Gå til innhold

Tannlege i Thailand?

kash

Anbefalte innlegg

Hva er deres tanker om å sette seg i tannlegestolen i Thailand?

Har hørt at det er like sikkert som her hjemme i Norge, om ikke sikrere. Dette fordi det er utdannet mange tannleger der nede. Noe som igjen betyr høyere konkuranse blandt klinikkene. I tillegg er det jo mye billigere.

Skal snart til Thailand og er veldig usikker på om jeg tør!:)

Kansje noen av dere har erfaring eller vet om jeg har hørt rett eller galt?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på hva det er, men i utgangspunktet hadde jeg nok heller satset på UK.

Ja, jeg tror nok det er bedre tannleger i Thailand enn i Norge, men med tanke på forsikringer ol kan det bli rot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt morsomt at det er fordommer mot tannleger etc. som er utdannet i utlandet. Jeg har 4 gode venner som alle er medisinstudenter. To som går i Norge og to som går i Slovakia. De to som går her i Norge pusset fag i flere år før de kom inn, de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, men de klarer seg gjennom studiet. De to andre som går i Slovakia vil jeg si er en del flinkere, snakker engelsk flytende og er veldig inne på forskning, og i samtaler med alle fire viser deg seg at de som går i utlandet er mye flinkere - men nå har de jo siden videregåendeskole vært flinkere enn to de som går her i Norge - men fremdeles valgte de å studere i utlandet... Man hører aldri om unge mennesker som velger å studere i utlandet - det må jo være ganske hardt å reise til et fremmed land og ha undervisning på et fremmedspråk - å komme seg gjennom et hardt studium i utlandet hvor man har all undersvisning på engelsk og itillegg må lære seg språket de snakker i landet. Ganske tøft kan jeg tenke meg...

Jeg har ikke selv noen erfaring med utdanning i utlandet, men jeg syns de som reiser til et annet land og klarer seg gjennom studiet er tøffe mennesker! Men det er så klart mange som stryker også...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke være fordomme, i Thailand er veldig biligere enn Norge, og tannlege var veldig flink,er veldig fornøg med tanne mi, så anbefaler!

Jeg kommer fra Thailand hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og skulle du nå stå der med infeksjon, feilbehandling pga språkvansker, eller andre komplikasjoner, så er du lost.....

Takke meg til min tannlege hjemme i Norge :gjeiper:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det man skal være ops på er at i mange land har man ikke like gode alternativer kosmetisk sett, feks med farge på tenna. Har sett en del som har vært i asia, som har endt opp med kritthvite kroner og innsatte tenner, selv om dette ikke er deres naturlige farge. Selvsagt bedre enn å ikke ha noen tenner, men det ser veldig kunstig ut. Her i Norge legger de mer i å gjenskape den fargen man opprinnelig har på emaljen, noe som ser vesentlig bedre ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bodde i Norge bare1år vet du,så trenge ikke å være frekk

Jeg tenkte aldeles ikke å være frekk, svarte ikke deg i det hele tatt. :overrasket:

Jeg svarte trådstarter, som lurer på om han som turist skal la en tannlege i Thailand reparere tennene. Og dette er noe jeg fraråder ham, nettopp pga risiko for feilbehandling, infeksjon eller andre komplikasjoner.

At du er fornøyd med tannbehanslingen du har fått i Thailand, er jo kjempeflott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt å gjøre noe mer alvorlig enn å fikse noen hull. Jeg tenker at enhver tannlege må jo kunne klare det uten at tennene blir mer ødelagt? En stor del av arbeidshverdagen til en tannlege er jo nettopp denne typen jobb.

Om jeg gjør dette så hadde jeg selvsagt satt meg i stolen den siste dagen. :sjenert:

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...