Gå til innhold

Lønn i disse yrkene?

Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har et av yrkene nedenfor eller vet hva lønna ligger på?

Jeg vet at det er store forskjeller ute og går, men jeg er egentlig ikke interessert i de ekstremt godt eller dårlig betalte.

Ta utgangspunkt i at man har noe erfaring fra før, men ikke nødvendigvis mange år.

• Sekretær

Resepsjonist (ikke hotell e.l.)

Sentralbordmedarbeider

Kundeservicemedarbeider

Kontormedarbeider (uten regnskap)

Er interessert i både timelønn og fastlønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt forskjellige resepsjonist og sentralbordjobber gjennom vikarbyrå og fikk betalt fra 105 til 115 per time - alt etter hvor jeg jobbet - og hvor lenge jeg hadde jobbet i byrået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fast som sekretær og har jobbet innen alle de nevnte områdene, i middels til greie bedrifter.

Har fastlønn idag (altså etter 5-6års erfaring innen yrket) på 250.000 + 10% provisjon av det jeg selger opp + overtidsbetalt ved pålagt overtid (og jeg jobber ikke overtid så lenge det ikke blir pålagt).

Har i tillegg 2 gratis avisabonnementer.

Tror det er sånn midt på treet for denne typen jobber, dersom det ikke er spesialisert på ett eget felt.

Men synes ikke det er spesielt god lønn, selv om jeg vet den er midt på treet innen "mitt yrke".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

*sammenligner og regner ut*

Ser ut som jeg kommer greit ut av det, om ting går min vei!

Det er plass til flere svar forresten :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er summen du har funnet da Lea?

Jeg vet om noen ordinære sekretærer (uten spes. IT kompetanse) som tjener mellom 250.000 - 400.000 så litt over 300.000 i året ville være midt på treet der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timelønn på 125,- gjennom et byrå. (Vikariat)

Høres helt greit ut for meg, ettersom stillingen ikke innebærer ansvar o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Har sett stillinger utlyst i staten som sekretær med lønn opp til lønnstrinn 29' date=' men hvor mye det er vet jeg ikke...[/quote']

Lønnstrinn 29 i statlig sektor tilsvarer kr 245.600 i året og kr 132,75 i timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...