Bente Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Vi skal være 20 voksne og 5 barn til en romjulsmiddag. Vi har planer om å steke kalkun med diverse tilbehør, men mitt spørsmål er: *hvor mye kalkun må vi ha på 25 mennesker? Tar forresten i mot forslag til tilbehør
Gjest gjest1 Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 link til kalkun hos NRK. Vi hadde nyttårsfest med kalkun da var vi 25 voksne. Da hadde vi stekt 3 kalkuner på litt over fem kilo. Det holdt akkurat. Vi hadde en del tilbehør også. Valdorfsalat, vanlig salat, poteter, ris og saus.
Gjest Eline ikke pålogget Skrevet 3. desember 2003 #3 Skrevet 3. desember 2003 Må bare si at jeg hadde kjøpt den største kalkunen som var å oppdrive til ett selskap en gang. Kalkunen var så stor at jeg måtte ha plata liggende i bunnen av stekeovnen og det var millimeter fra å komme nær grilleni ovnen. Bare en liten tanke.... Det ble noe bedre plass etter at den krympet da.
Gjest care Skrevet 3. desember 2003 #4 Skrevet 3. desember 2003 Jeg bergener 300 gram på hver person :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå