AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Jeg vil ha kontorjobb, men trenger erfaring. Kan jobb innen inkassomedarbeider eller jobbe innen kundesupport være springbrett videre til sekretærjobb eller finanskonsulent? Eller er det "bortkasta" å ta de jobbene for erfaringens skyld? Er ikke motivert for skole nå.
Anglofil Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Både ja og nei, vil jeg si. Jeg jobber selv med kundesupport. All erfaring er nyttig, mener jeg, og de fleste arbeidsgivere synes det er positivt med noen som viser at de er villige til å arbeide. Samtidig, ønsker de seg noen med relevant erfaring så kan det jo være de mener det ikke er godt nok. Nå skal det sies, å drive med kundesupport handler mye om tall, fakturaer, evne til å snakke med kunder osv, og det kan jo være viktig i en finansverden? I min jobb driver ihvertfall jeg mye med det man nesten kan kalle sekretæroppgaver, skrive referat fra kunders opplevelser, sende inn klager, prøve å gi kunden forståelse for faktura om de ikke skjønner, i tillegg til at jeg også driver ren teknisk support. I min jobb er det også interessant å merke seg at bedriften henter inn folk innad i bedriften, det vil si at folk har fått relevante jobber etter endt utdannelse fordi bedriften ser på dem som verdifulle. Ergo kan en kundesupportjobb være et springbrett videre innad i bedriften. Kommer an på bedriften selvsagt, men det kan være lurt å få en fot innenfor. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Både ja og nei, vil jeg si. Jeg jobber selv med kundesupport. All erfaring er nyttig, mener jeg, og de fleste arbeidsgivere synes det er positivt med noen som viser at de er villige til å arbeide. Samtidig, ønsker de seg noen med relevant erfaring så kan det jo være de mener det ikke er godt nok. Nå skal det sies, å drive med kundesupport handler mye om tall, fakturaer, evne til å snakke med kunder osv, og det kan jo være viktig i en finansverden? I min jobb driver ihvertfall jeg mye med det man nesten kan kalle sekretæroppgaver, skrive referat fra kunders opplevelser, sende inn klager, prøve å gi kunden forståelse for faktura om de ikke skjønner, i tillegg til at jeg også driver ren teknisk support. I min jobb er det også interessant å merke seg at bedriften henter inn folk innad i bedriften, det vil si at folk har fått relevante jobber etter endt utdannelse fordi bedriften ser på dem som verdifulle. Ergo kan en kundesupportjobb være et springbrett videre innad i bedriften. Kommer an på bedriften selvsagt, men det kan være lurt å få en fot innenfor. Mvh Yvonne Skjønneste jenta
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Jeg har selv jobbet som inkassomedarbeider/saksbehandler og sitter nå som kredittmedarbeider (dvs. fullt ansvar for alle innkommende betalinger, kundeoppfølging, purringer, innkommende mail, kundereskontro osv.). Nåværende jobb fikk jeg delvis på grunnlag av tidligere erfaring og delvis fordi jeg allerede hadde en annen (enklere) stilling i firmaet som gjorde at jeg kjente datasystemet fra før. All erfaring er god erfaring, men jeg ville tatt inkassojobben foran kundesupport (så sant kundesupporten ikke er veldig allmennyttig/teknisk) ettersom du gjerne vil lære mer matnyttige ting som inkassomedarbeider. Jeg har selv sittet på kundesupport, lærte ikke så mye annet enn å håndtere kunder, og da gjerne svare på ting jeg ikke ville hatt bruk for noe annet sted, men på inkasso lærte jeg i tillegg endel om lover/regler, saksbehandling etc. Kundekontakten var også mer krevende, det er enklere å hanskes med en kunde som vil ha tilsendt en brosjyre enn en som skylder penger og ikke kan/vil gjøre opp for seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå