nummer 2 Skrevet 21. september 2011 #1 Skrevet 21. september 2011 Går det an å være gravid, uten å finne trifasisk kurve?? Jeg er bare 6DPO, så vet den ikke skal komme heeelt enda, men de neste dagene håååper jeg jo på et lite hopp og et nytt håp:) Hadde trifasisk forrige graviditet.
Klematis Skrevet 21. september 2011 #2 Skrevet 21. september 2011 Ja. Det er ulike meninger om det med trifasiske kurver og impantasjonsdipp faktisk er et tegn eller bare tull. Du kan ha trifasisk kurve og ikke være gravid, og du kan veldig fint være gravid og IKKE ha trifasisk kurve. Hadde selv ikke trifasisk kurve ved noen av mine tre graviditeter, men har hatt det i en syklus hvor jeg ikke var gravid.
Athene Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Jeg har trifasisk kurve hver syklus. Jeg får en tempdipp på ca 6-7 dpo (østrogenbølgen), deretter stiger temperaturen ca 0,2 grader og ligger der den siste uka av lutefasen. Jeg har tempet i tre år. Ellers er det riktig som Klemantis sier. Både tempdipp og trifasisk kurve kan ofte sees, men "festedipp" er som regel bare østrogenbølgen, og trifasisk kurve kan, og kan ikke være, tilfeldig. Hverken det ene eller det andre er tegn på om man er gravid eller at man ikke er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå