AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Ser mange slike tråder for tiden, folk som har herpes, og lurer på hvordan det er godtatt. Jeg vemmer meg når jeg leser om herpes, og enda jævligere når jeg googler det. Bildene og beskrivelsen taler for seg. Det er synd at de som har fått det, sitter med det nå, men jeg kunne ALDRI tenkt meg å innlede et seksualliv med noen som har det. Hadde dødd av skam om jeg hadde våknet og hele underlivet brant av veskende og ekle små sår. Æsj. Det å bruke kondom hjelper sjelden siden hud rundt penis også kan være pepret med åpne små sår, og dermed smitte på den måten, så det å dra prevsansjon inn i dette hjelper ikke. Jeg hadde takket pent for meg om jeg fant ut at daten min hadde herpes, det kunne jeg ikke levd med. Plutselig er man uforsiktig og sitter med det, selv om det er så og så ofte man har utbrudd. Om det blir slutt er det veldig delikat å presentere det for en ny partner da gitt. Hvordan hadde dere reagert? 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Jeg ser ofte at de som har herpes forklarer og forsvarer det med at så og så mange deler av befolkningen har det osv. Jeg har faktisk ikke møtt en eneste mann som har herpes, sånn er det. 2
Gjesten Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Jeg vet egentlig lite om herpes, men så vidt jeg har forstått er det bare smittsomt når man har utbrudd? Så da er jo det store spørsmålet hvor ofte man har utbrudd, og om det er mulig å ha utbrudd uten å være klar over det (f.eks. helt i begynnelsen eller slutten av et utbrudd).
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Jeg vet egentlig lite om herpes, men så vidt jeg har forstått er det bare smittsomt når man har utbrudd? Så da er jo det store spørsmålet hvor ofte man har utbrudd, og om det er mulig å ha utbrudd uten å være klar over det (f.eks. helt i begynnelsen eller slutten av et utbrudd). Har lest på doktorsider at ofte så merker man ikke utbruddene når de først starter, fordi det ikke alltid begynner med svie og smerter. Og da er det plutselig gjort om man går hen og ligger med noen. Så med andre ord kan dette være litt vanskelig å holde styr på. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Jeg hadde aldri klart å være sammen med noen som hadde herpes nedentil. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Jeg kunne fint vært sammen med en som har herpes, rett og slett fordi det bare smitter når man har utbrudd. Utbruddene varer ikke så lenge, og da kan en fint holde seg unna sex i den perioden. Jeg har det ikke selv, men min ex hadde det 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Dere som sier at dere ikke kunne ha vært sammen med noen som har herpes: hvordan vet dere at dere ikke har det selv og hvordan vet dere at eventuelt partner ikke har det? 80% av befolkningen har det, men mange har ingen eller små utbrudd. Og ja, jeg kunne ha vært sammen med noen som har herpes. 4
Aspera Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 Jeg har herpes på nesa, og mange har da vært sammen med meg 1
Aspera Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 (endret) *Dobbelpost* Leenge etter Tregt internett! Endret 21. september 2011 av Aspera
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 Er vel ingen menn som sier at de har herpes? Herpes er den mest vanlige kjønnssykdommen,det er som et forkjølelsessår, bare nedentil. Dere dømmer og fremstår uvitende, men om 70 år har alle herpes. De bildene på nettet er misvisende, er verste-tilfeller. Folk flest merker det knapt engang, mesteparten vet ikke at de har det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 Ja, det har jeg ingen problemer med. For man må ikke glemme at ca. 80% av befolkningen er smittet, så det blir få igjen dersom man skal luke ut 8 av 10... :gjeiper: Kilde: http://www.antix.no/page1.asp?ml=1 1
Gjest Badabing Skrevet 21. september 2011 #13 Skrevet 21. september 2011 Ja, det har jeg ingen problemer med. For man må ikke glemme at ca. 80% av befolkningen er smittet, så det blir få igjen dersom man skal luke ut 8 av 10... :gjeiper: Kilde: http://www.antix.no/page1.asp?ml=1 Du linker til herpes 1. Regner med TS mener herpes2? http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/herpes-genitalis-1360.html For å svare på spørsmålet.. Nei, jeg tror ikke det.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #14 Skrevet 21. september 2011 Herpes labialis er 1 ting, herpes genitalis er noe annet Det å ha herpes labialis (på munnen) er bare for ansiktet og har 0 å gjøre med underlivet.
Gjest otrivin Skrevet 21. september 2011 #15 Skrevet 21. september 2011 Jeg har herpes i form av små hvite blemmer i munnen som man ikke ser eller merker ca 1 gang i året. Det hadde vært greit, men hadde ikke giddet med en som hadde herpes på kuken.
Gjest Cosette Skrevet 21. september 2011 #16 Skrevet 21. september 2011 Hadde nok styrt unna et videre forhold, ja.
Daniel84 Skrevet 21. september 2011 #17 Skrevet 21. september 2011 Men når man først har herpes, så har man jo det hele tiden? Da kan man jo smitte videre selv om man ikke har utbrudd?
Anglofil Skrevet 21. september 2011 #18 Skrevet 21. september 2011 Ja, selvsagt, hvorfor skulle jeg bry meg om det? Herpes er ikke farlig, og det er ikke smittsomt så lenge man ikke har utbrudd. Jeg har herpes 1 selv, på leppene. Føler meg nesten som et dårligere menneske bare fordi jeg var så uheldig og slå opp leppa som barn og fikk det som 9-10-åring. Vel, bare til orientering, svært mange mennesker i den norske befolkning har allerede herpes, men mange har ikke hatt utbrudd og vet derfor ikke om dette. Mvh Yvonne 3
Gjest Cosette Skrevet 21. september 2011 #19 Skrevet 21. september 2011 Ja, selvsagt, hvorfor skulle jeg bry meg om det? Herpes er ikke farlig, og det er ikke smittsomt så lenge man ikke har utbrudd. Jeg har herpes 1 selv, på leppene. Føler meg nesten som et dårligere menneske bare fordi jeg var så uheldig og slå opp leppa som barn og fikk det som 9-10-åring. Vel, bare til orientering, svært mange mennesker i den norske befolkning har allerede herpes, men mange har ikke hatt utbrudd og vet derfor ikke om dette. Mvh Yvonne Underlivsherpes, da? Er vel det de fleste tar stilling til her, ikke munnsår.
Anglofil Skrevet 21. september 2011 #20 Skrevet 21. september 2011 (endret) Underlivsherpes, da? Er vel det de fleste tar stilling til her, ikke munnsår. Nei, jeg hadde ikke hatt noe problem med det. Og en med munnherpes kan faktisk overføre smitte til underlivet de også, så sånn sett er det ikke den store forskjellen, en fare vil det alltid være. Mvh Yvonne Endret 21. september 2011 av Yvonne 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå