Gjest Lei Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Treffer på utrolig mange selvopptatte og egoistiske mennesker, spesielt på arbeidsplassen min. Folk som kun prater om seg selv, såvidt har "tid" til å høre hva andre sier (alle rundt seg, ikke bare meg), er helt uinteressert i alt annet enn seg selv og sin egen lille boble i denne verden. Flere som har det slik? Eller bor jeg bare på et sært sted?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Du er ikke sær. Skjønner hva du mener. Men det finnes et og annet lyspunkt - hold godt fast ved dem! Jeg er gammel nok til å kjenne meg selv godt nok, og vet at når det kommer til dette, så trives jeg bedre med menn en med kvinner. Kvinner er spesielt selvopptatte. Går det ikke i snakk om seg selv, så går det i baksnakk av andre. Med menn kan man i alle fall snakke om "ting" - interessante nyheter/politikk/fagstoff, og liknende, og utvide intellektet litt i løpet av en samtale. Kanskje det er et råd til deg? Hygge deg mer i ditt eget selskap, samt foretrekke menn som samtalepartnere?
JollyJolly Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Enig med TS. Veldig mange går rundt som i transe, med seg og sitt. Nesten som om de er zombier som liker å høre sin egen stemme. Utrolig. Men også interessant. Hvordan har disse det egentlig?
Gjest snuppi lupp Skrevet 23. september 2011 #5 Skrevet 23. september 2011 Enig med TS. Veldig mange går rundt som i transe, med seg og sitt. Nesten som om de er zombier som liker å høre sin egen stemme. Utrolig. Men også interessant. Hvordan har disse det egentlig? Noen kan bli slik ved at de kanskje føler at andre har lite fokus/gir lite oppmerksomhet til dem, så de må sørge for det selv ved å tenke på seg selv og prate om seg selv. Det er ofte slik at når mennesker ikke har det så greit med seg selv så blir de ekstra opptatt av seg selv og sin hverdag.. tror jeg da
animelona Skrevet 23. september 2011 #6 Skrevet 23. september 2011 Skjønner veldig godt hva du mener, ts! Sånne folk er skikkelig slitsomme å være sammen med i lengden. Stjeler energi!
Gjest Lei Skrevet 23. september 2011 #7 Skrevet 23. september 2011 Men når alles oppmerksomhet er rettet mot dem gjennom hele arbeidsdagen på grunn av all pratingen, året rundt, hvordan kan de da være så fryktelig redde for å høre litt på noen andre i et par minutter? De vet jo at oppmerksomheten snart er på dem igjen uansett.
Gjest Lei Skrevet 23. september 2011 #8 Skrevet 23. september 2011 Men når alles oppmerksomhet er rettet mot dem gjennom hele arbeidsdagen på grunn av all pratingen, året rundt, hvordan kan de da være så fryktelig redde for å høre litt på noen andre i et par minutter? De vet jo at oppmerksomheten snart er på dem igjen uansett.
Gjest Jimmi Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Helt enig, enkelte er ekstremt selvopptatte! På vår arbeidsplass går det i trening og påfølgende skader-hver Jævla lunsj... De får masse skryt for idrettinnsata,men det er begrenset hvor spennende det er å høre om,hver Jævla dag! Så min oåpfatning er at folk som trener MASSE er ekstremt selvopptatte. Og det er en dårlig egenskap!! Og joda,jeg trener 4-5 ganger i uken selv, så ikke 'feit&sjalu'.
Neon lights Skrevet 23. september 2011 #10 Skrevet 23. september 2011 Treffer på utrolig mange selvopptatte og egoistiske mennesker, spesielt på arbeidsplassen min. Folk som kun prater om seg selv, såvidt har "tid" til å høre hva andre sier (alle rundt seg, ikke bare meg), er helt uinteressert i alt annet enn seg selv og sin egen lille boble i denne verden. Flere som har det slik? Eller bor jeg bare på et sært sted? Kan det være at du oppfatter det sånn, fordi du selv er ganske selvopptatt og ikke får pratet nok om deg selv? Noen er jo naturligvis sånn, men det er jo litt merkelig at du møter utrolig mange av dem. Jeg kan nesten ikke komme på å ha møtt noen som er sånn.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #11 Skrevet 23. september 2011 På jobb snakker jeg bare med folk når jeg føler for det og lurer på noe. I butikken sier jeg bare hei til personen i kassa om den hilser på meg først. Gidder ikke holde øyekontakt med folk og gidder ikke prate med folk så lenge de ikke har noe formelt og formidle. Er så pes med folk syns jeg. Men syns ikke jeg er selvopptatt, bare lite opptatt av andre.
Gjest nuff said Skrevet 23. september 2011 #12 Skrevet 23. september 2011 Welcome to KG....have a seat.
Gjest Nigiria Skrevet 23. september 2011 #13 Skrevet 23. september 2011 Du er ikke sær. Skjønner hva du mener. Men det finnes et og annet lyspunkt - hold godt fast ved dem! Jeg er gammel nok til å kjenne meg selv godt nok, og vet at når det kommer til dette, så trives jeg bedre med menn en med kvinner. Kvinner er spesielt selvopptatte. Går det ikke i snakk om seg selv, så går det i baksnakk av andre. Med menn kan man i alle fall snakke om "ting" - interessante nyheter/politikk/fagstoff, og liknende, og utvide intellektet litt i løpet av en samtale. Kanskje det er et råd til deg? Hygge deg mer i ditt eget selskap, samt foretrekke menn som samtalepartnere? Dette var ekstremt kvinnefiendtlig og uriktig. Som jente har jeg flest jentevenninner, og de er da mye varmere og mer lyttende enn kameratene mine. Synd at du har hatt denne opplevelsen, men det stemmer bare ikke. Klart kvinner kan snakke om nyheter/politikk/fagstpff, om det er det du finner interessant, og klart de kan snakke om andre temaer også. Slik du fremstår har jeg en mistanke om at kvinner ikke ønsker å prate med deg om noe som helst. Det hadde i alle fall ikke jeg gjort. 3
Gjest Survival Skrevet 23. september 2011 #14 Skrevet 23. september 2011 Selvopptatthet er et skummelt virus som sprer seg ganske lett. Særlig der det fins penger og innbilt makt er det stor smittefare. Det krever et trent øye for å oppdage selvopptatthet og egoisme, men å oppdage det kan være redningen og vaksinen mot å få viruset selv.
Personlig12 Skrevet 23. september 2011 #15 Skrevet 23. september 2011 Kan det være at du oppfatter det sånn, fordi du selv er ganske selvopptatt og ikke får pratet nok om deg selv? Noen er jo naturligvis sånn, men det er jo litt merkelig at du møter utrolig mange av dem. Jeg kan nesten ikke komme på å ha møtt noen som er sånn. Tenkte litt på det når jeg leste det, jeg har intet imot at folk prater om seg selv, for da slipper jeg å prate om meg selv. Det å diskutere politikk osv med folk er jo enda mer håpløst.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2011 #16 Skrevet 23. september 2011 Welcome to KG....have a seat. Om du synes det er fælt her så finner du bare på noe annet å gjøre. Lett som bare det. 1
Cata Skrevet 24. september 2011 #17 Skrevet 24. september 2011 "Alle bryr seg om seg, bare jeg bryr meg om meg" Er ikke de aller fleste slik innerst inne da? Og det gjelder også TS som ser ut til å synes at folk skulle bry seg litt mer om henne. 1
Gjest Alfred Skrevet 24. september 2011 #18 Skrevet 24. september 2011 Kan det være at du oppfatter det sånn, fordi du selv er ganske selvopptatt og ikke får pratet nok om deg selv? Noen er jo naturligvis sånn, men det er jo litt merkelig at du møter utrolig mange av dem. Jeg kan nesten ikke komme på å ha møtt noen som er sånn. "Alle bryr seg om seg, bare jeg bryr meg om meg" Er ikke de aller fleste slik innerst inne da? Og det gjelder også TS som ser ut til å synes at folk skulle bry seg litt mer om henne. Jepp, dette var også min første tanke. Alle andre prater om feil tema Ellers tror jeg at enkelte er mer opptatt av å jobbe når de er på jobb enn andre...
Gjest Lei Skrevet 24. september 2011 #19 Skrevet 24. september 2011 Jeg har ikke skrevet at jeg vil at folk skal snakke mer om meg Selvfølgelig er det kjekt å få litt respons når jeg også forteller om noe som har skjedd i mitt liv en gang i blant, men det er ikke det jeg gjør oftest for å si det sånn. Det er da så masse å snakke om og som skjer her i verden, men enkelte bryr seg virkelig ikke - og synes det er viktigere hva de skal kjøpe seg til festen i morgen 23. juli, enn hva som skjer nå i kveld når vi er på kveldsvakt, 22. juli. For eksempel. Men vi har vel bare ulike interesser... Poenget er rett og slett at jeg ikke skjønner hvorfor enkelte kun snakker om hva de hadde på seg i helgen og hva deres gamle flamme skrev på facebook og lignende. Skjønner ikke at de ikke selv også blir lei, selv om alle (til og med jeg) jatter med dem. Når man hører om dette hver bidige dag er det til slutt ikke noe spennende lengre. Overdrev nok for øvrig i startinnlegget, møter en del selvopptatte, ikke utrolig mange. Dårlig dag.
Cata Skrevet 24. september 2011 #20 Skrevet 24. september 2011 Da begynner jeg å skjønne irritasjonen bedre . Det ER jo faktisk ikke urimelig om man snakker en del jobb, all den tid man faktisk er på jobb. Og det skader ikke å ta en tur innom andre tema enn de rent personlige i lunchpausen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå