Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal på weekendtur til London og må nå bestille flybilletter og hotell. Jeg lurer på om det lurest/billigst med sånn pakke hotell + fly eller at jeg bestiller dette seperat.

Norwegian er vel billigst, men flyr ikke til Heathrow. Er et greit å fly til Gatwick med tanke på transport og den tiden det tar å komme seg til steder og se alt man bør se i London i løpet av 3 - 4 dager?

Jeg er helt grønn på dette og må også planlegge hva vi skal se/gjøre. Jeg vet at det finnes noen tråder om dette, men synes det er så uoversiktlig. Ønsker å få anbefalt noe billig og bra for å slippe å bomme på dette på min første London-tur.

Alle tips og råd mottas med stor takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite forskjell fra Heathrow og Gatwick ser det ut til

Jeg ville funnet meg et hotell innenfor sone 1 i London for da er du sentralt til det meste.Skaff dere oystercard til undergrunnsbanen som er en effektiv måte å reise rundt i London på.

Det er mye å se og gjøre i London så det kommer jo litt ann på hva dere har tenkt til å ha med dere da.

Skrevet

Norwegian er ikke nødvendigvis billigst :) Har opplevd ved flere anledninger at British Airways utkonkurrerer Norwegian på pris, og da får man jo også gratis bagasje og terminal 5 på Heathrow(hvor BAs fly har sin base)er stor og flott, så det er en fin bonus ;)

Man kan også ta banen for en billig penge fra Heathrow og inn til byen, så det er også noe å tenke på :)

Jeg har dog aldri vært på Gatwick, så kan ikke sammenligne! Men sjekk ut BA for pris :)

Skrevet

Det er veldig greit å fly til Gatwick. :) Enkleste måte å komme seg til London på er med tog, jeg anbefaler å ta Southern i stedet for Gatwick Express.

Av rimelige hoteller er jeg veldig fornøyd med Travelodge (City Road og Southwark, viktig å være oppmerksom på at det er stor variasjon mellom de ulike hotellene i kjeden), som er enkle, men rene og greie, og kan være veldig rimelig om man benytter seg av kampanjene deres. Blant litt dyrere hoteller er f.eks. Darlington Hyde Park og London Bridge Hotel veldig bra.

Siden du nevner at det er din første London-tur: Om dere skal vil oppleve de "vanlige" severdighetene som Tower, London Eye o.s.v. kan det være lurt å kjøpe en pakke, eller i det minste forhåndsbestille billetter til enkeltattraksjoner for å unngå for mye køståing. Se for eksempel her.

Skrevet

Selv om det er veldig greit med Heathrow pga at man kan ta banen dit, var det heller ikke noe problem å komme seg til/fra Gatwick. Går mange flybusser inn til sentrum. Så jeg ville ikke latt dette styre valget av fly (men valgt noe som går til Heathrow hvis prisen ellers er lik).

Når det gjelder hotell, er jeg kjempenøye med å få beliggenheten slik jeg vil. Og da synes jeg ofte det blir for få valgmuligheter hvis jeg skal ta en slik fly + hotell-pakke. Og jeg pleier å lete lenge på nettet til jeg finner gode hotelltilbud, uansett. På f.eks. booking.com er det ofte store prisavslag å få hvis man ikke trenger frokost inkludert (vi pleier å gå ut og spise frokost i stedet) og hvis man bestiller et rom uten angrefrist (dvs at man ikke får pengene tilbake hvis man ikke reiser likevel).

Skrevet

Takk for alle svar :) Synes dette var vanskelig. Hva er egentlig rimelig pris for fly og hotell?

Skrevet

Er du under 26 ville jeg helt klart sjekket SAS sine ungdomsbilletter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har du mulighet til å fly med Ryanair pleier det å være klart billigst (også når skatter, avgifter osv er inkludert). Verdt å sjekke ut i hvert fall!

De flyr til Stansted og Gatwick, og fra Stansted går det mange flybusser inn til London, fra Gatwick tar du helst toget. Begge deler er fullt overkommelig!

Endret av Golde
Skrevet

Hei!

Skal på weekendtur til London og må nå bestille flybilletter og hotell. Jeg lurer på om det lurest/billigst med sånn pakke hotell + fly eller at jeg bestiller dette seperat.

Norwegian er vel billigst, men flyr ikke til Heathrow. Er et greit å fly til Gatwick med tanke på transport og den tiden det tar å komme seg til steder og se alt man bør se i London i løpet av 3 - 4 dager?

Jeg er helt grønn på dette og må også planlegge hva vi skal se/gjøre. Jeg vet at det finnes noen tråder om dette, men synes det er så uoversiktlig. Ønsker å få anbefalt noe billig og bra for å slippe å bomme på dette på min første London-tur.

De billigste og beste overnattinger finner du hos London30

Skrevet

Hei!

Som andre sier like greit å reise til Gatwick som Heathrow. Men ikke bruk Gatwick express inn til byen. Bruk heller Southern eller Capital conect sine lokaltog. Mye billigere og ikke så mye lenger reisetid.

Apropos hotell er veldig glad i St Giles ved Tottenham Court road. Helt greit hotell, var der i sommer og betalte 105 pund natta for dobbeltrom med frokost. Rommene er ikke så veldig store men helt greie.

Du kan og bestille fly+hotell gjennom Norwegian, men da bør du sjekke belligenhet nøye før du bestiller. Har opplevd at de har skrevet sentral belligenhet på hoteller som overhode ikke har sentral belligenhet. For eksempel hoteller i Doclands. Da har du fort 30 min reisevei eller mere til de typiske turistområdene i byen. I tillegg er dette et finansstrøk uten liv eller noe som helst i helger og på kvelder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...