Lille85 Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Jeg har fett inni magen, altså bak magemusklene. Og uansett hva jeg gjør med kostholdet så endrer det seg ikke! :'( Noen som har hatt samme problemet og klart å endre det? Noen tips og råd?
Moscato Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Hvordan vet du at det ikke endrer seg,egentlig?
Lille85 Skrevet 21. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2011 Fordi når jeg slipper magen løs så detter den ut. Jeg må holde magen inne hele tiden, ellers ser jeg skikkelig feit ut i overkroppen!
Lille85 Skrevet 21. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2011 Slike har magen vært i mange år!
Mynona Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 MMmmm.... dette var da ikke veldig viteskapelig. Hva med en tur til legen? Da kan du forklare din bekymring, så kan legen komme med en vurdering og en ernæringsplan...
Lille85 Skrevet 21. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2011 Må bytte fastlege først da. Han jeg har er ikke så smart! Jeg skal operere magen. Mini Bukplastikk, fettsug på flankene og magen generelt. Kirurgen sa at jeg ikke trenger å gå ned i vekt før operasjonen. Men når jeg har operert magen, har mindre hud, hvordan skal magen kunne slippes helt ut da? Blir organene mine skvist av fettet pga stram hud? Guh, jeg høre dum ut.. Hehehe!
Gjest *Maja* Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 (endret) Fordi når jeg slipper magen løs så detter den ut. Jeg må holde magen inne hele tiden, ellers ser jeg skikkelig feit ut i overkroppen! Vi har alle fett på de indre organene, og til en viss grad er det sunt, men blir det for mye er det risiko for hjerte og kar sykdommer. Magefettet ligger utenpå musklene og kan fjernes med rett kosthold og trening. I tillegg høre det ut som om du har slapp magemusklatur, noe som også kan trenes opp... Endret 21. september 2011 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Det er helt normalt og sunt å ha fett mellom magemusklene og organene. Dette fettet beskytter organene dine mot støt og slag når du beveger deg. Selvfølgelig er det ikke bra å ha for mye fett her heller, men der gjelder de samme rådene for å gå ned i vekt som ellers. Når det gjelder at magen din "detter ut" hvis du ikke holder den inne, så vil det hjelpe å trene musklene rundt mage og rygg. Pilates synes jeg er den beste treningen for disse musklene. En del jenter har også et svakt mellomgulv, noe som gjør at organene i buken presses litt ned og ut. Usikker på hvordan dette kan trenes opp, men vil tro at sterke magemuskler vil hjelpe uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå