Gå til innhold

Ebay - igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg i fred og ro og sikler på brudekjoler på ebay. Fant en som var nydelig - passe enkel og fin. Prisen var nesten for god til å være sann. Og det var den også.

Vel, det vil si - kjolen var fin på pris den. Men selger skulle ha 150 dollar i frakt. Lettere svimeslått virret jeg videre. Og fraktprisene sto ikke tilbake på noen av de kjolene som var i riktig prisklasse. Det var 149 AUD, 100 euro og 99 euro. Blir jo nesten redd jeg.

Koster det seriøst så mye å sende en stakkars kjole, eller er det en fin måte å få inn en høyere pris på kjolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tar nok ekstra på frakten for å tjene penger ja. Slik at folk tror de gjør et varp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selgere på eBay har ikke lov til å ta seg betalt for håndtering (handling), men tar seg da ofte svært godt betalt for frakt i stedet. Det er de i sin fulle rett til.

Hva det reelt koster er vondt å si, da det avhenger av fraktselskap, fraktemåte, forsikring, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel totalprisen som er avgjørende uansett, så om kjolen er superbilling og frakten dyr, eller omvendt spiller vel egentlig ingen rolle? Jeg pleier å sortere resultatet på lavest pris først, inkludert porto. Da har man full oversikt over hvilken vare som reelt sett er billigst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv kjøpt en del par billige sko på Ebay og da er ofte fakten dyrere enn skoene. Hvis du i tillegg blir tatt i tollen så er det ofte du ikke sparer så veldig mye. Så kjøper du noe på nettet så bør sjekke prisen her hjemme før i kaster deg på et "supertilbud" !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg idetheletatt bruker e-bay og andre nettsider er

utelukkende fordi de tilbyr artikler du sjeldent eller aldri finner

i butikkene i Norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...