Gjest Mandalas Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Jeg ble helt sjokkert da jeg oppdaget det! Herregud. Og det er ikke noe unikt. Eller, ok, det pleier vel heller å være 200 gram godteri og tre liter brus, men likevel. Jeg er helt avhengig av sukker og vet ikke hvordan jeg skal slutte. Sjokolade er så fantastisk godt!!
Supraspinatus Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Jeg ble helt sjokkert da jeg oppdaget det! Herregud. Og det er ikke noe unikt. Eller, ok, det pleier vel heller å være 200 gram godteri og tre liter brus, men likevel. Jeg er helt avhengig av sukker og vet ikke hvordan jeg skal slutte. Sjokolade er så fantastisk godt!! Cold turkey. Spis deg mett på middag. Ta så å kast alt godteri du har i huset. Neste gang du handler spiser du deg mett før du går i butikken. Dersom du ikke får spist, så drikker du deg (midlertidig) mett på vann. Ikke kjøp noe godteri. Det er ikke lurt å ha noe på lur, sånn bare i tilfellet. Unngå kunstig søtning. Får du godtsug så spiser du en frukt og en grønnsak. Dette fungerer kun dersom du vil slutte. Klarer du det likevel ikke finnes det flere strategier. Jeg er ikke tilhenger av spisedager, men mange mener det er bra.
Gjest LillaGorilla Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Beklager på forhånd, Supraspinatus, jeg mener ikke å være frekk mot deg men, hva så? Det virker som det er en trend å få dårlig samvittighet dersom man spiser mye sjokolade en dag. Hva med å tenke "aahh, jeg har nettopp spist 300 gram smågodt og fy f... det var godt! " og så heller være i godt humør og tilfreds med tilværelsen? Ikke vend det om til en dårlig opplevelse ved å tenke negative tanker. Har man først dyttet i seg snop synes jeg man skal nyte det fullt ut! Sjokolade ER fantastisk godt, så IKKE slutt med det! ...men om dette stadig skjer og du stadig føler dårlig samvittighet eller noe, så kan du følge Supraspinatus råd - de er fornuftige og kloke! Hilsen ei som skal spise sjokolade og snop i kveld! Gleder meg
Gjest LillaGorilla Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Så nå at det var på en uke, ikke en dag. Men 200 gram på en uke.. er det sååå gale?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Jeg ville fokusert på å slutte med cola, og beholde sjokoladen. Deretter redusere sjokoladen. Sjokolade kan absolutt ha en plass i et normalt sunt kosthold, cola bør elimineres totalt.
Supraspinatus Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Beklager på forhånd, Supraspinatus, jeg mener ikke å være frekk mot deg men, hva så? Det virker som det er en trend å få dårlig samvittighet dersom man spiser mye sjokolade en dag. Hva med å tenke "aahh, jeg har nettopp spist 300 gram smågodt og fy f... det var godt! " og så heller være i godt humør og tilfreds med tilværelsen? Ikke vend det om til en dårlig opplevelse ved å tenke negative tanker. Har man først dyttet i seg snop synes jeg man skal nyte det fullt ut! Sjokolade ER fantastisk godt, så IKKE slutt med det! ...men om dette stadig skjer og du stadig føler dårlig samvittighet eller noe, så kan du følge Supraspinatus råd - de er fornuftige og kloke! Hilsen ei som skal spise sjokolade og snop i kveld! Gleder meg Jeg prøver ikke å påføre noen dårlig samvittighet. Ts skriver "Jeg er helt avhengig av sukker og vet ikke hvordan jeg skal slutte". Jeg gir et forslag. Jeg gir egentlig blanke om hva folk spiser, men jeg hjelper gjerne med svar på spørsmål rundt det. Smågodt og sjokolade er ikke regnet som sunne matvarer, men det er ingen lov mot å spise det. (Ja, jeg vet det finnes mørke sjokolader med høyt innhold av antioksidanter, men sukker er og vil alltid være mindre sunt.)
Gjest LillaGorilla Skrevet 22. september 2011 #7 Skrevet 22. september 2011 (endret) Jeg prøver ikke å påføre noen dårlig samvittighet. Ts skriver "Jeg er helt avhengig av sukker og vet ikke hvordan jeg skal slutte". Jeg gir et forslag. Jeg gir egentlig blanke om hva folk spiser, men jeg hjelper gjerne med svar på spørsmål rundt det. Smågodt og sjokolade er ikke regnet som sunne matvarer, men det er ingen lov mot å spise det. (Ja, jeg vet det finnes mørke sjokolader med høyt innhold av antioksidanter, men sukker er og vil alltid være mindre sunt.) Jeg har lagt merke til at du alltid kommer med kloke og velformulerte svar og råd det var derfor jeg beklaget meg på forhånd, for jeg vet jeg var litt teit der! Men det er bare det at jeg er så lei denne tankegangen om at man må ha dårlig samvittighet om man tar en kjeks ekstra. Folk bruker så mye energi på å tenke på hva de skal spise og ikke spise at jeg blir helt stressa av det. Jeg er også opptatt av å spise sunt og variert, og å trene, for å ta vare på helsa mi. Bare så det er sagt. Samtidig tenker jeg på den mentale helsa; jeg vil leve godt og føle meg bra. Og min mening er at det ikke er sunt å hele tiden skal ha kontroll på hvert gram og hver en kalori. Selfølgelig er ikke smågodt og sjokolade sunne matvarer, men hvorfor skal man spise sunt hele tiden? Nå har jeg egentlig bare sporet av tråden som TS startet... sorry :/ Endret 22. september 2011 av LillaGorilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå