Gjest Adriane Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Av mange forskjellige årsaker, ser det ut til at vi bare må glemme "drømmen" vår om bryllup i Italia. Vi ser fremdeles på evt andre utenlandsdestinasjoner, men har også begynt å vurdere å rett og slett gjøre det i gode gamle fedrelandet vårt ;-) Bryllupet skal stå i november neste år. Dvs - ikke et trad bryllup. Vi ønsker en stille og rolig bryllupsdag, med bare forloverne og barna våre tilstede, både under vielse og resten av dagen. Vi bor i hovedstadsområdet, men har egentlig ikke så lyst til å gifte oss her. Vi vil gjerne reise bort, om så bare innenlands. Og da har jeg endelig kommet til poenget Er det noen som har noen gode tips om hvor det kan være kjekt å gifte seg og feire et stille, lite bryllup i november måned i vårt langstrakte land? Alle gode tips mottas med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Jeg hadde da tatt det på fjellet - utnytte vinteren litt. Ser for meg vinterlandskap i Norges supervakre omgivelser Leid ei hytte for ei helg, tatt vielsen i den lokale kirken og tatt middagen på et koselig serveringssted. Jeg vet om noen som var gjester i et lite bryllup som var rett ved Haukeliseter(tror jeg). Det bestod i vielse, middag i en flott stue hos turistforeningens lokaler(eller var det lokalt hotell) - og bading ute i stor stamp på kvelden. Var visst veldig stas.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Hovden kanskje? Det er iallefall veldig pent der, og Valle som ligger ca. 1 time i fra har en liten fin stavkirke vet jeg selv om dere ikke må gifte dere i kirken da
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #4 Skrevet 22. september 2011 Jeg hadde da tatt det på fjellet - utnytte vinteren litt. Ser for meg vinterlandskap i Norges supervakre omgivelser Leid ei hytte for ei helg, tatt vielsen i den lokale kirken og tatt middagen på et koselig serveringssted. Jeg vet om noen som var gjester i et lite bryllup som var rett ved Haukeliseter(tror jeg). Det bestod i vielse, middag i en flott stue hos turistforeningens lokaler(eller var det lokalt hotell) - og bading ute i stor stamp på kvelden. Var visst veldig stas. Det er sant. Hvis det har kommet nok snø (evt ingen snø), og vi er heldige med været, kan det jo bli helt fantastisk flott på fjellet! Å, det lille bryllupet hørtes kjempekos ut! Takk for god idé!
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #5 Skrevet 22. september 2011 Hovden kanskje? Det er iallefall veldig pent der, og Valle som ligger ca. 1 time i fra har en liten fin stavkirke vet jeg selv om dere ikke må gifte dere i kirken da Ååå, det hotellet virket jo egentlig helt perfekt for vårt lille bryllupsfølge!! Og omgivelsene - masse flott å se! Og badeland og spa rett i nærheten - det er jo egentlig bare superperfekt! Hvis vi tok det der, så har jo barna også noe å drive med, og forloveren til gubben kan ta med seg hele familien hvis han vil; ikke bare kona - for her er jo noe for alle aldre! Nå ble jeg veldig ivrig her!! Flott med stavkirke, men vi skal ikke gifte oss i kirken Men den er jo uansett en flott severdighet Tusen takk for kjempegodt tips - dette havner definitivt på alternativlista!
Thinkerbelle Skrevet 22. september 2011 #6 Skrevet 22. september 2011 Se på storfjordhotel.com! Hadde vi hatt et mindre bryllup så hadde dette vært sterkt vurdert:) utrolig koselig:) Eller så har man jo Juvet Hotel! Det er noe helt for seg selv iallefall! Se juvet.com Disse to har veldig forskjellig stil:) men er fantastisk på sin måte:)
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 Ååå, det hotellet virket jo egentlig helt perfekt for vårt lille bryllupsfølge!! Og omgivelsene - masse flott å se! Og badeland og spa rett i nærheten - det er jo egentlig bare superperfekt! Hvis vi tok det der, så har jo barna også noe å drive med, og forloveren til gubben kan ta med seg hele familien hvis han vil; ikke bare kona - for her er jo noe for alle aldre! Nå ble jeg veldig ivrig her!! Flott med stavkirke, men vi skal ikke gifte oss i kirken Men den er jo uansett en flott severdighet Tusen takk for kjempegodt tips - dette havner definitivt på alternativlista! Veldig fint der ja, studerte i Valle så har litt greie på ting i området. Det går også an å leie hytter hvis dere ikke vil ligge på selve hotellet. Setesdal har en del sølvsmier som det går an å besøke, og på vei mot Evje er det en mineralpark som er verdt et besøk hvis dere liker sånt
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Se på storfjordhotel.com! Hadde vi hatt et mindre bryllup så hadde dette vært sterkt vurdert:) utrolig koselig:) Eller så har man jo Juvet Hotel! Det er noe helt for seg selv iallefall! Se juvet.com Disse to har veldig forskjellig stil:) men er fantastisk på sin måte:) Gode forslag dette også! Tusen takk!
Gjest Adriane Skrevet 22. september 2011 #9 Skrevet 22. september 2011 Veldig fint der ja, studerte i Valle så har litt greie på ting i området. Det går også an å leie hytter hvis dere ikke vil ligge på selve hotellet. Setesdal har en del sølvsmier som det går an å besøke, og på vei mot Evje er det en mineralpark som er verdt et besøk hvis dere liker sånt Høres veldig bra ut. Den har definitivt havnet på hotspot denne lokasjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå