Gå til innhold

I forhold til hva da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Morsomt, der tror jeg nok at jeg synder ivrig selv også.

*ser en ny kjepphest komme galloperende over horisonten*

Skrevet

Hehe, huff, ja her har jeg virkelig gått fem på. Aldri for sent å lære noe nytt.. :flau:

Trøster meg med at selv forfatterne av bokmålsordboka har misforstått dette, for der brukes uttrykket feil i mange ordforklaringer :fnise:

• 2 uker senere...
Skrevet

Endelig! Jeg blir gal av iforholdtilistene, og får ikke med meg noe når folk snakker på den måten der. Det høres ut som folk er for late til å lage ordentlige setninger, så de bare putter inn "i forhold til" overalt. Hegge hadde et bra eksempel i spalta i aftenposten: "Han er snill i forhold til sin søster". Er han snillere enn henne? Var det virkelig det du ville si?

Skrevet

Huff, dette kommer jeg aldri til å huske! :sukk:

Skrevet

Ah, dette har vært en stor sak for meg lenge, og jeg river nesten håret av meg i forbindelse med valgkamper. Kristin Halvorsen har en fryktelig lei tendens til å bruke i forhold til så feil som det kan få blitt! Hun forteller bl.a. om hvordan SV skal gjøre det bedre i forhold til skole og barnehage, hvordan SV skal øke omsorgen i forhold til de eldre og hvordan SV skal tenke nytt i forhold til miljøet.

At Kristin faktisk sier at hun skal gjøre det bedre enn skolen og barnehagene, vise mer omsorg enn de eldre kan vise og tenke annerledes enn mijøet hever ikke et bryn hos motdebattanten.

:trist:

• Liker 1
Skrevet

Huff, dette kommer jeg aldri til å huske! :sukk:

Det er bare å bytte det ut med "sammenlignet med". Og vil du ikke sammenligne noe, så må du bruke et annet uttrykk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...