AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Da var det min tur å starte en navnetråd Vi skal ha en baby i desember, vet ikke kjønn. Kommende storebror heter Sondre. Guttenavna er klare (tror vi), det står mellom Eirik eller Håkon. Jentenavn er vi veldig dårlige på... Jeg liker navn som Linnea, Aurora, Sara, Emilie, men er fullt klar over at disse har vært veldig populære. Mannen er ikke så glad i disse navna bortsett fra Aurora, som han kan akseptere. Men vi vil jo ha et navn begge synes er veldig fint Han liker navn som Solveig, Ingeborg, Ingrid. Jeg synes Ingrid er fint, men kjenner så mange som heter det...har 2 veldig nære venninner som heter Ingrid, så jeg synes det blir litt rart å kalle datteren min det. Kanskje teit av meg, men jeg føler det sånn... Så da ønsker jeg meg gode navneforslag fra dere!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Navn jeg synes er fine:) Eline Elina Oline Frøya Kiana Hermine
CalidumCor Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Mine favoritt jentenavn er disse: Eirin Eira Jenny Annika Synne 1
Greengrass Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Eivor Jenny Agnes Kristiane Hanna Sigrid
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Ingvild, Ingjerd, Ragnhild, Rut(h). Jeg liker din manns sans for navn! Min favoritt er Ingvild.
ElaineBenes Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Syns også Aurora er et veldig fint navn, liker det veldig godt selv. Men det jeg har tenkt på, er hvordan navnet endrer karakter, basert på de forskjellige dialekters uttale. Æurora og Øurora er fine, men Ævvrora.. Det har nemlig jeg hørt. Og da begynte jeg å fundere på om det var så lurt å kalle jenta mi for det, om virkeligheten ville ha det sånn at hun kom til å bli "omdøpt". Men igjen: Navnet er veldig fint!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Jeg tror dette blir en mye mer virkningsfull tråd hvis vi foreslår navn i samme kategori som de TS og mannen liker. Hva med Karoline eller Nora? 2
Gjest imli Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 (endret) Da var det min tur å starte en navnetråd Vi skal ha en baby i desember, vet ikke kjønn. Kommende storebror heter Sondre. Guttenavna er klare (tror vi), det står mellom Eirik eller Håkon. Jentenavn er vi veldig dårlige på... Jeg liker navn som Linnea, Aurora, Sara, Emilie, men er fullt klar over at disse har vært veldig populære. Mannen er ikke så glad i disse navna bortsett fra Aurora, som han kan akseptere. Men vi vil jo ha et navn begge synes er veldig fint Han liker navn som Solveig, Ingeborg, Ingrid. Jeg synes Ingrid er fint, men kjenner så mange som heter det...har 2 veldig nære venninner som heter Ingrid, så jeg synes det blir litt rart å kalle datteren min det. Kanskje teit av meg, men jeg føler det sånn... Så da ønsker jeg meg gode navneforslag fra dere! Sida de går for typisk norske namn på gutesida, ville eg gjort det på jentesida også. Sondre og Aurora høyrast rart ut. Både Solveig, Ingeborg og Ingrid er flotte namn. Tykkjer desse namna passar mykje betre til Sondre enn sukkersøte jålenamn. Andre fine namn i same kategori er t.d Astrid, Åshild, Ragnhild, Sigrid, Ingvild/Yngvild? Endret 21. september 2011 av imli
Gjest Adriane Skrevet 21. september 2011 #9 Skrevet 21. september 2011 Jeg vet dette ikke matcher noen av navnene på lista deres, men hva med Synne? Sondre og Synne? Andre forslag: Signe An(n)bjørg T(h)ordis Gun(n)hild Frøya Frøydis Sigrid Tora Noen av disse kan jo evt kombineres med et av navnene du liker best, hvis dere syns det er greit med dobbeltnavn (selv om mange ikke bruker mellomnavnet sitt til daglig etterhvert.) 1
Gjest gjest Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 Sofie Eline Kristin Kristine Sigrid Karoline
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #11 Skrevet 22. september 2011 Takk for forslag! Det var noen navn her vi ikke har tenkt på som jeg liker Skal presentere for mannen i kveld... Synne er veldig fint! Men litt usikker på om det kanskje blir litt likt Sondre... Eline, og kanskje spesielt Elina likte jeg Agnes er jeg i utgangspunktet litt skeptisk til (tenker på gamle damer), men når jeg så det her synes jeg det var fint. Har en mistanke om at mannen liker det, det er i hans stil Nora liker jeg Signe Sofie er fint, men dette er allerede brukt i familien, så spørs om det kanskje blir litt rart at vi bruker det også. Vi er forresten ikke så opptatt av at navna skal være i samme stil, så lenge de klinger fint sammen med Sondre og ikke er for likt Kom gjerne med flere navn! Vi står på venteliste på navnebok på biblioteket, så vi skal lete gjennom den etter hvert, men tenkte at det var fint med noen innspill først
Gjest Lottiplott Skrevet 22. september 2011 #12 Skrevet 22. september 2011 Jeg liker Ingeborg, Margrete, Amalie, Sienna, Nicoline og Amalie - en salig blanding, altså Jeg forstår godt at det blir feil å gi ungen samme navn som ei venninne. Sambo og jeg har snakket om navn lenge, og det er for å slippe at han ikke tåler trynet på en som heter det samme som mitt favorittnavn - og motsatt
Gjest boblebrus Skrevet 22. september 2011 #13 Skrevet 22. september 2011 Jeg hadde lenge tenkt at hvis jeg fikk en jente, skulle hun hete noe bestemt. Men plutselig fikk en i nær familie seg kjæreste, som heter akkurat det samme. Og da ble det plutselig litt rart å skulle kalle en fremtidig jentebaby for det samme. Så da måtte jeg få andre alternativer, og her er mine foreløpige favoritter: Sigrid Frida Pernille Maria Ylva Thale Mathilde Ingeborg Frøya Tora Astrid Grethe (etter min nydelige bestemor. usikker på navnet, men det hadde vært så koselig å kalle opp en jente etter henne) Ingvild (liker navnet, men en i samboers familie som heter noe nesten likt, så vet ikke om det hadde blitt rart..)
Gjest gurimalla Skrevet 22. september 2011 #14 Skrevet 22. september 2011 Navn som ikke allerede er nevnt: Live, Vera, Mari og Idun
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #15 Skrevet 22. september 2011 Jeg liker Oda, Alma, Thale, Ylva, Marie, Anna, Ella :
Honeydew Skrevet 22. september 2011 #16 Skrevet 22. september 2011 Kaja, Maja og Nora er fine, ganske tradisjonelle navn som likevel ikke er helt "gammel dame" Eller hva med Andrea? Syntes Sondre og Andrea hørtes fint ut, med den samme dr-lyden!
frøken_tralala Skrevet 22. september 2011 #17 Skrevet 22. september 2011 Da var det min tur å starte en navnetråd Vi skal ha en baby i desember, vet ikke kjønn. Kommende storebror heter Sondre. Guttenavna er klare (tror vi), det står mellom Eirik eller Håkon. Jentenavn er vi veldig dårlige på... Jeg liker navn som Linnea, Aurora, Sara, Emilie, men er fullt klar over at disse har vært veldig populære. Mannen er ikke så glad i disse navna bortsett fra Aurora, som han kan akseptere. Men vi vil jo ha et navn begge synes er veldig fint Han liker navn som Solveig, Ingeborg, Ingrid. Jeg synes Ingrid er fint, men kjenner så mange som heter det...har 2 veldig nære venninner som heter Ingrid, så jeg synes det blir litt rart å kalle datteren min det. Kanskje teit av meg, men jeg føler det sånn... Så da ønsker jeg meg gode navneforslag fra dere! Mine favoritter: Sandra Monica Anette Iselin Isabelle Malene Renate Michelle Nora Line Lise +++ finnes jo så mange fine jentenavn! tror jeg hadde slitt mest med å finne guttenavn faktisk
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 22. september 2011 #18 Skrevet 22. september 2011 Da var det min tur å starte en navnetråd Vi skal ha en baby i desember, vet ikke kjønn. Kommende storebror heter Sondre. Guttenavna er klare (tror vi), det står mellom Eirik eller Håkon. Jentenavn er vi veldig dårlige på... Jeg liker navn som Linnea, Aurora, Sara, Emilie, men er fullt klar over at disse har vært veldig populære. Mannen er ikke så glad i disse navna bortsett fra Aurora, som han kan akseptere. Men vi vil jo ha et navn begge synes er veldig fint Han liker navn som Solveig, Ingeborg, Ingrid. Jeg synes Ingrid er fint, men kjenner så mange som heter det...har 2 veldig nære venninner som heter Ingrid, så jeg synes det blir litt rart å kalle datteren min det. Kanskje teit av meg, men jeg føler det sånn... Så da ønsker jeg meg gode navneforslag fra dere! Siden Sondre er et gammelt norskt navn så ville jeg tatt noe lignende i jenteversjon.. Vanskelig å komme på noe nå, men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå