Gå til innhold

Jeg vil gjerne finne min far..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 14 år som aldri har møtt meg far. Dette er min historie:

Da jeg ble født var min mor sammen med en mann på Gjøvik. Det ble slutt mellom dem da jeg var 3 og etter det var jeg hos han anhver helg. Jeg trodde da i 8 år at han var faren min. En dag da jeg var 4 år og han skulle levere meg hos mamma, husker jeg at han holdt meg og jeg sa til han at jeg ikke ville hjem til mamma enda, og da sa han: "Jeg kommer jo å henter deg igjen neste helg." Anhver helg i flere måndter kom mamma med unnskyldninger med at "pappa" ikke kunne komme å hente meg fordi noe annent dukket opp. Til slutt flyttet vi fra Gjøvik til Lillestrøm, og da slutte jeg å spørre om "pappa". En kveld jeg skulle legge meg da jeg var 8 år, kom mamma og la seg ved siden av meg i sengen og sa at hun trengte å fortelle meg en ting. Da fortalte hun meg at Iver ("pappa") ikke var min far. Jeg brøt ut i gråt og jeg gråt i flere timer før jeg sovnet. Etter det fikk jeg da fri fra skolen i 1 uke pga sorgen.

Hver eneste dag siden det har jeg gått rundt å lurt på hvem min biologiske far er, om han vet at jeg eksisterer, om han lever og om jeg evnt har søsken. Når venner av meg spør om jeg har søsken så sier jeg alltid: "Jeg vet ikke." Jeg kunne virkelig ønske jeg kunne svare på det.. Jeg har et utrolig stort ønske om å finne han mer enn noe annent.. Men jeg aner ikke hvordan. Jeg har ikke noe navn, alder, hjemsted eller noe på han. Mamma sier at hun ikke vet/husker noenting, så jeg kommer ikke så mye lenger der heller.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen her vet om en måte jeg kan finne han? En eller annen person jeg kan kontakte osv?

Håper virkelig på svar, for dette betyr så mye for meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta kontakt med frelsesarmeen? Prøv å få mest mulig opplysninger av moren din først.

Skrevet

Er du sikker på at din mor snakker sant? Det er jo hun som har hatt sex med denne mannen som er din far, så hun burde vel vite noe om han.. Navn f.eks?

• Liker 1
Skrevet

og er du sikker på at hun ikke bare sa at Iver ikke er din far for å rive dere fra hverandre / hevne seg på ham på en eller annen måte?

• Liker 1
Skrevet

Hvis moren din nekter å hjelpe, er det ikke så mye du kan få gjort for å finne din far.

Men du kan jo starte med å kikke etter fødselsattesten din. Det kan jo være hun har oppgitt far der. Står det far ukjent, kan du prøve å spørre dine besteforeldre om de vet noe.

Finner du ikke attesten, kan du ringe folkeregisteret og be om en ny sendt til ditt navn.

Jeg ville også prøvd å spore opp denne Iver for å høre med ham om han kan være faren din.

Lykke til. Jeg vet godt hvilke følelser du kjenner på. :klemmer:

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo også være en grunn til at din mor ikke vil gi deg informasjon om din biologiske far,...

Skrevet

moren din vet.. krev å få vite det. alle vet vel navnet på dem man har vært sammen med.

Skrevet

moren din vet.. krev å få vite det. alle vet vel navnet på dem man har vært sammen med.

Det er jo ikke sikkert hun vet det da. Når hun sier hun ikke vet, så er det jo ikke sikkert hun gjør det heller.

Skrevet

Det finnes jo dessverre de kvinner som bruker ONS som en måte å få barn på. Da er det ikke utenkelig at de ikke kjenner navnet på far. :tristbla:

Skrevet

Er du sikker på at din mor snakker sant? Det er jo hun som har hatt sex med denne mannen som er din far, så hun burde vel vite noe om han.. Navn f.eks?

Mamma sier hun ikke husker det og at det var onenightstand..

Skrevet

Det finnes jo dessverre de kvinner som bruker ONS som en måte å få barn på. Da er det ikke utenkelig at de ikke kjenner navnet på far. :tristbla:

Mamma sier at det var onenightstand og at det er derfor hun ikke husker navnet..

Skrevet

og er du sikker på at hun ikke bare sa at Iver ikke er din far for å rive dere fra hverandre / hevne seg på ham på en eller annen måte?

Ja, DNA test viste at Iver ikke var min biologiske far..

Skrevet

Hvis moren din nekter å hjelpe, er det ikke så mye du kan få gjort for å finne din far.

Men du kan jo starte med å kikke etter fødselsattesten din. Det kan jo være hun har oppgitt far der. Står det far ukjent, kan du prøve å spørre dine besteforeldre om de vet noe.

Finner du ikke attesten, kan du ringe folkeregisteret og be om en ny sendt til ditt navn.

Jeg ville også prøvd å spore opp denne Iver for å høre med ham om han kan være faren din.

Lykke til. Jeg vet godt hvilke følelser du kjenner på. :klemmer:

På fødselsatteste så står det ikke noe navn på far..

Skrevet

På fødselsatteste så står det ikke noe navn på far..

Uff, så drit!

det er moren din som er nøkkelen i denne historien - men hun husker kanskje ikke så mye?

har du spurt om:

- by, hvor han bodde? hvor han kom fra? dialekt?

- yrke/student?

- utseende? spesielle karakteristika? høyde. hårfarge etc?

- hvor traff hun han?

Kanskje du klarer å snevre det inn, f.eks han var ca 20 år i 1996, han hadde blondt hår, blå øyne, en tatovering på venstre overarm. Han bodde i Tønsberg, men skarret, så han kom egentlig fra sørlandet. Han var lærling på et verksted... osv osv... Til slutt har du kanskje nok til at du kan sette inn en annonse i en avis eller lignende?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...