Koalabjørn Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Hei alle! Håper dere kan hjelpe meg med noen beroligende ord.... Jeg er skuespiller og måtte i mai/juni bleke håret for en rolle i Dyreparken i Kristiansand. Jeg har beholdt håret lyst siden da og har vel tatt etterveksten 3 ganger siden. I og med at jeg er natrulig relativt mørk gikk jeg til frisør og var inne hos henne 3 ganger før det ble lyst nok. Fargen ble faktisk veldig fin -jeg er ikke platina og ikke supergyllen heller. Men første gangen jeg tok etterveksten syntes jeg egentlig det ble litt ujevnt og skjoldete (var ikke samme damen som gjorde det da -hun var på ferie på den tiden) men jeg tenkte ikke noe særlig over det ettersom jeg ikke har hatt lyst hår før og det så fint ut så lenge håret var løst og det ble enda finere etterhvert. Andre gangen var det en UTROLIG flink frisør ikke så langt fra der jeg bor som gjorde det -hun tok seg virkelig god tid og fikk fargen min jevnere enn tidligere -var hun som gjorde meg obs på hvor skjoldete det egentlig var. Tredje gangen skjedde faktisk idag. Nå har jeg nemlig ny rolle hvor jeg også skal være blond. Vi har premiere på torsdag og i den forbindelse fikk jeg beskjed fra kostymeansvarlig at det var greit og fint om jeg fikk fikset den etterveksten til premieren. Jeg fikk derfor time på en Nikita Salong her i Førde hvor jeg nå jobber og ante fred og ingen fare. Mens jeg satt i stolen stusset jeg litt over noen småting som 50% et eller anenet og ikke 20% som jeg mener å huske jeg har hatt før og jeg syntes jeg ble sittende litt for lenge før hun skylte det ut . Men jeg sa ingenting -jeg har jo tross alt ikke peling. MEN etter vasken når vi skulle tørke håret kunne jeg dra flere lange hår av hodet mitt. Det har jeg ALDRI opplevd før og jeg fikk så noia at jeg nesten begynte å grine. Det oppdaget selvsagt den søte frisørdamen min og hun sa at det er helt vanlig å miste noen hår når man bleker og at nå har jeg jo herjet fælt med håret mitt i det siste (karakteren min i dette stykket er skikkelig EMO som krepper og tuperer håret) så jeg ser logikken i at det falt litt av men jeg har aldri sett SÅ mye falle av meg før, jeg syntes det var helt forferdlig! Har andre opplevd det? Er det "normalt" og ufarlig? Fargen er dessuten blitt litt for hvit -tuppene mine er mye mørkere. Det ser faktisk fint ut når håret er løst men ser jeg lenge nok på det får jeg lyst til å skrike. Går slikt an å korrigere? No offence møt blondiner -jeg har faktisk begynt å få sansen for mitt "nye" utseeende men hvis jeg må miste så mye hør fremover hver gang jeg tar etterveksten er jeg brunette igjen fortere enn svint, jeg ofrer ikke håret mitt for kunsten ennå! PÅ forhånd tusen takk for hjelpen! :-)
Koalabjørn Skrevet 21. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 21. september 2011 BEKLAGER forresten alle skrivefeilene -det er litt sent på natten og jeg har som skrevet litt noia nå -er redd for å børste håret!
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 ja brunt farget hår er kjempefint pga den glansen man får av hårfargen, og ja blekemidler tørker veldig ut håret og slutter gjerne ikke å virke før lenge etterpå, de fortsetter å tørke ut håret hvis de er dårlige:/ det er ganske sterke kjemikalier:/ skulle ønske de kunne lage røyk uten:)
Gjest Sevastra Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 Hmm. Jeg har bleika håret mitt i 2 år nå, i den eneste forskjellen jeg har merka er at det blir lettere floker...
Anglofil Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå