missfidget Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Hvis så kan du anbefale noen god parfyme/lotion for meg?
Suzy Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Body Shop hadde ivertfall en serie med vaniljeduft - den var helt herlig!
Gjest Poirot Skrevet 2. desember 2003 #3 Skrevet 2. desember 2003 Shalimar parfyme, tradisjonell og tung , med vanilje.
missfidget Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2003 Body Shop hadde ivertfall en serie med vaniljeduft - den var helt herlig! Likte den tidligere, men nå det ble alt for blomstete (?) Kan hende noen forandring etter graviditet kanskje....
Gjest Ethereal Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Du er amerikansk, ikke sant? da kan du kanskje klare å få tak i parfymer fra Comptoir Sud Pacifique. De har en hel serie med vaniljeparfymer, bl.a Vanille Abricot, Vanille café osv. Ellers tror jeg Fresh (også i USA) har en ren vaniljeparfyme. Ellers liker jeg Vanille Tonka fra Patricia de Nicolai, men den er også vanskelig å få tak i her i landet. Av de normale parfymerimerkene synes jeg L'Instant fra Guerlain lukter vanilje, og Cristobal fra Balenciaga.
Gjest Madam Felle Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 Skulle inn å svare, ja i kaker og desserter, emn passer liksom ikke helt her inne da. Liker ikke vaniljelukt som parfyme, blir for søtt for meg.
Gjest Ethereal Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Ren vaniljelukt blir for mye kake for min del, ja Jeg har kjøpt vaniljelys fra Ikea, og det lukter som smeltet vaniljeis :o Forresten er Guerlains Vanille&Ylang fra Aqua Allegoria-serien skjønn. Ikke for dyr, heller, og lukter ikke godteri.
missfidget Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2003 Du er amerikansk, ikke sant? da kan du kanskje klare å få tak i parfymer fra Comptoir Sud Pacifique. De har en hel serie med vaniljeparfymer, bl.a Vanille Abricot, Vanille café osv. Ellers tror jeg Fresh (også i USA) har en ren vaniljeparfyme. Ellers liker jeg Vanille Tonka fra Patricia de Nicolai, men den er også vanskelig å få tak i her i landet. Av de normale parfymerimerkene synes jeg L'Instant fra Guerlain lukter vanilje, og Cristobal fra Balenciaga. Takk Ethereal! Du er kjempe flink! Forresten det stemmer jo at jeg er amerikansk. Men jeg er sjelden der. Likevel har jeg hele familien som bor der og derfor kan jeg ofte sender ting til de, samle opp over tid, og hente den "neste gang". Det er litt av en fordel men da må jeg vær litt tålmodige. Jeg har en prøve fra Comptoir Sud Pacifique-Vanille Abricot. Det lukter såååå godt. (Lukter forresten sukkerspinn!) Men det er dyrt. Det kan bestilles på nettet, jeg vet noen websider som levere til Norge, men har ikke hatt sanvittighet til å bruke så mye penger på parfyme. Skal ute snart og leter etter den L'Instant. Høres litt spesielt ut! Men takk for innlegget! :D
missfidget Skrevet 2. desember 2003 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2003 Skulle inn å svare, ja i kaker og desserter, emn passer liksom ikke helt her inne da. Liker ikke vaniljelukt som parfyme, blir for søtt for meg. Ja det kan hende jeg formulert tema navn litt feil..... :oops: Det er ikke alltid så lett å finne på ord i en annet språk....
Suzy Skrevet 3. desember 2003 #10 Skrevet 3. desember 2003 Forresten er Guerlains Vanille&Ylang fra Aqua Allegoria-serien skjønn. Ikke for dyr' date=' heller, og lukter ikke godteri.[/quote'] Den er veldig god - og lett!
Gjest Ethereal Skrevet 3. desember 2003 #11 Skrevet 3. desember 2003 Jeg har bestilt fra www.ausliebezumduft.de og siden anbefales på det varmeste. Du får personlig service, og først kan du plukke ut prøver du vil teste. Jeg betalte rundt hundrelappen for 8 ulike prøver. Tror ikke portoen var så ille heller, hvis jeg ikke husker feil. Jeg er parfymefreak, men må skjerpe meg Har lovet meg selv å ikke kjøpe noen ny før jeg stikker til Nederland i januar.
missfidget Skrevet 3. desember 2003 Forfatter #12 Skrevet 3. desember 2003 Jeg har bestilt fra www.ausliebezumduft.de og siden anbefales på det varmeste. Du får personlig service, og først kan du plukke ut prøver du vil teste. Jeg betalte rundt hundrelappen for 8 ulike prøver. Tror ikke portoen var så ille heller, hvis jeg ikke husker feil. Jeg er parfymefreak, men må skjerpe meg Har lovet meg selv å ikke kjøpe noen ny før jeg stikker til Nederland i januar. Er du parfymefreak?? Oi! Da vil jeg høre mer fra deg! Hva slags duft liker du? Er du glad i noe spesielt merker? Og forresten om du bruker noen annen parfyme diskusjons forum? Da vil jeg vite om hvor de er hen.... Takk for linken. Det var fint!
Gjest Tristessa Skrevet 5. desember 2003 #13 Skrevet 5. desember 2003 Og jeg må legge til at jeg synes du er flink til å skrive norsk! Det er kjempebra at du skriver innlegg uten å bry deg om skrivefeil, angsten for å gjøre feil får nemlig mange engelsktalende til å gi opp. Keep up the good work! for å svare på det opprinnelige spørsmålet: vanilje er digg.
missfidget Skrevet 5. desember 2003 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2003 Og jeg må legge til at jeg synes du er flink til å skrive norsk! Det er kjempebra at du skriver innlegg uten å bry deg om skrivefeil, angsten for å gjøre feil får nemlig mange engelsktalende til å gi opp. Keep up the good work! for å svare på det opprinnelige spørsmålet: vanilje er digg. Takk, du er snill! Men likevel jeg vil nevne at jeg bry meg om skrivefeil, selvføgelig, men siden jeg har vært en norsk student i bare et par år, så tror jeg at det er helt logisk at jeg har skrivefeil. Håper etter tid jeg kan forbedre norsken min, men det hadde vært pinlig om alle kommenterte..."Sånn er feil, det var ikke riktig det du skrev der, osv." Jeg kommer til å lære det uansett, jeg er veldig innstilt å lære meg norsk og det er derfor jeg liksom heve meg ut i det (Det er det eneste mote å lære en språk etter min mening!). Så jeg er faktisk glad for at andre brukerne her tar meg så godt i mot og ikke gjør narr hvis jeg skriver litt feil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå