Bob Olga Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 (endret) Jeg er altså en mann i midten av tjueårene som vurderer å prøve nettdating, men før jeg åpner lommeboken og utleverer meg med bilde på nettet (noe jeg synes er ekstremt ubehagelig) hadde jeg satt stor pris på å få noen svar fra kvinner på ting jeg lurer på... 1) Hvor ofte blir du kontaktet av nye menn ca? Oppgi også ca hvor bra du ser ut på profilbildet ditt på en skala fra 1-10. 2) Hva er lure ting å skrive første gang en kontakter deg? Tenker selv at å kommentere utseendet blir litt gammeldags, men det er kanskje det som må til? Hva med å spørre om noe fullstendig random, som kan lede til diskusjon? 3) Kontakter du selv noen gang menn? (i så fall, kun de råkjekke?) 4) Omtrent hvor lang tid pleier det å gå (evt antall meldinger utvekslet) før det er aktuelt å møtes? 5) Er du veldig mye mer kresen på internett enn om du møter folk ute? Endret 21. september 2011 av Bob Olga
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Du trenger jo ikke å bruke penger, bare gå på skybyen f.eks. Noen av venner av meg har møtt folk der. (:
Bob Olga Skrevet 21. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2011 Har nok av penger så betaler heller for noe litt "seriøst".
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 1. En sjelden gang. Jeg har ikke profilbilde:P Liker å velge mine offere selv. Sender med bilde i meldingen, og jeg ser ganske pen ut der (og i virkeligheten ), så får svare fra alle Men du, ikke ta et profilbilde som er penere enn deg, da blir jentene bare skuffet. 2. Når jeg kontakter gutter, så pleier jeg å skrive noe helt random. F.eks: Liker du onsdager? Hva tenker du om det og det? Og hvis det står noe rart/kult/morsomt i profilen hans, så kommenterer jeg det, gjerne med et spørsmål i tillegg. 3. Jeg kontakter kun de jeg syns er kjekke. 4. Har ikke møtt noen enda. Meldte meg inn i forrige uke 5. Jeg er alltid like kresen. Masse lykke til!!
Gjest nupp Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 (endret) Jeg er altså en mann i midten av tjueårene som vurderer å prøve nettdating, men før jeg åpner lommeboken og utleverer meg med bilde på nettet (noe jeg synes er ekstremt ubehagelig) hadde jeg satt stor pris på å få noen svar fra kvinner på ting jeg lurer på... 1) Hvor ofte blir du kontaktet av nye menn ca? Oppgi også ca hvor bra du ser ut på profilbildet ditt på en skala fra 1-10. varierer.. 5. samme profilbilde som her. 2) Hva er lure ting å skrive første gang en kontakter deg? Tenker selv at å kommentere utseendet blir litt gammeldags, men det er kanskje det som må til? Hva med å spørre om noe fullstendig random, som kan lede til diskusjon? sjeldent jeg gidder å svare. vet ikke helt hvorfor. men frekke kommentarer har jeg nesten alltid på. også hvis de kommenterer det jeg har skrivd om meg selv. liker at folk er skeptiske til meg hehe 3) Kontakter du selv noen gang menn? Som ikke nødvendigvis er råkjekk på bildet? nei 4) Omtrent hvor lang tid pleier det å gå (evt antall meldinger utvekslet) før det er aktuelt å møtes? et par uker 5) Er du veldig mye mer kresen på internett enn om du møter folk ute? nei Endret 21. september 2011 av nupp
Thorn Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Skal ikke påstå jeg er veldig erfaren med nettdating, men hadde meg en runde på Match for et par år siden og har nå nettopp registrert meg på sukker. Så jeg svarer likevel! 1) Uten bilde var det ganske sjelden meldinger, noen få i uka. Med bilde kom det ganske mange, men det var få skrevne meldinger og mest blunk. Syns det er vanskelig å gi meg selv en tallkarakter, men det var ihvertfall et bilde jeg selv syns var fint, og som jeg fikk mange komplimenter for. 2) Å kommentere utseende blir for meg litt feil, i så fall må det være noe a la "så fint smil du har" eller "stilige tatoveringer". Meldinger av typen "du var deilig" eller "Du er HOT!!" gir meg frysninger, og ikke av den gode typen! Syns det er bedre å følge opp noe fra profilteksten. 3) Var dessverre ikke spesielt flink til å kontakte folk da jeg var på Match. Kontaktet et par tre stykker, alle på bakgrunn av profil, og bare en av dem hadde bilde. Hjelper ikke hvor hotte de er om alt av personlighet er kræsj. 4) Den eneste personen jeg valgte å møte møtte jeg etter et par uker. Mye av grunnen til at jeg ikke valgte å møte andre var at det føltes så vanvittig feil å prate med eller møte flere samtidig. 5) Tror nok kresenheten er omtrent det samme, men jeg finner fortere tonen med folk på nett. Det er nok helst fordi jeg er så forbaska sjenert at det er veldig, veldig vanskelig å møte menn IRL. Det ender som regel opp med at de tror jeg er kjempeoverlegen og avvisende, mens jeg altså bare er så sjenert at jeg ikke klarer å verken prate eller se på dem uten å rødme og stamme. Så ja... internett er en fin ting helt til man skal møtes!
watermeloon Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Jeg og kjæresten fant hverandre over nett faktisk! Det var litt mer tilfeldig på nettstedet som fantes den gang, nemmelig nettby. Ut i fra det jeg har hørt virker det som det er litt mer sånne steder folk ofte finner hverandre. Chatteforum, skybyen osv. Men den gangen jeg hadde bruker på det stedet så var det alltid guttene som kontakta meg, aldri omvendt. Jeg og kjæresten min snakka sammen på mld, nettby og msn i ca 1 mnd før vi møttes tror jeg
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #8 Skrevet 22. september 2011 Jeg er altså en mann i midten av tjueårene som vurderer å prøve nettdating, men før jeg åpner lommeboken og utleverer meg med bilde på nettet (noe jeg synes er ekstremt ubehagelig) hadde jeg satt stor pris på å få noen svar fra kvinner på ting jeg lurer på... 1) Hvor ofte blir du kontaktet av nye menn ca? Oppgi også ca hvor bra du ser ut på profilbildet ditt på en skala fra 1-10. Etter å ha hatt profil på nettet i 1.5 år blir jeg kontaktet ca 2-3 ganger i uka. Var mye mer de første månedene. Er en 7'er kanskje? 2) Hva er lure ting å skrive første gang en kontakter deg? Tenker selv at å kommentere utseendet blir litt gammeldags, men det er kanskje det som må til? Hva med å spørre om noe fullstendig random, som kan lede til diskusjon? "Du er søt." som mange faktisk skriver er IKKE et bra triks. Kommenter heller noe fra profilteksten eller om bildene i profilen er fra en reise osv. Ha alltid med spørsmål så den andre faktisk har noe konkret å svare på. Blir vanskelig å skrive med en person som aldri lurer på noe og bare skriver om seg selv (som faktisk noen gjør). 3) Kontakter du selv noen gang menn? (i så fall, kun de råkjekke?) De fleste jeg skriver med og møter har jeg faktisk kontaktet selv, det er sjelden jeg synes de som kontakter meg er interessante. Hender jeg kontakter kjekkaser som "har alt" men disse får jeg aldri svar fra, regner med at de kontaktes av drøssevis av andre damer også! 4) Omtrent hvor lang tid pleier det å gå (evt antall meldinger utvekslet) før det er aktuelt å møtes? Noen har jeg skrevet med i 4-8 uker, andre bare en gang før vi møtes. For min del kunne jeg godt møtt de fleste mye kjappere fordi du finner ikke ut hvordan kjemien er før man møtes IRL uansett. 5) Er du veldig mye mer kresen på internett enn om du møter folk ute? Nei. Tror neppe jeg hadde lagt merke til de fleste jeg har møtt via nett på by'n for å si det sånn. Men jeg er kanskje ekstremt kresen...
Gjest Lene21 Skrevet 23. september 2011 #9 Skrevet 23. september 2011 Jeg er altså en mann i midten av tjueårene som vurderer å prøve nettdating, men før jeg åpner lommeboken og utleverer meg med bilde på nettet (noe jeg synes er ekstremt ubehagelig) hadde jeg satt stor pris på å få noen svar fra kvinner på ting jeg lurer på... 1) Hvor ofte blir du kontaktet av nye menn ca? Oppgi også ca hvor bra du ser ut på profilbildet ditt på en skala fra 1-10. 2) Hva er lure ting å skrive første gang en kontakter deg? Tenker selv at å kommentere utseendet blir litt gammeldags, men det er kanskje det som må til? Hva med å spørre om noe fullstendig random, som kan lede til diskusjon? 3) Kontakter du selv noen gang menn? (i så fall, kun de råkjekke?) 4) Omtrent hvor lang tid pleier det å gå (evt antall meldinger utvekslet) før det er aktuelt å møtes? 5) Er du veldig mye mer kresen på internett enn om du møter folk ute? Hei, jeg har drevet med nettdating før i tida (har sluttet med det nå). 1)Jeg ble kontaktet av nye menn hver eneste dag.Jeg ser veldig bra ut, men kan ikke gi noen poeng selv hehe. 2)Vet ikke, bare vær deg selv og snakk om det som føles naturlig for deg. 3)Ja det gjorde jeg.Jeg kontaktet de som falt i smak 4)Ikke lang tid.Vi snakket kanskje 3-4 dager, og så avtalte vi å møtes.
Bob Olga Skrevet 27. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2011 Takk for svar! Har vel egentlig bestemt meg for å droppe nettdating. Orker egentlig ikke tanken på å holde på å skrive meldinger frem og tilbake før vi treffes. Under den prosessen kommer jeg til å bli "betatt" og overanalysere alt, og skuffelsen derfor stor når hun ikke er interessert i meg etter vi har møtt hverandre. Liker bedre å treffe kvinner på vorspiel f.eks. siden hele prosessen da går over på et par timer. Må vel nevnes at jeg er vesentlig bedre å uttrykke meg skriftlig enn muntlig, så de som møter meg blir jo derfor uansett litt skuffet. Hadde jeg følt det omvendt hadde nok dette vært litt mer interessant. Slik jeg forstår det er forskjellen mellom menn og kvinner på nettdating at mannen må jobbe en del for å få til ett møte, mens en kvinne med tilsvarende utseende i samme periode allerede har fått flere konkrete forespørsler uten å løfte en finger. Det er jo klart da at hun vil være mye mer kresen på hvem av de hun vil møte.
Bringebærjenta Skrevet 27. september 2011 #11 Skrevet 27. september 2011 Nettdating er enklere for mange kvinner, det er sant. Da jeg møtte min samboer på sukker ble je kontaktet av flere menn daglig og fikk utrolig menge meldinger, så mange at jeg selv aldri fikk kikket rundt for å finne noen jeg syntes var interessante. Jeg var også mer kresen på nett fordi jeg har ikke tid til å sende meldinger med 40 stykker samtidig, og det er heller ikke sånn at jeg vil date 10 gutter. De jeg silte ut var de som var lavere enn meg, bodde langt unna, for unge/gamle, utifra hvor grei match vi hadde, hva de skrev i første melding, hvordan de lå an utseendemessig (ikke skallede menn med både hentesveis, kviser og ølmage) osv. Jeg fikk best kontakt med de som kontaktet meg på chatten. Det var sånn jeg møtte min samboer. Vi begynte å snakke, dagen etter ringte vi hverandre i noen timer, også møttes vi etter noen dager. Han var ikke den kjekkeste, mest trente fyren, den med best jobb eller flest bilder av seg selv toppløs mens han hoppet strikk. Han var genuin, med glimt i øyet og en jordnær fyr. Det er ikke lett å møte noen. Ikke på nett, eller i virkeligheten. Men det fine med nettet er at du møter folk du ikke ellers ville møtt på det samme gamle vorset med vennegjengen.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2011 #12 Skrevet 27. september 2011 1) Hele tiden, og jeg har ikke profilbilde med vilje. Da er det kun menn som gidder å lese om meg som skriver. Så deler jeg bilde om jeg er interessert, ser vel bra ut synes jeg. 2) Jeg har en tendens til å svare de som skriver veldig løst og hverdagslig til meg. Nesten slik man møter folk i virkeligheten. 3) Nei, det er sjeldent. Med mindre jeg finner en som virkelig fanger meg. Aldri typisk eplekjekke gutter, men gjennomsnittlige/litt over menn med glimt i øyet. 4) Kommer ann på hvor frempå mannen er. Jeg tar sjeldent initiativ til å møtes, men gjør han det blir jeg med om jeg føler kjemien er der. 5) Ja, ettersom det er mer enn en mann som er interessert.
Gjest fersk lærer Skrevet 27. september 2011 #13 Skrevet 27. september 2011 1) Jeg brukte et vanlig bilde av meg. Syns det er bedre å overaske med utseende ved møte enn å få kontakt med en mann, som først og fremst var interessert i utseende. 2) I den første meldingen skrev jeg litt om meg selv, hvor for jeg er på nettsiden (ala syns det er hyggelig å møte nye mennesker men på grun av arbeidssituasjoner, sker det ikke så ofte, derfor...) 3)Jeg kontaktet kanskje 10% av de jeg hatt kontakt med. Men da er det viktig å nevne at det var de jeg utvekslet et par ord med. Skrev mest med den jeg kontaktet selv (han er fortsatt den eneste jeg har kontakt med, men nå utenfor nettsiden). Må nevne at det var veldig få jeg svarte til hvis de kontaktet meg. "Hei, søta", smiley med en blømst, "Hei" bare imponerte ikke. Hvis personen er interessert, så skriver man. Hvis jeg får bare noen ord, så har jeg en mistanke om at frasen ble brukt til hundre andre for å "fiske"... 4)Ved daglig kontakt, har jeg ønske om å kontakte om 2 uker. Blir slitsoms og dra ut tiden for å så finne ut at det er en feil person. 5) Jeg blir kanskje lettere skremt av noen ord og holdninger. Kunne sikkert fortsatt å prate ved møte i virkeligheten, men på nett kan jeg vurdere en person utifra hans ord, og da er det ikke sikkert det stemmer. Jeg leser bare, men hører ikke hvordan ordene ble sagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå