AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 For snart 3 uker siden hadde jeg bikkja på kennel. Umiddelbart etter at han kom hjem begynte han å "småhoste". Det utviklet seg over de neste par ukene til å bli SNØRR SNØRR og atter SNØRR. Bikkja snørrer og nyser så infernalsk at jeg holder på å bli sprø. Det er selvsagt bikkja det er synd på og ikke interiøret mitt, men han er i fin form ellers (null feber eller andre plager). Var hos dyrlegen for en uke siden, og hun mente han hadde infeksjon i nesa. Nå har han imidlertid gått på antibiotika i noen dager men jeg kan ikke merke noen bedring. Det jeg imidlertid stusser mest på er at KATTEN også driver og nyser. Kan hunder/katter smitte hverandre med forskjellig? Skal til dyrlegen igjen i morgen, så får vi se. Lurte vel i grunn på om noen har erfaring med hunder som SNØRRER (her snakker vi gul snørr i bøtter og spann - jeg må vaske gulvet i tide og utide her).
mocci Skrevet 22. september 2011 #2 Skrevet 22. september 2011 Min hund har nylig hatt kennelhoste og der kom snørret i etterkant av hosten. Vi fikk også antibiotika som virket på hosten men ikke noe særlig på snørret, min hund snørret over flere dager dog ikke så voldsomt som det du beskriver.
Roo Skrevet 22. september 2011 #3 Skrevet 22. september 2011 Infeksjon i nesa kan være nesemidd. Alle hunder har det til enhver tid, men blir det for mye av midden, blir det fort plagsomt for hunden. Symptomer som kløe og snørr. Du kan jo google det? (katter får ikke nesemidd). Hunden min hadde også kennelhoste for en tid tilbake siden. Vi fikk ikke antibiotika, da veterinær mente dette gikk greit over av seg selv. Og det gjorde det! God bedring til voffsen!
Gjest Skrevet 25. september 2011 #4 Skrevet 25. september 2011 Når min hadde kennelhoste fikk jeg streng beskjed om at han IKKE måtte gå noe mer en de nødvendige tisseturer fordi han var syk og det er veldig smitsomt. Hvis han snuset på en busk og de kom en hund ti minutter senere og snuste på samme busken kunne smitten vært spredd, så hadde det vært det hadde du nok fått beskjed om å holde deg inne.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2011 #5 Skrevet 25. september 2011 Da min hund hadde kennelhoste ble han veldig svak med feber,det var bare såvidt vi kunne gå ut i hagen på tisseturer. Han hostet mye, men ingen snue. Vi fikk ikke antibiotika, dyrlegen forklarte at kennelhoste er influensa for oss mennesker. Vi får heller ikke antibiotika da, men blir sengeliggende med feber. Så jeg fikk beskjed om at hvis hunden fikk veldig høy feber,så måtte jeg komme inn med han så dyrlegen kunne gi han febernedsettende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå