Gå til innhold

Kredittvurdert av et telefonselskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Fikk et brev i posten i dag hvor det stod at jeg har blitt kredittvurdert av et telefonselskap. Jeg har nettopp byttet fra et telefonselskap til et annet...Noen som kan fortelle meg hvorfor de bruker å kredittsjekke folk? Sjekker teleselskapene alle nye kunder slik? Oppnevnt i brevet stod det også en slags score/rating hvor det stod middels/svak risiko...Hva menes med dette egentlig?

Håper noen der ute kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de sjekker nye kunder. sjekker kunder for at de skal være sikre på at kunden betaler regningen. har man høy score, så får man ikke ha noe annet enn kontantkort. ja, de sjekker alle kunder untatt de som bestiller kontantkort :)

Skrevet

De sjekker bare om du har betalingsanmerkninger etc, slik at de skal kunne luke ut nye kunder som ikke kommer til å betale regningene sine. Helt standard prosedyre! :)

Skrevet

Takk for svar:) Ble litt nervøs da jeg så brevet , men nå er alt bra :jepp:

Skrevet

På meg har det forresten stått middels/høy risiko på alle kredittvurderinger de siste årene, siden jeg har vært student. De baserer det jo på andre folk med samme inntekt, og jeg ser jo at folk med 100.000 kr brutto i året kanskje ikke alltid er det beste betalerne. :fnise:

Skrevet

Husker at jeg og kjæresten ble nektet mobilabonnement som følge av medium/høy rating. Vi hadde vært studenter i flere år uten jobb ved siden, hadde aldri hatt en betalingsanmerkning. Et år senere var vi i jobb som henholdsvis lege og advokat, med 1,7 millioner i brutto årslønn. Sikkert fornuftig å utføre en viss sjekk, men hvor gjennomtenkt denne automatiske sjekken er kan vel diskuteres :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...