AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Holder på med siste året på vernepleierutdanningen og jobber i hjemmesykepleien i helgene. Trives veldig godt å jobbe i hjemmetsykepleien, og hadde jeg skulle valgt utdanning nå hadde jeg nok gått sykepleier. Selv om vernepleiere kan jobbe i sykepleierstillingen i hjemmesykepleien har jeg på følelsen at jeg kommer til å havne i bakerste rekke ved ansettelser. Er det noen videreutdanning jeg kan ta for å være mer attraktiv i en sånn jobb?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 Hva med noe innen for demens? Dessuten er jo atferdsanalyse også veldig nyttig i arbeid med demens så du kunne jo videreutdannet deg i læringspsykologi eller noe..
M0niq Skrevet 21. september 2011 #3 Skrevet 21. september 2011 Hva med videreutdanning innen eldreomsorg? eller psykisk helsearbeid?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #4 Skrevet 21. september 2011 http://www.hib.no/aktuelt/nyheter/2011/09/videreutdanning-hjemmesykepleie.asp Kanskje du kan ta denne? Ellers er vel både psykisk helsearbeid, demens, geriatri og sår videreutdanninger som er ettertraktet.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #5 Skrevet 21. september 2011 http://www.hib.no/aktuelt/nyheter/2011/09/videreutdanning-hjemmesykepleie.asp Kanskje du kan ta denne? Ellers er vel både psykisk helsearbeid, demens, geriatri og sår videreutdanninger som er ettertraktet. TS her. Tusen takk for svar Finnes denne videreutdanningen andre steder. Bor i Trondheim nå i dag sjø. Finnes det f.eks nettsider hvor alle videreutdanninger er presentert? Så tungvindt å gå inn på alle høyskoler i norge for å se om det er noe relevant der :/
AnonymBruker Skrevet 21. september 2011 #6 Skrevet 21. september 2011 TS her. Tusen takk for svar Finnes denne videreutdanningen andre steder. Bor i Trondheim nå i dag sjø. Finnes det f.eks nettsider hvor alle videreutdanninger er presentert? Så tungvindt å gå inn på alle høyskoler i norge for å se om det er noe relevant der :/ Ikke som jeg vet om, men det finnes lignende Vet ikke om noen slik oversikt dessverre. Nå er jeg usikker på hva vernepleie består i, men hos oss har vi veldig fokus på samhandlingsreformen. Ser de har denne videreutdanningen på hist: http://hist.no/samhandling/ Den vil du skille deg positivt ut med, men det spørs jo om du vil ha noe lederansvar.. Ellers er jeg enig i de som er nevnt over. Generelt er jo alt som går på kommunehelsetjeneste, samhandling, demens, geriatri, psykisk helse osv nyttig. Hj.spl er jo allroundere, så man kommer borti det meste. Hvis du har en god tone med nærmeste leder, så kan du jo rett og slett høre med henne også, hva de kunne ønsket seg av kompetanse, og at du trives så godt at du kunne tenke deg å fortsette. Er de fornøyde med deg, så støtter de gjerne videreutdanning hos oss, i bytte med et par pliktår. Og hvis du trives, har jo ikke det noe å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå