Gå til innhold

Tar menn stort sett foreldrepermisjon ?

22 stemmer

1. 1. Tok pappa'n til barnet foreldrepermisjon da barna deres er/var små?

• ja , han tok de lovfestede ukene
      6
    • ja , og han tok også flere uker enn de lovfestede
      14
    • nei , han tok ikke permisjon i det hele tatt
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor vanlig er det at pappa'n velger å ikke ta pappaperm og hva er/var årsaken til at han ikke ville ha foreldrepermisjon ?

Endret av mousepad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok flere enn de lovfestede. Helt naturlig for oss.

Skrevet

Han tok dei lovfesta, men var ikkje interessert i meir.

Skrevet

Han tok ingenting med første, men kommer til å ta de lovfestede denne gangen.

Skrevet

VVi delte permisjonen i to, var det vi ville begge to for at far skulle få like god kontakt.

Skrevet

Han tok de lovfestede (vi jobbet 50% i 20 uker). I tillegg var han hjemme et par uker da jeg var sykmeldt.

Kunne sikkert tatt mer, men vi hadde 100% dekning og tiden gikk så fort at plutselig var de 20 ukene med 50% der (da var ungen 5 mnd).

Skrevet

Han skulle egentlig ha 20 uker, men arbeidsgiveren slo seg helt vrang, så det ble de lovpålagte.

Vet en venn av ham fikk tilbud om en bonus mot at han ikke tok ut permisjon.. Det må kanskje til å ha lovpålagte uker mener jeg, når det finnes så sirumpa arbeidsgivere!

Skrevet

Han tok ingenting av permisjonen (er student), men han var hjemme hele sommerferien og hadde "hovedansvaret" for babyen.

Skrevet

Mannen ville gjerne ha tatt alle lovfeste ukene men vi fikk ikke permisjon så da ble det ingenting desverre... :sjenert:

Skrevet

Han skulle egentlig ha 20 uker, men arbeidsgiveren slo seg helt vrang, så det ble de lovpålagte.

Vet en venn av ham fikk tilbud om en bonus mot at han ikke tok ut permisjon.. Det må kanskje til å ha lovpålagte uker mener jeg, når det finnes så sirumpa arbeidsgivere!

Enig. Uten lovpålagt perm hadde det vært enda vanskeligere i en del bransjer å få gehør for at man vil være hjemme med baby.

Mannen min jobber i en typisk "sånn" bransje. Han tok ingenting av permen sist. Neste gang tar han det lovpålagte. Og bare de få ukene der straffer seg økonomisk, siden bonusdelen av lønna hans er knyttet direkte opp mot overtidsjobbing :-/

Sidrumpa så det holder! :sur:

Skrevet

Tok flere enn de lovfestede. Helt naturlig for oss.

Samme her :)

Skrevet

Med førstemann tok jeg 30 uker og mannen resten og med nestemann tok jeg kun 20 uker og han resten. Helt naturlig for oss. Han har også jobbet redusert (80%) siden førstemann ble født, mens jeg har jobbet fullt hele tiden.

Det er slik vi har trivdes med å ha det, iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...