AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Scenario: Mannen har to store barn fra før. Kvinnen har ingen barn fra før. Nå har hun endelig blitt gravid etter lang tids (hemmelig) prøving. Tiden er kommet for å fortelle dette til mannens barn fra før. Barna er 14 og 19. 19-åringen bor for seg selv og har gjort det i et par år. 14-åringen er hos far og stemor annenhver uke. Hvordan fortelle om graviditeten? - Fortelle til begge barna samtidig? Eller hver for seg? Barna vil mest sannsynlig har ulikt behov for å spørre og grave. 19-åringes liv blir i liten grad påvirket av dette, mens 14-åringen kanskje trenger forsikringer om at hun ikke må dele rom med den lille og at pappa fortsatt har tid til pappating. Er det greit å fortelle dette hver for seg? Og hvem først i såfall? - Hvordan skal barnas mor informeres? Samarbeidet og stemningen er god. Skal barna fortelle moren sin det selv, eller bør mannen informere sin eks? Alt for å bevare et godt samarbeid. - Hvor stor sannsynlighet er det for at 19-åringen kommer til å reagere negativt? Type "uæh, flaut å få småsøsken når vennene mine får egne barn". - Andre ting som bør tenkes over?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Scenario: Mannen har to store barn fra før. Kvinnen har ingen barn fra før. Nå har hun endelig blitt gravid etter lang tids (hemmelig) prøving. Ser at denne kunne misforstås. Prøvingen var selvsagt ikke hemmelig for mannen. Men ingen familiemedlemmer/slekt/venner vet om dette, da sjansen for å lykkes var liten.
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Ser at denne kunne misforstås. Prøvingen var selvsagt ikke hemmelig for mannen. Men ingen familiemedlemmer/slekt/venner vet om dette, da sjansen for å lykkes var liten. Dei vil mest sansynlig synest at det er greit,men pinlig at foredre bedriver slike aktiviteter. Mine eldste barn var 16 og 17,5 år når jeg fikk siste :kgbaby: nå er dei ganske fasinerte av lillevennen vår. Koser og tøyser med henne når dem er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå