Imax Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 Skal på julebord på jobben neste fredag og har en dypt utringet topp slik at jeg kan vise mine EKSTREMT hvite armer og bryst/rygg... Så jeg lurte på dette med selvbruningskrem, som jeg aldri har brukt (bortsett fra en gang på 80-tallet, da jeg fikk orange hender...): 1) Er det mulig å bruke selvbruningskrem ETTER jeg kommer fra jobb og FØR jeg drar på julebord (slutter på jobb 16 - julebord kl 19)? Synes det er litt dumt å komme "brun" på jobben, for det skal jo være "pynt" til festen, ikke jobben... 2) Hva må jeg huske på for å få best resultat (litt farve, ikke knall brun)? 3) Må jeg ha hjelp (ryggen er vel vanskelig å få til)? 4) Bruker man handsker? 5) Dersom jeg ikke skal bruke selvbruningskrem, er det noen som har tips til gyldent pudder el.l. som kan gjøre samme nytten? Håper noen av dere kan hjelpe meg, det virker som dere har peiling på så mye sånt som jeg ikke aner et døyt om...
Gjest Ethereal Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Jeg ville tatt litt bedre tid, og tatt selvbruningen i to omganger et par kvelder før julebordet. Det er i det minste min plan. Først, skrubb kroppen godt, og smør deg inn med bodylotion. La denne trekke godt inn før du smører selvbruningen utover. Personlig synes jeg det er greit å starte med beina og jobbe meg oppover kroppen. Sist gang fikk jeg hjelp av sambo til ryggen. Mange vil nok anbefale svinedyre St Tropez, men jeg har nå kjøpt selvbruningsskummet til Piz Buin (koster 129,-), og det funker superbra. Ikke blir man klissete, heller. Jeg har den mørkeste versjonen, men jeg er ikke så lys i huden. Hansker burde du vel egentlig bruke, men jeg gidder ikke, og så lenge jeg vasker hendene grundig etterpå, går det bra. Du blir forresten ganske gradvis brun, ikke i full fart. Lykke til på julebord, på lørdag er det min tur...
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2003 #3 Skrevet 2. desember 2003 Ikke bruk en selvbruningskrem du ikke har brukt før samme dag som du skal på fest. Noen av kremene stinker etter noen timer....
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #4 Skrevet 2. desember 2003 Ellers så kan du gå til en hudpleiesalong å få en"selvbruner dusj". Vet at de har dette noen steder i Oslo. Det innebærer at de spayer hele kroppen med en slags høytrykkspyler, slik at du blir jevnt brun. Men dette burde du gjøre kanskje 2 dager før julebordet. Dette holder visst i ca. 4 dager. Altså nok til juleborsaften. Koster rundt 400. Koster litt, men da blir jevnt og ser veldig naturlig ut, siden det er folk som kan dette. Har ikke prøvd det, men har bare hørt possitivt om det. Lykke til
Gjest Lea Skrevet 2. desember 2003 #5 Skrevet 2. desember 2003 Jeg ville også begynt før. Gjerne en uke i forveien (men det er kanskje for sent?) Husk å peele godt først, smør deg inn med fuktighetskrem, la den trekke inn og ta på selvbruneren. Pass på at du får den jevnt på. Det er penere med hvit hud enn skjoldete hud. Etter 3 timer (eller noe sånt) kan du ta en ny runde med fuktighetskrem og selvbruner. Noen typer gir mer farge enn andre og det blir penest om kremen gir lite farge, men brukes flere ganger (synes jeg).
chocolate Skrevet 2. desember 2003 #6 Skrevet 2. desember 2003 Prøv selvbruningskrem! gjør det noen kvelder i forveien. Du bør ha mulighet til å dusje før julebordet, selvbruningskremer kan ha en litt spesiell lukt. Så hva med de to kveldene før julebordet? Jeg har også skummet fra piz buin, men MID (medium farge, ikke mørkest- MAX) Har også en krem fra loreal jeg da, for ansikt. Den bruker jeg også på hendene! På oversiden. Ganske pirkete når jeg smører dem. (ellers kan du helt fint bruke piz buin skum i ansiktet også!) Det er bare å vaske seg godt i håndflatene etterpå så går det bra. Husk at dagens selvbrunere er langt bedre enn de som var å oppdrive for 5-10 år siden. Du blir ikke gulrotfarget;) Lykke til! Selvbruning er supert... ps, siden du har litt tid kan du jo ta en prøve-kveld først. Greit å se hva dine svakheter ved påføring er;) (skjolder, glemte steder osv. øvelse gjør mester:) Fargen er vekk i løpet av uka!)
*Shira* Skrevet 2. desember 2003 #7 Skrevet 2. desember 2003 Kjenner meg så igjen. Har hatt utrolig dårlig erfaring med selvbruningskremer. Men på KG får en hjelp, og jeg ble tipset om å kjøpe L'oreal's Sublime(ett eller annet). Orange pumpeflaske til litt over hundrelappen(kr. 109,-). Jeg dusja, brukte hampvott, bodylotion og deretter testa jeg litt på armer og bryst. Vart helt overvelda over resultatet, den fine gyllne fargen jo :D Og jeg var drivhvit altså... Kan være lurt å gjøre det 2 dager før. Fikk ett tips om at en kunne påføre krem med en bomullspad på hendene. Lykke til!
Gjest Lea Skrevet 2. desember 2003 #8 Skrevet 2. desember 2003 L'oreals krem er super! Har aldri opplevd at den har blitt skjoldete eller oransje og den luker ikke vondt heller. Fargen blir også pen. Anbefales! (må bare brukes opp Piz Buin-skummet først... lukter ikke godt)
Gjest gjesta Skrevet 2. desember 2003 #9 Skrevet 2. desember 2003 Da skal jeg prøve den l`oreal kremen, for den jeg har nå (Estee Lauder) stinker py og daue dyr.
Gjest Ethereal Skrevet 2. desember 2003 #10 Skrevet 2. desember 2003 Hvis du har tørr hud, bør du holde deg unna geleen fra L'Oreal, den tørket ut huden min til noe som lignet på en inntørket elv. Jeg er enig i at Piz Buin-skummet lukter vondt, min kjære hevder det lukter potetgull..
Gjest care Skrevet 2. desember 2003 #11 Skrevet 2. desember 2003 Jeg bruker ikke selvbruningskrem noe særlig, men må jeg ha, så bruker jeg DECLEOR
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå