Gå til innhold

Hørt om myk pepperkakedeig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet over en pepperkakedeig som frelser alle den møter på.

Den blandes i en varm kjele (deler av deigen kal kokes) og arbeides med mens den fortsatt er lunken og myk!

Jeg har aldri laget pepperkaker av "tradisjonell", kald deig, men de jeg har laget pepperkaker med har det. Og de banner høyt når de møter på min myke pepperkakedeig. Dessuten sier de at det smakker akkurat som andre pepperkaker :-)

Noen som har hørt om det?

Noen som bruker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også ha oppskrift. Jeg er ikke så glad i hjemmelagde pepperkaker. Alt for harde.

Skrevet
Jeg vil også ha oppskrift. Jeg er ikke så glad i hjemmelagde pepperkaker. Alt for harde.

Harde? De skal jo være harde. Men deigen er ikke hard.

Skrevet

Aha! Nå har jeg smakt på pepperkakene (bakte søndag, kjevlet så mye deig at jeg orket ikke smake). De er rågode!

- Og jeg liker egentlig ikke pepperkaker...

Skrevet

Cluet var ikke å legge ut oppskriften på myk pepperkakedeig altså. Cluet var å høre om det var andre som også brukte dette.

Jeg har fått oppskriften av min venninne, fra utlandet. Jeg aner ikke om det er en familiehemmelighet eller hva. Så foreløpig holder jeg oppskriften for meg selv.

Fant denne: http://kajania.sysedata.no/jul2000/pepperkake.html

(Nei, pepperkaker inneholder ikke pepper!!!)

Vi hadde da vitterligen ei teskjed i våre pepperkaker! Måtte tilogmed male selv, da vi bare hadde hel pepper på kvern i hus ...

Innholdet ser ut til å være det samme, men forholdene er noe annerledes. Myyye mer sirup blant annet.

Skrevet

Er det noen som har oppskrift på pepperkaker som kan minne om den typen som pepperkakehusene er laget av?

Skrevet

Pepperkakehus er vel laget av vanlig pepperkakedeig?

Skrevet

jo, men jeg synes ikke at hjemmelagde blir så porøse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...