AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Hei Jeg er en utvekslingsstudent. Går første året på bachelor i engelsk ved UiO. Jeg er 18 år og lurer på hvor jeg kan finne jobb. Jeg vil jobbe noen timer per uke. Hvis jeg tjener 3000 kr per mnd så er det veldigbra. Får gratis bolig og mat (skal betale hvis jeg tjener mer om noen år). Men hva kan jeg jobbe som? Snakker engelsk og lærer litt norsk. Kom til Norge i august og skal bli bedre i norsk om noen måneder. Bor i en liten by på 20 000 innbyggere. P.S. Nå er det Google Translate som skrev for meg. =)
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Jeg vet om mange utenlandske studenter som jobber som avisbud (men da lønner det seg å ha førerkort og bil), eller i restaurant/hotell, enten på kjøkkenet eller med rydding og vasking Der er det ofte ganske internasjonalt arbeidmiljø og ikke så viktig at man kan bra norsk. Dersom du bor i et område med landbruk kan det være muligheter der, hvis du er praktisk anlagt, eller på fabrikk. Det er mye utenlandsk arbeidskraft i alle disse bransjene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå