Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dersom alarmen ikke skulle gå eller lignende, hva skjer dersom en kunde nasker mens du er på jobb?

Får du skylden og kjeft for å ikke følge godt nok med eller forstår arbeidsgiver at det har skjedd et tyveri fra en kunde?

jeg bare lurer fordi jeg kanskje starter i butikkjobb snart, for første gang og er usikker på sånt småplukk! tanken gjør meg smånervøs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om kunden ikke blir tatt så kan jo sjefen heller ikke vite at noen har vært der og naska. (Før evt. varetelling). For meg høres det helt feil å skulle kjefte på den som er på jobb i butikken, men det fins mange gale sjefer der ute..

Skrevet

Det er den som nasker som har skyld. :) Noen sjefer vil alltid være mer pirkete/strenge enn andre, men hvordan skal sjefen merke at noen nasker, dersom du ikke oppdager det? Sånt vil i såfall kun oppdages dersom sjefen ser det på overvåkningskamera og etter varetelling.

Butikknasking er dessverre veldig vanlig. Har jobbet i butikk i fem år, og ved kun én anledning klart å ta noen "på fersken". Vi har oppdaget mye rart i etterkant dog, folk som legger fra seg tomembalasje, drikker en halv brus mens de fortsatt er i butikken og legger den fra seg og går, eller at vi har gransket på overvåkningskamera folk som har oppført seg mistenkelig.

Men det er sjefen din som vil få ansvaret for å lære deg opp, så du vil nok vite hva du skal se etter og evnt. gjøre dersom du skulle ta noen i det.

Skrevet

Det er den som nasker som har skyld. :) Noen sjefer vil alltid være mer pirkete/strenge enn andre, men hvordan skal sjefen merke at noen nasker, dersom du ikke oppdager det? Sånt vil i såfall kun oppdages dersom sjefen ser det på overvåkningskamera og etter varetelling.

Butikknasking er dessverre veldig vanlig. Har jobbet i butikk i fem år, og ved kun én anledning klart å ta noen "på fersken". Vi har oppdaget mye rart i etterkant dog, folk som legger fra seg tomembalasje, drikker en halv brus mens de fortsatt er i butikken og legger den fra seg og går, eller at vi har gransket på overvåkningskamera folk som har oppført seg mistenkelig.

Men det er sjefen din som vil få ansvaret for å lære deg opp, så du vil nok vite hva du skal se etter og evnt. gjøre dersom du skulle ta noen i det.

det er irriterende når folk drikker halve brusen før de kommer til kassa.. har sett moren min har gjort det før, men det er jo ikke tyveri? flaut er det

Skrevet

det er irriterende når folk drikker halve brusen før de kommer til kassa.. har sett moren min har gjort det før, men det er jo ikke tyveri? flaut er det

Her var det jo snakk om folk som drikker halve brusen inne i butikken og legger den fra seg før de går til kassen/ut av butikken, altså ikke betaler for den. :)

Jeg har også åpnet brus inne i butikken, men betaler selvfølgelig for den når jeg kommer til kassen.

Har egentlig ikke tenkt på dette som frekt før, men det er kanskje det?

Skrevet

Det er veldig vanlig, og moren din er absolutt ikke den eneste. :)

På min butikk fikk vi dog beskjed om å vennligst be kundene om å betale før de nyter. Siden mange nettopp glemmer eller "glemmer" å betale. Er også vanlig at folk forsyner seg med boller og wienerbrød uten å si i fra så vi får slått det inn (har dog en morsom anekdote om en mann som spiste et wienerbrød, noe kollegaen min fikk øye på. Da han kom til kassen latet han som ingen ting, og hun latet som ingenting hun også, men slo det inn uten at han merket det, people are strange. hvem vil gjøre seg til tyv for et wienerbrød til kr. 11 liksom).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...