Gå til innhold

Edderkopper....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hus i skogkanten, og det kryr av edderkopper her. De henger ned i hvert eneste vindu, og spinner mye slik at det er edderkoppvev overalt! Tar vi en runde rundt huset og fjerner det, er alt tilbake i løpet av to dager. :sukk:

Spesielt rundt inngangspartiet er dette utrivelig, så jeg lurer på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å holde edderkoppene unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme problemet, men ikke så ille som deg. Bor også tett inntill et skogholt og har stadig masse edderkopper inne.

Har katt så han tar dem hvis han gidder, men ikke alltid han har tid til det. Tror uansett det hadde vært mye verre om ikke han hadde bodd der.

• Liker 2
Skrevet (endret)

jeg har vært mye plaga med edderkopper. jeg har også fobi mot edderkopper og fikk i bursdagsgave en sånn en http://www.pestrepellerultimate.com/pest_repeller_ultimate_at.htm

og i år har jeg hatt bare en edderkopp inne på hele sesongen og er storfornøyd :hoppendeglad:

tidligere har jeg brukt en del permetrin. det hjelper litt det også, men det er nok ikke så bra for helsa å gå og puste inn den permetrinen hele tiden :syk:

Endret av zypriana
Skrevet
Permetrin Funker som bare det. Spray gjevnlig så holder de seg borte, sprayen har nemlig en virketid noen uker etter at du har sprayet.
Skrevet

Har samme problemet, men ikke så ille som deg. Bor også tett inntill et skogholt og har stadig masse edderkopper inne.

Har katt så han tar dem hvis han gidder, men ikke alltid han har tid til det. Tror uansett det hadde vært mye verre om ikke han hadde bodd der.

Høres nesten ut som en travel mann med stresskoffert! :fnise:

• Liker 1
Skrevet

:laugh: :laugh: Jeg tenkte det samme da jeg leste det tidlligere i dag. Artig formulert, hehe.

Skrevet

He, he. Ja, noen ganger er det andre ting som opptar han. F.eks tigge, spise, sove, vaske seg og da har han ihvertfall ikke tid til å rydde huset for edderkopper!

• Liker 1
Skrevet

Spray Radar (den røde) alle steder du vil bli kvitt dem. Middelet vises ikke og varer i 4 uker. Fåes kjøpt i de fleste dagligvarebutikker. Ihvertfall større.

Skrevet

Tusen takk for alle tips! Skal prøve noen til helga! :jepp:

Skrevet

får helt noia! høsten er helt fæl! bor selv i kjellerleilighet, og de er OVERALT!

Gjest Koseklumpen
Skrevet

Ene soverommet her kreler av edderkopper på høsten. Kan jeg spraye denne rundt vinduet der de kommer inn uten at det er skadelig å sove i det?

Skrevet (endret)

Ene soverommet her kreler av edderkopper på høsten. Kan jeg spraye denne rundt vinduet der de kommer inn uten at det er skadelig å sove i det?

Ja, det vil jeg tro. Jeg har ihvertfall gjort det i alle år, og har (tilsynelatende) ikke tatt skade av det :) Sprayer godt rundt på utsiden, og litt inn på karmen. Det lukter ganske sterkt med det samme, men etter ei stund kjenner man det ikke.

Endret av Bomullstrusa
Skrevet

Ja, det vil jeg tro. Jeg har ihvertfall gjort det i alle år, og har (tilsynelatende) ikke tatt skade av det :) Sprayer godt rundt på utsiden, og litt inn på karmen. Det lukter ganske sterkt med det samme, men etter ei stund kjenner man det ikke.

Sikker på det? På den sprayen vi har står det at man helst ikke skal oppholde seg i rommet i noen timer etterpå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sikker på det? På den sprayen vi har står det at man helst ikke skal oppholde seg i rommet i noen timer etterpå.

Ja, det var nå egentlig det jeg mente; at man ikke må bli skremt av den sterke lukta, fordi den forsvinner etter ei stund/noen timer. Idet ligger jo også at man forlater det aktuelle rommet til sprayen har satt seg. Ingen sitter vel og piner seg selv inne på rommet mens de venter på at det skal bli "levelig" der. Men når det er sagt så er det ytterst lite jeg sprayer på innsiden. Mer utenfor og i overgangen. Gjør det heller aldri like før jeg legger meg, pga. lukta/gassen.

Men funker, DET gjør det :)

Endret av Bomullstrusa
Skrevet

Så det er vanlig at det kommer flere nå på høsten?

I huset til foreldrene mine er det mange. Men alle sier at vi bare skal la de være der, fordi de tar andre insekter etc. Men har ikke så veldig lyst til det, for å være helt ærlig...

Spindelvev over alt, også er noen av de så store :haar:

Skrevet

Edderkoppene trekker inn når det blir surt og kaldt ute. Hvis man har uvanlig mange av dem, kan det jo tyde på at man kanskje burde vaske rundt litt oftere..

Skrevet

Edderkoppene trekker inn når det blir surt og kaldt ute. Hvis man har uvanlig mange av dem, kan det jo tyde på at man kanskje burde vaske rundt litt oftere..

Har ingenting med saken å gjøre. Edderkopper liker seg der det er fuktig. Har man edderkopper, har man ett fuktproblem.

Skrevet

Det stemmer det også. Støv, skitt og fukt tiltrekker seg andre småkryp som edderkoppene kan leve av.

Skrevet

Bor man nært skogen, har ikke edderkoppene nødvendigvis noe med hverken fukt eller skitt å gjøre. Jeg vil og anbefale radar-spray :) Også kan du jo trøste deg med det de gamle sier: "hus som har edderkopper brenner ikke ned" (hvor mye sannhet det er i det vet jeg nå ikke, men det tenker jeg hver høst iallefall) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...