Gå til innhold

regndress vs parkdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere parkdress eller regndress til barna i bhg nå? Jeg ser ikke helt forskjellen på disse, annet enn at parkdressen må være mye mere behagelig å bevege seg i...

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Her bruker han som regel parkdress, men han har regndress til regnværsdagene! :)

Skrevet

Her bruker de (avdelingen 0-2 år) bare regnbuksa, evt vanlig jakke under regnbuksa hvis det er kaldt. Har en parkdress i barnehagen også, men den har ikke vært brukt.

Skrevet (endret)

Parkdress er for dager med opplett. (og evt dager det bare er litt fuktig i gresset, sandkassen osv)

Regndress (eller vanlig todelt regntøy) er for dager hvor regnet plasker ned og det er våte dammer overalt.

Når det blir kaldt og mellomlag i fleece eller ull ikke lenger holder under parkdressen, kan den byttes ut med foret vinterdress.

Endret av SummerJoy
Skrevet

Jeg anbefaler hel regndress, myke og er lett å bevege seg i:)

Vinterdress til kalde vinterdager.

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker regntøy, det har ikke vært kaldt her enda. Men jeg tar nok med parkdressen i barnehagen snart, så får de avgjøre hva de synes er best. Har også 2 ulldresser liggende i barnehagen, som kan brukes under regntøyet hvis det er kaldt. Mitt første barn i barnehage, så jeg har ikke så mye peiling.

Skrevet

Regntøy på bløte dager, parkdress på dager med tørt høstvær...

Vi har begge deler hengende i barnehagen og de velger det som passer best.

Skrevet

Eg har kun hatt ein parkdress (altså ein sånn tynn vannavstøtande dress) til mine ungar. Den var str 1 år, og begge ungane brukte dressen den våren/hausten dei var 1 og 1,5 år. Kjekt å ha til såpass små ungar, sida dei krabbar og sit mykje når dei er ute. Til større ungar ser eg ikkje vitsen. Her brukar ungane berre ei regnbukse når det er fuktig ute.

Skrevet

Eg har kun hatt ein parkdress (altså ein sånn tynn vannavstøtande dress) til mine ungar. Den var str 1 år, og begge ungane brukte dressen den våren/hausten dei var 1 og 1,5 år. Kjekt å ha til såpass små ungar, sida dei krabbar og sit mykje når dei er ute. Til større ungar ser eg ikkje vitsen. Her brukar ungane berre ei regnbukse når det er fuktig ute.

Liker å ha en parkdress/overtrekksbukse på ungen min. Kan jo være kaldt å sette seg på dissen/sandkassen/sykkelen osv i bare bukse. Slike plagg er også vindtett. Og vanntett men pustende, slik at de slipper å bli klam (og dermed fuktig og kald) som de fort blir med regntøy. Buksene blir jo også veldig fort møkkete når barn er ute å leker på denne tiden, må bli mye skift?

Skrevet

Liker å ha en parkdress/overtrekksbukse på ungen min. Kan jo være kaldt å sette seg på dissen/sandkassen/sykkelen osv i bare bukse. Slike plagg er også vindtett. Og vanntett men pustende, slik at de slipper å bli klam (og dermed fuktig og kald) som de fort blir med regntøy. Buksene blir jo også veldig fort møkkete når barn er ute å leker på denne tiden, må bli mye skift?

Har i grunnen ikkje blitt så veldig møkkete her enno. Dei brukar som sagt regnbukser over når det er vått ute. Eg veit ikkje, men eg har som sagt ikkje sette behovet etter at dei blei større. Bhg har heller ikkje sagt noko om at dei vil at ungane skal ha parkdress. Har kun sett parkdress på dei aller minste når eg hentar i bhg. Eg tykkjer liksom hausten er så kort, plutseleg er snøen og kulda der, og då er det vinterdress som gjeld. I fjor kom snøen i midten av oktober, og lå til april, så vinteren er jo lang. Dette kjem sjølvsagt an på kor ein bur :) Men eg tykkjer som sagt hausten er veldig kort, og at typiske haust-klede blir lite brukt.

Skrevet

Har i grunnen ikkje blitt så veldig møkkete her enno. Dei brukar som sagt regnbukser over når det er vått ute. Eg veit ikkje, men eg har som sagt ikkje sette behovet etter at dei blei større. Bhg har heller ikkje sagt noko om at dei vil at ungane skal ha parkdress. Har kun sett parkdress på dei aller minste når eg hentar i bhg. Eg tykkjer liksom hausten er så kort, plutseleg er snøen og kulda der, og då er det vinterdress som gjeld. I fjor kom snøen i midten av oktober, og lå til april, så vinteren er jo lang. Dette kjem sjølvsagt an på kor ein bur :) Men eg tykkjer som sagt hausten er veldig kort, og at typiske haust-klede blir lite brukt.

Her bruker alle parkdress, også de litt større. Kommer sikkert an på hvor man bor ja, og hva man er vant til :) Her pleier høsten være laang, men i de to siste årene har det omtrent gått fra sommer til vinter, så da har parkdressen blitt brukt i en kort periode ja. Men syns den er grei å ha i den lange vårperioden også.

Skrevet

Jenta mi har en regndress med fleece fòr. Funker helt fint :)

(kjøpt på sparkjøp)

Jeg gidder ikke kjøpe inn både regntøy, parkdress og vinterdress. Blir så mye utstyr.

Skrevet

Jenta mi har en regndress med fleece fòr. Funker helt fint :)

(kjøpt på sparkjøp)

Jeg gidder ikke kjøpe inn både regntøy, parkdress og vinterdress. Blir så mye utstyr.

Bruker hun en foret regndress i snøen? Stakkars unge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...