. og vi trengte dem der og da .. så da valgte vi og gjøre det i stillhet, fortalte ingen det heller.. vi svarer om noen spør, men ikke noe mer.. det er kun et papir.. selve "vielsen" har vi ikke gjort.. ikke på den måten det "skal" gjøres ihvertfall ..

Skrevet

Du fortalte og jeg lurte. :-P

Er bare nysgjerrig siden de fleste ikke tar bryllupet år etter at de gifta seg. Det hender jo, mener litt spesielt synes jeg.

Noen jeg vet om gifta seg i alle stillhet for så å ta en familiefest og en vennefest et halvår ettterpå. Litt spesielt siden man ikke vil ha oppmerksomhet på bryllupsdagen.

Men det er jo nettopp derfor man tar en sånn fest en stund etterpå (i de sammenhengene hvor brudeparet ikke har ønsket oppmerksomhet på selve bryllupsdagen sin). For da blir det ikke formelt og stivt, med 3-4 timers middag, taler, sanger, kyssing på stolene, skjæring av bryllupskake, brudevals - alle disse tingene som setter brudeparet så veldig i fokus. Det er ikke alle som liker å være i fokus ;)

Samtidig får man tilfredsstilt venner og familie som føler seg snytt for en fest. Er ikke så spesielt det, vel?

Men jeg kan være enig i at dersom man har giftet seg i det stille - av eget ønske om ingen oppmerksomhet - og så en stund etterpå kjører full bryllupsfest med alt det innebærer (gidder ikke ramse det opp en gang til), så er det kanskje litt spesielt. Men da kanskje brudeparet rett og slett har angret, hehe. Det kan jo skje ;)

Skrevet

Ikke så spesielt som deres. Men vi skal vies ute i fjellheimen under fullmånen. Ha en liten sammenkomst etter vielsen sent på kvelden. Festmiddag blir kvelden etter.

Alle gjestene samles og bor på samme sted som festene skal være. Det vil være aktiviteter i 2 hele døgn.

• Liker 2
Skrevet

Ikke så spesielt som deres. Men vi skal vies ute i fjellheimen under fullmånen. Ha en liten sammenkomst etter vielsen sent på kvelden. Festmiddag blir kvelden etter.

Alle gjestene samles og bor på samme sted som festene skal være. Det vil være aktiviteter i 2 hele døgn.

høres kjempe koselig ut !!!

Skrevet

Hvorfor skal dere da ha et "bryllupslignende arrangement" så lenge etter at dere ble rettmessig gift? Hva er vitsen liksom?

Er jo mange som vil ha en stor og fin markering, men ikke har mulighet av forskjellige grunner akkurat når de (rettmessig)gifter seg. Syns ikke andre skal blande seg borti hvorfor de velger å gjøre det sånn. Hvis de synes det er "noe vits" som du sier, er det vel strengt tatt likegyldig for dem at du synes det er teit. Så unødvendig med sånne kommentarer synes jeg.

Til TS, håper dere får en fantastisk dag :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Er jo mange som vil ha en stor og fin markering, men ikke har mulighet av forskjellige grunner akkurat når de (rettmessig)gifter seg. Syns ikke andre skal blande seg borti hvorfor de velger å gjøre det sånn. Hvis de synes det er "noe vits" som du sier, er det vel strengt tatt likegyldig for dem at du synes det er teit. Så unødvendig med sånne kommentarer synes jeg.

Til TS, håper dere får en fantastisk dag :klemmer:

takk :rodmer:

Skrevet

Så en nyyydelig ruin kirke i Sverige,i sommer som var perfekt for et sånt bryllup!!!!! Det er skikkelig stilig når folk gjør det gjennomført

Er det berre eg som fniser litt av å det symbolsk herlege ved å ta fatt på ekteskapet i ein ruin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...