Gå til innhold

Vask av ullklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg ser at mange ullplagg ikke skal vaskes på mer enn 30 grader, men blir de da egentlig rene? Jeg tenker da spesielt på svette, blir det vasket bort på kun 30 grader?

*takknemlig for svar*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt problemer med å vaske vekk svette fra ullklærne mine.. Det er omtrent det jeg kan si om saken :) Bruker milo, vasker i vaskemaskinen og lufttørker klærne etterpå.

Skrevet

Ja klart de blir rene, det kommer litt an på hva du tilsetter, Milo er veldig bra.

Det er mange som har prøvd å vaske ull på temperaturer opp til 60 eller 95 grader ... men det går på tabbekvoten. Klærne blir vanskelig å bruke etterpå, kanskje av små personer

Skrevet

Ha litt eddik i skyllevatnet om du ikkje får vekk lukta. Men sveittelukt sett seg sjeldan veldig godt i ullklede, i alle fall som ikkje går vekk i vanleg ullvask. Turundertøy som ein brukar og sveittar i kvar dag i ei veke stinkar jo, men desse kleda kan ein vaske på 40 også, og då går det vekk.

Skrevet

mitt krymper om jeg tar på mer enn 30. Ull stinker fort svette, selv om man ikke svetter virker det som.

Eddikk skal jeg oxo prøve Tigress

Skrevet

Takk for svar, allesammen!

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...