Gjest Emera Skrevet 2. desember 2003 #21 Skrevet 2. desember 2003 Mannslingen drikker ikke varme drikker. Derfor hadde han lagt seg til en uvane med å pimpe saft til nær sagt alt. Helt til mor sjøl satte ned foten! Vi har barn som jeg IKKE vil skal ta etter den uvanen! Så vi drikker kun vann til middag. Saft/brus på lørdag. Jeg drikker kaffe eller te til lunsj. Datteren vår drikker juice til frokost/lunsj. Hun tåler ikke melk.
Fakse Skrevet 2. desember 2003 #22 Skrevet 2. desember 2003 Vi drikker vann til det meste, men cola til pizza, lasagne, grilla kylling og taco. Melk til grøt og ingefærøl til sodd. Til hverdags blir det sjelden mat som det passer med cola til, så da drikker vi som oftest vann.
Gjest Dolphina Skrevet 2. desember 2003 #23 Skrevet 2. desember 2003 Varierer litt! Til vanlig "husmansskost" drikker vi vann. Men til pizza og slik går det mest i brus! Hadde en periode jeg ikke drakk brus i det hele tatt! Det var deilig det, bare så synd det gikk over...
Gjest Diddl Skrevet 2. desember 2003 #24 Skrevet 2. desember 2003 Jeg drikker vann stort sett hele tiden.Til frukost varierer jeg mellom appelsinjuice og is-te- men må alltid ha vann etterpå.. Drikker stort sett brus kun i helgene og på kveldene.. Vann er jo godt til det meste!
Gjest Zalomine Skrevet 2. desember 2003 #25 Skrevet 2. desember 2003 Jeg er ikke så veldig sunn, jeg drikker sjokomelk til frokost, og saft til middag. Resten av døgnet drikker jeg masser av vann da, minst en liter på jobb, tidvis mer. Vann til lunsj også (på jobb, ikke i helgene) Lørdagskvelden spiser vi noe godt" ofte er det pizza, da drikker vi brus, men ellers ikke. Jeg har nå fått lov til å drikke saft til middagen da jeg var barn også jeg, og tok ikke akkurat skade av det. (jeg er fortsatt undervektig, har aldri hatt hull i en eneste tann (har tykk/sterk emalje også, ikke skadet av masser av brus, for det drakk vi svært lite av som barn, bare når det var noe spesielt) Trur egentlig ikke jeg kommer til å legge om på dette når den tid kommer at vi får barn (med mindre jeg ser at de slett ikke har arvet mine gener, kanskje) for å unne meg saft til middagen, det synes jeg er greit. Men sjokomelk fikk vi bare i helgene og i ferier, så der må jeg vel stramme inn selv, og jeg skal kunne få barn til å overholde det. (ehh, kanskje jeg må lære meg å like te/kaffe, så slipper jeg å drikke bar melk, som jeg rett og slett ikke liker...)
breece Skrevet 2. desember 2003 #26 Skrevet 2. desember 2003 Jeg drikker cola light til frokost, lunsj, middag og kvelds :oops:
Felicia Skrevet 2. desember 2003 #27 Skrevet 2. desember 2003 Her i huset går det som regel i vann/mineralvann til hverdagsmat. Vin er forsøkt begrenset til helgene, men av ogtil blir det et glass på hverdagskvelden også. Ellers er det kaffe/hjemmepresset juice til frokost.
Skusla Skrevet 2. desember 2003 #28 Skrevet 2. desember 2003 Drikker ALTFOR mye cola.. også til mat.. Men prøver å drikke en del vann også. Enkelte ganger melk, som feks til potetball og pannekaker!
smile Skrevet 3. desember 2003 #29 Skrevet 3. desember 2003 VANN!!! til frokost hender det at jeg lager meg en kopp med te. Mannen min var/er skrekkelig glad i cola men nå tapper han selv i vann til middagen og han drikker stort sett brus til helgene. Så det hjalp visst å kun servere han vann for en periode (streng kone han har...)
huzky Skrevet 3. desember 2003 #30 Skrevet 3. desember 2003 Det går på veldig mye brus. Prøver å drikke endel vann i blant, men det blir fortsatt det går ned veldig mye Coca Cola!! :oops:
Gjest Joanna Skrevet 3. desember 2003 #31 Skrevet 3. desember 2003 Vann, vin, øl. Alt ettersom. En sjelden gang is-te. Brus drikkes i helgene eller som "kos" om kvelden foran tv hvis det er noe interessant på, og da bare 1 glass sukkerfri brus (pepsi max).
Ronja Skrevet 3. desember 2003 #32 Skrevet 3. desember 2003 Melk til frokost og melk til kvelds, vann (eller farris) hele dagen, til lunsj og til middag. I helgene blir det litt annerledes, vin/øl/brus, spørs hva vi spiser.
Gjest Starya Skrevet 4. desember 2003 #33 Skrevet 4. desember 2003 Te til brødmat (evt melk, avenger av pålegget). Til middag går det vanligvis i vann. Av og til drikker vi juice, en sjelden gang brus -dvs til "kosemiddag" (pizza, taco e.l.) på lørdags kveld er det alltid brus...
Nusse Skrevet 4. desember 2003 #34 Skrevet 4. desember 2003 Melk eller kaffe til brødmat. Vänligvis vann til middag, vin, øl eller farris hvis det skal være litt kos.
Gjest Nicoline Skrevet 4. desember 2003 #35 Skrevet 4. desember 2003 Vann i ukedagene - og grønn Farris i helgene. Det hender at ungene får brus i helgene - men vanligvis så drikker de Farris de også. I tillegg drikker jeg 2-3 kopper kaffe pr. dag - det er jeg helt avhengig av - får hodepine om jeg glemmer kaffen en dag.
Maetzii Skrevet 6. desember 2003 #37 Skrevet 6. desember 2003 Alltid vann til mat.... Drikker ellers ca 2 liter litagomelk/kakao, 0.5 liter juice og opptil 2 liter alkoholholdige ting tilsammen i måneden... Liker ikke vanlig melk, øl, brus, kaffe eller te... *vanskelig* men vann er kjempegodt... spesielt om man fyller det på flasker og putter i fryseren og så drikker man etter hvert som det smelter igjen etterpå :D Såååå godt og kaldt og minner litt om is :D
Gjest Kira Skrevet 7. desember 2003 #39 Skrevet 7. desember 2003 Jeg har vært flink i det siste. Drikker bare vann til maten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå