AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Jeg har nå gått over i fast stilling i bedriften jeg jobber i og fått et forslag på ansettelseskontrakt. Der er lønna 15000 mindre enn det jeg igrunn kan tenke meg. Skal se over kontrakten frem til i morgen og så snakke med dem om den. Hvordan går jeg fram for å få bedre lønn? Jeg vet at jeg må argumentere for hvorfor jeg skal få bedre lønn. Kan jeg bruke en kollegas lønn i samme situasjon som grunnlag for min lønn eller blir det feil? Noen gode tips?
juliane Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Har ingen gode tips, men slenger meg på siden jeg snart er i den samme situasjonen selv. Hvor mye høyere er tilbudet du har fått enn det du har hatt som vikar da? Jeg tenker jo at det er endringen fra vikarstatus til fast ansatt jeg kommer til å bruke for å argumentere opp lønna; de slipper å betale vikarbyrået, jeg har mye mer ansvar som fast ansatt og utgangspunktet (kunnskap og erfaring) er veldig annerledes enn da de ansatte meg som vikar for et år siden.
Sissan9 Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Ikke bruk kollegas lønn som pressmiddel. Bruk egen leveranse, egen kompetanse, egen motivasjon, lønn for yrkesgruppa di generelt (finn frem statistikker fra fagforening/utdanningsplass osv for å underbygge) osv. Det er alltid en god ide å snakke om SEG SELV i lønnsforhandlinger, du kan spille deg ut av forhandlingsposisjon ved å henvise til andre. De kan f.eks. ha egenskaper, leveranser og fartstid som gjør at lederen din ser det riktig at vedkommende har høyere lønn enn deg...
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Takk for svar! Lønnen jeg nå har blitt tilbudt er 17000 mer årlig enn det jeg hadde før fast ansettelse. Føler det er ganske lite, spesielt med tanke på at jeg har fått gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå