Gå til innhold

Eie hus men jobbe i Oslo, er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har klart oss fint i liten leilighet sentralt i Oslo lenge, men nå har vi en tredjemann på vei og jeg begynner å få litt angst. Vil helst ha plass og hage og alt.

Er det mulig om man ikke er millionær?

Hvor evt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppegård, ikke så lang pendlevei derifra. Men du må nok belage deg på et heftig boliglån uansett :sjenert:

Skrevet

Vi har klart oss fint i liten leilighet sentralt i Oslo lenge, men nå har vi en tredjemann på vei og jeg begynner å få litt angst. Vil helst ha plass og hage og alt.

Er det mulig om man ikke er millionær?

Hvor evt?

Veldig mulig. Søk på finn.no i deres prisklasse (helst litt under siden prisene gjerne stiger under budrunder), og så finner dere fort ut av hvilke områder som er aktuelle :jepp:

Skrevet

Spørs hva du mener med "millionær".

Man kan fint kjøpe seg enebolig i Oslo uten å ha en million i egenkapital. Så fremt man får lånt det man trenger i banken så klart.

Her er et lite utvalg: Finn.no

Bydelene Nordstrand og Søndre Nordstrand stikker seg ut som aktuelle områder når man ønsker mest m2 for pengene.

Skrevet

Kjenner folk som har hus og bor i Drøbak, Son, Vestby, Nittedal, Dal... Tja, over alt i omegn rett og slett - Og som jobber i Oslo sentrum! : Det er fullt mulig, men man må jo helst ha bil.

Skrevet

Lillestrøm er jo bare ti minutter med tog unna Oslo s...

Skrevet

Østfold er jo rimeligere enn selve Oslo,og det går fint an å bo der og pendle inn til Oslo på jobb.

Men det blir kanskje litt langt unna å bosette seg i Fredrikstad og Sarpsborg.

Skrevet

Hvis du ser 2-4 mil ut av Oslo sentrum, finner du områder hvor du kan få enebolig til 2-3 millioner. Det tar ikke så veldig mye lenger tid å pendle fra disse stedene heller enn fra usentrale steder innenfor bygrensa, dersom du bor nær en toglinje eller ekspressbuss (eller kjører).

Skrevet

40 min med toget fra Moss f.eks.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg ville ikkje basert meg på å køyre inn til byen viss eg hadde hadde barn som skulle hentast/leverast. For å bruke bil til byen må du vere ekstrem morgonfugl og vere trygg på at du finn parkeringsplass tilgjengeleg. Køane er milelange frå sju og utover, og det er eit slit og kjempedyrt å finne parkeringsplass i byen.

Skrevet

Eg ville ikkje basert meg på å køyre inn til byen viss eg hadde hadde barn som skulle hentast/leverast. For å bruke bil til byen må du vere ekstrem morgonfugl og vere trygg på at du finn parkeringsplass tilgjengeleg. Køane er milelange frå sju og utover, og det er eit slit og kjempedyrt å finne parkeringsplass i byen.

Man kan ta tog.

Gjest navnelapp
Skrevet

Man kan ta tog.

Ja, både tog og ekspressbuss fungerer stort sett greitt. Det har vore ein del krøll med NSB rundt Oslo, men som regel går det greitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...