Gå til innhold

HUND

Gjest Eline4

Fremhevede innlegg

Skrevet

Liker italienske mynder, har ikke satt meg inn i rasen og har bare møtt dem noen få ganger, men det jeg har fått med meg har bare vært positivt om man ser bort fra ''knuselige'' bein. Søte er de også. :) Tror ikke en hund vil passe inn i livet mitt med det første da..

Syns du de ikke er "ekle" når de er så tynne? Freaker meg helt ut hvor mye de faktisk skjelver... Og mange av de er så utrolig aggresive og stresset. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du de ikke er "ekle" når de er så tynne? Freaker meg helt ut hvor mye de faktisk skjelver... Og mange av de er så utrolig aggresive og stresset. :P

Liker dyr som ser litt spesielle ut, mener ikke at de er noe ''eklere'' enn føll som ser spinkle ut. :) Har aldri møtt en vekren skjelvende, stresset eller aggrssiv italiensk mynde, men har ikke møtt så mange da. Er det virkelig normalt at de er sånn som du beskriver? Føler at alle hunderaser jeg faller for er det noe galt med.. :ninja:

Skrevet

Liker dyr som ser litt spesielle ut, mener ikke at de er noe ''eklere'' enn føll som ser spinkle ut. :) Har aldri møtt en vekren skjelvende, stresset eller aggrssiv italiensk mynde, men har ikke møtt så mange da. Er det virkelig normalt at de er sånn som du beskriver? Føler at alle hunderaser jeg faller for er det noe galt med.. :ninja:

Vet ikke hvor normalt det er, jeg kjenner vel rundt 10 mynder og alle de er veldig skjelvne og stresset. Men jeg mener jo at grunnen til at de er stresset/aggresive stort sett er enten pga eierens "oppdragelse" eller undermosjonert i disse tilfellene da. Men de skjelver helt sykt og må ha klær på på vinteren :P Passet en i 2 dager i vinter, måtte ha hun inni boblejakken for hun var så kald jeg ble seriøst redd for henne. Hehe. Men de er stilige når de løper da :rodmer:

Men merker det selv også, at det det er noe galt med alle rasene jeg liker. Men på sett og vis er det vel som med mennesker, alle har fordeler og ulemper, hehe. Gjelder bare å finne den som DU kan leve med ulempene til :D

Skrevet (endret)

Om jeg vuderer helt seriøst å skaffe meg en i fremtiden kommer jeg til å lese som en gal om rasen og snakke med eiere, oppdrettere og veterinærer. Skal se spesielt på hvordan man unngår at de blir så nervøse da. :) Tidligere hadde jeg lyst på cavalier king charles spaniel, men etter å ha sett ''pedigree dogs exposed'' og sett flere som har fått store problemer fristet det ikke mer.. Synd at en så herlig rase har blitt så syk. :(

Har sett en italiensk mynde med dekken laget spesielt til rasen, såå søtt! :rodmer: Hadde ikke hatt noe mot å kle på den når det ble kjølig ute.

Endret av Nio
Skrevet

De cockerne jeg kjenner til er veldig fine. Ikke noe sykdom, og de har et utrolig godt lynne.

Kjenner ei som fikk en på omplassering. Den var mishandlet og redd alt! Det er en utrolig flott hund! En hundefrisør skrøt av lynnet på hunden... i ettertid viste det seg at det var av hennes oppdrett :)

De kan være litt "kjeftete", hehe. Men bare på eier! om hunden synes det skal skje noe. Ex på tide med godbit under trening, pinne ol. Og de elsker å bruke nesa si, spor ol.

Uansett rase, sjekk oppdrettere NØYE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...