Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere som spiser havregrøt til frokost, hvorfor spiser dere det?

jeg skulle gjerne spist det hver morgen fordi det er sunt og godt, men er det flere fordeler som dere vil dele?!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser det fordi jeg synes det er lett å lage, lett å få ned (dårlig matlyst på morgenen), og at det metter greit. Synes også det er godt med noe varmt. At havre er næringsrikt tar jeg egentlig bare med meg som et pluss, men jeg regner med at det er en av grunnene til at jeg har hatt mer stabilt blodsukker siden jeg begynte med det til frokost.

Skrevet

Eg spiser det ikkje så ofte, men eg spiser det av to grunner: fordi det er sunt og fordi eg syns det smaker godt :)

Skrevet

At det er godt å sunt er grunn nok for meg hvertfall :)

Skrevet

Det er utrolig billig! (Jeg er student)

Også er det supersunt, næringsrikt og mettende, og godt og varmt

Skrevet

Jeg synes i tillegg til det andre som er nevnt at havregrøt er praktisk. Man trenger ikke en mengde ting i huset for å lage det. Selv om det er det samme hver dag føles det mindre kjipt enn brødskiver. Og mindre stress enn andre typer frokost som innebærer å skjøre opp ting, steke ting eller sjonglere med mange ingredienser og ta valg angående pålegg. Havregrøt kan man lage halvt i søvne.

Banan, kanel, honning, nøtter, syltetøy, frukt er bonus .. eller bare helt plain grøt :)

Skrevet

Nettopp, er så deilig med variasjon uten å bytte ut hele måltidet!

blir å kaste meg på grautvogna i morgen jeg da:)

Skrevet

Jeg synes det er utrolig godt og det holder meg mett lengre enn noe annet jeg kan spise. Det er dessuten veldig godt med noe varmt om morgenen når det er kaldere årstider.

Skrevet

Ville bare meddele at jeg så på dr. Oz i dag, og det viser seg at havregrøt er en type mat som reduserer risikoen for eggstikkreft!! Dig in! :jepp:

Gjest LillaGorilla
Skrevet

Det er praktisk, lettvint, billig, godt (med frukt/kanel på), metter lenge og gir stabilt blodsukker :)

Trenger energi til travle dager og da er havregrøt en god start på dagen. Spesielt når jeg ikke kan snike meg vekk å spise en frukt. Blir nemlig sulten ganske ofte, men med havregrøt holder jeg ut litt lenger.

Skrevet

Det er enkelt og billig..

Pleier å blande det ut med cultura bare jeg... Uten å varme det opp

Skrevet

Lenge siden jeg har spist havregrøt nå, men spiste det nesten daglig i flere år. Synes det er godt, lettvint, billig og metter lenge, lenger enn frokostblanding eller brød. Havre er også sunt pga sunne fettsyrer og betaglukaner (selv om innholdet av mykotoksiner - soppgifter - kan være høyt, jeg har hørt landbruksrådgivere si at de aldri ville spist havregryn hver dag).

Gjest NozMonster
Skrevet

Det er enkelt og billig..

Pleier å blande det ut med cultura bare jeg... Uten å varme det opp

trodde jeg var den eneste jeg :ler: jeg pleier å helle litt over, jaffal om den blir litt for tykk.

et tips til dere grøt-spisere; la grøten småkoke i en halvtimes tid! jo lenger den koker, jo bedre blir den! jeg har min egen måte å lage den på, og de som smaker min, vender ikke tilbake :fnise: det er utrolig hva en skje med sammalt hvetemel oppi også gjør ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser Quaker posjonspakninger med kanel som ikke er sunt i det hele tatt, men det er kjempegooooodt :nigo:

Skrevet

Jeg spiser Quaker posjonspakninger med kanel som ikke er sunt i det hele tatt, men det er kjempegooooodt :nigo:

Hvorfor er ikke det sunt?

Skrevet

Fordi det ikke smaker noe som helst, og er det eneste jeg klarer å trykke ned om morgenen. Gidder ikke koke vann en gang. Lager en gjørme av havregryn og kald melk, uten smakstilsetninger..

Skrevet

Måtte stoppe å spise havregrøt jeg...som med risgrøt så klarer jeg ikke å spise det uten å DYNKE det med sukker og kanel :fnise: Egentlig blir det sukker med havregryn når jeg spiser det :fnise:

Men veldig godt på kalde dager der jeg er fysen på noe godt :popcorn:

Skrevet

Jeg spiser kun havregryn og melk, kan ikke fordra havregrøt :gjeiper:

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å spise havregrøt, dvs. grøtkonsistens fikser jeg ikke, så jeg blander alt sammen og varmer opp.

Men jeg lurer på om jeg spiser for mye?

2 dl havregryn (ca 350 kalorier), 2 dl lettmelk, noen rosiner, noen nøtter, noen blåbær og noen bringebær. Kaneldryss og litt honning (ca 1 teskje) over.

Skrevet

For mye i forhold til hva? Jeg spiser lett like mye, men det er da en haug med tulleruske

KG-brukere som spiser to knekkebrød og sier seg fornøyde.

Det kommer uansett an på hva du spiser resten av dagen. Du kan spise 1000 kalorier til frokost om det er det som passer deg best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...