Gjest Eline4 Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 (endret) Hvilken hund skal jeg kjøpe meg folkens? :D EDIT: blir vel heller, hvilken hund ville DU ha hatt? Endret 20. september 2011 av Eline4
Rainbow Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 For å få svart på det trenger vi mer info. Hva skal du bruke hunden din til? Bare kos og tur eller trening/agility/jakt? Har du barn eller planlegger barn i nær fremtid? Liker du best store eller små hunder? Er du klar for mye pelsstell eller syns du det er greit om den har kort pels som er lettstelt? Bor du i hus eller leilighet? Har du tenkt å gå mye tur eller vil du ha en hund som ikke trenger så mye mosjon? Har du erfaring med hund fra før? Også videre! Mer info, og du får svar!:-) 1
Gjest nupp Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 (endret) er så mange Endret 20. september 2011 av nupp
Gjest Eline4 Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Ja, ble litt tull på dette innlegget Tenkte vel heller å spørre om hvilken hund du som leser innlegget har/kunne tenkt deg å ha! Men for å svare, så har jeg vokst opp med Jämthunder, og støvere, samt en del små utstillingshunder, så jeg liker egentlig alle slags hunder Er veldig aktiv av meg, så det å gå tur skulle vel ikke blir noe problem da jeg trives i skog og mark! Pelsstell er egentlig heller ikke noe problem, men må jo ærlig si at jeg godt kunne tenkt meg en lettstelt hund! Akkurat nå vurderes alt fra Bulldog til Grand Danois! Er veldig glad i mastiffer, jeg
Gjest otrivin Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Har mops. Har også lyst på rottweiler, amstaff, pitbull, leonberger, berner sennen eller newfoundlandshund (upraktisk siden jeg er 156 høy og veier noe med 30 ). Så ja, derfor mops. Han klarer å velte meg, så tror det blir det enn så lenge. Amstaff og pitbull er jo også ulovlig da.
Gjest Illiya Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 Har mops. Har også lyst på rottweiler, amstaff, pitbull, leonberger, berner sennen eller newfoundlandshund (upraktisk siden jeg er 156 høy og veier noe med 30 ). Så ja, derfor mops. Han klarer å velte meg, så tror det blir det enn så lenge. Amstaff og pitbull er jo også ulovlig da. En liten mops klarer å velte deg? Hvordan i all verden går det an? Selv om du er 30 kilo, noe som høres litt uvirkelig ut hvis man er voksen...Jeg har to på henholdsvis 40 og 60 kilo, men står støtt uansett. Ikke at jeg er så tung, men man lærer seg noen teknikker etterhvert.
Miki Skrevet 21. september 2011 #7 Skrevet 21. september 2011 Har finsk lapphund og kunne tenke meg flere. Ellers har jeg lyst på en liten hund som ikke trenger så mye trim :-) Du kan umulig veie 30 kg som voksent menneske uten alvorlig spiseforstyrrelse. Da er din BMI på 12, og under 18,5 er du undervektig.
Rainbow Skrevet 21. september 2011 #8 Skrevet 21. september 2011 Jeg har hatt golden retriever, som jeg har tenkt å kjøpe sammen med kjæresten etter hvert. "Min" golden var familiehunden som vi hadde fra jeg var 9 til 23. Han var supersnill, elska andre mennesker og hunder, og kunne gå lange turer på fjellet og i skogen. Da vi var mindre dro han oss på ski. Han var kjempekosete, og det var fint å ha noen å sitte med på fanget som man kunne fortelle hemmeligheter til og kose med. Elska at han hadde så mye pels. Selv om den var tjukk var den relativt lettstelt, men det blir mye støv og hår, da. Synes også golden er utrolig nydelige.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #10 Skrevet 21. september 2011 så koselig det er med hund, men jeg syns det er littegranne rart da, hunden i bånd og jeg vet ikke hva ssså ASSÅ
Gjest grønnfi Skrevet 21. september 2011 #11 Skrevet 21. september 2011 Dogo Canario, de er kjempefine. Og Rhodesian Ridgeback, om du liker dem bittelitt smalere i ansiktet så er Thai Ridgeback også flotte med et fantastisk gemytt (må sannsynligvis til Sverige for å kjøpe dem da, ikke så fryktelig mange i Norge)
Gjest Lottiplott Skrevet 21. september 2011 #12 Skrevet 21. september 2011 Vi skal kjøpe hund neste år, og da blir det en schæfer. Når den er to-tre år har vi lyst til å kjøpe en flatcoat:) Vakre hunder Hunden til mamma (som var "min" da jeg bodde hjemme) er blanding 50% golden retriver, 25% labrador og 25% gordon setter. Hun er flott, og så snill som dagen er lang, men ønsker meg en renraset hund. Vi har hatt et par problemer med helsen hennes, og siden det er tjuvparring (og omplasseringshund) har vi ingen veterinærpapirer.
Gjest Consensio Skrevet 21. september 2011 #13 Skrevet 21. september 2011 Om jeg kunne valgt helt fritt, så ville jeg definitivt skaffet meg en amstaff, men det får jeg vente med til jeg evnt bor permanent i Sverige Elsker rasen, den er morsom og søt, omgjengelig, elsker mennesker og passer meg veldig godt. Ellers er jeg veldig glad i dobermann. Har ei tispe nå, som begynner å bli gammel Ellers kunne jeg tatt nesten hva som helst Ja, bortsett fra jakthunder og hunder som krever ekstremt mye av turer og aktivitet (pga min sykdom) Har erfaring med mange raser da jeg har jobbet på dyreklinikk, vært hundetrener, jobbet med utstillinger og hatt en del forskjellige raser selv gjennom årene, så jeg føler at jeg behøver ikke tenke like godt gjennom valget av hund som en nybegynner burde gjøre.
Redbull Skrevet 21. september 2011 #14 Skrevet 21. september 2011 Jeg har hatt golden retriever, som jeg har tenkt å kjøpe sammen med kjæresten etter hvert. "Min" golden var familiehunden som vi hadde fra jeg var 9 til 23. Han var supersnill, elska andre mennesker og hunder, og kunne gå lange turer på fjellet og i skogen. Da vi var mindre dro han oss på ski. Han var kjempekosete, og det var fint å ha noen å sitte med på fanget som man kunne fortelle hemmeligheter til og kose med. Elska at han hadde så mye pels. Selv om den var tjukk var den relativt lettstelt, men det blir mye støv og hår, da. Synes også golden er utrolig nydelige. Åh, nå gleder jeg meg til min golden blir større
Gjest Eline4 Skrevet 21. september 2011 #15 Skrevet 21. september 2011 Åh, her var det mange fine ønske og forslag! Elsker at det er så mange her som har lyst på litt større hunder! Cane Corso, Amstaff, Dogo Canario! Selv elsker jeg alle disse rasene! Og jeg er så heldig at en kompis av meg kjøpte Amstaff, før de ble ulovlige i Norge, så hun er i landet enda. En nyyydelig hund, snillere og lydigere har jeg altså ikke vært borti! Om jeg skulle liste opp alle hundene jeg ville hatt, så hadde det nok blitt et grufullt langt innlegg Men et par skader vel ikke! ; - Cane Corso - Amstaff - Dogo Argentino - Grand Danois - Engelsk Bulldog(!ELSKER DENNE RASEN!) - Neapolitan Mastiff Det eer så mange flere, men jeg elsker jo da mastiff/molosser! BTW: Hvordan erfaring har dere med Engelsk Cocker Spaniel? Har fått tilbudet om å overta en, så vil høre hva dere mener!
Gjest otrivin Skrevet 21. september 2011 #16 Skrevet 21. september 2011 En liten mops klarer å velte deg? Hvordan i all verden går det an? Selv om du er 30 kilo, noe som høres litt uvirkelig ut hvis man er voksen...Jeg har to på henholdsvis 40 og 60 kilo, men står støtt uansett. Ikke at jeg er så tung, men man lærer seg noen teknikker etterhvert. Haha, det hørtes kanskje litt rart ut ja. Nei, men hvis jeg f.eks. sitter på huk og han kommer i full løpefart mot meg og hopper på meg og jeg ikke er forberedt og bare sitter "løst" så klarer han det. Eller, han har ihvertfall klart det en gang.. ;p Veier NOE med 30... Varierer fra 34 (hvis jeg er dårlig gjerne) og 39 har sikkert vært mer og. Men ja, er jo veldig lav så :b
Gjest otrivin Skrevet 21. september 2011 #17 Skrevet 21. september 2011 Har finsk lapphund og kunne tenke meg flere. Ellers har jeg lyst på en liten hund som ikke trenger så mye trim :-) Du kan umulig veie 30 kg som voksent menneske uten alvorlig spiseforstyrrelse. Da er din BMI på 12, og under 18,5 er du undervektig. Veier som sagt ikke 30, men NOE med 30. Altså kan jeg veie 39 noen ganger
Gjest Heloise Skrevet 21. september 2011 #18 Skrevet 21. september 2011 (endret) - Bullterrier (eggehode-hunden, ikke staff/pitbull) - Groenendael - Västgötaspets Endret 21. september 2011 av Heloise
Gjest Consensio Skrevet 21. september 2011 #19 Skrevet 21. september 2011 Du er fortsatt syk om du veier 39 på det meste dersom du er en voksen person.
Pentu Skrevet 21. september 2011 #20 Skrevet 21. september 2011 Jeg har Toller og ville garantert skaffet meg en til Toller. Det er rolige, harmoniske, lærevillige, sterke og kjærlige hunder. Men uansett så er det viktig at du tenker gjennom valget ditt, for hunden skal være en del av livet ditt i mange år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå