AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #1 Skrevet 20. september 2011 Jeg undrer meg mer og mer over dette fenomenet... Oftere og oftere når jeg tar bussen til jobb, ser jeg foreldre med store barn i sportsvogn. Vi snakker gjerne opp til 6 år gamle. Jeg syntes det er ganske spesielt at barn i skolealder ikke går selv... Det dummeste med dette, er at de fyller opp bussen på handicap/barnevognplassen, og jeg ser flere ganger at barnevogner med små barn, ikke får plass på bussen grunnet disse... Kunne ikke de klappet sammen vognen og latt ungen stå selv? Er ikke sjelden de står i vognen... kan ikke alltid forvente at bussjåføren skal fikse dette. Hva syntes dere om dette? Hva er riktig alder for at ungene ikke sitter i vogn lengre?
Djungelvrål Skrevet 20. september 2011 #2 Skrevet 20. september 2011 (endret) Aldri sett en 6 år gammel unge i vogn, sikker på at det ikke bare var en litt stor 3-4 åring?? Endret 20. september 2011 av Liquorice
Darkannie Skrevet 20. september 2011 #3 Skrevet 20. september 2011 En frisk 6-åring i vogn?? Spesielt ja...
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #4 Skrevet 20. september 2011 Jeg har faktisk lagt merke til det samme, og jeg har også undret meg over det. Det må vel være bedre at ungene går selv, blir trette og unngår å være fullstendig uthvilt og hyperaktiv når familien endelig kommer hjem. Å bli litt sliten i beina er bare sunt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2011 #5 Skrevet 20. september 2011 Aldri sett en 6 år gammel unge i vogn, sikker på at det ikke bare var en litt stor 3-4 åring?? Det er store barn. Garantert. har flere ganger hørt at de har diskutert skoledagen med foreldrene, og de er definitivt i stand til å gå selv, for de går gjerne ut av vognen når de skal på bussen, og hopper opp og ned, fulle av energi som unger flest...
altflyter Skrevet 20. september 2011 #6 Skrevet 20. september 2011 Jeg har sett dette flere ganger... Tror mange foreldre syntes det er lettere sånn, men de gjør ungene en bjørnetjeneste med å ikke la dem greie seg selv
helenaa Skrevet 20. september 2011 #7 Skrevet 20. september 2011 Jeg har aldri sett dette selv, men tenker umiddelbart at det ikke er verre enn å sette dem i bilen...
Gjest imli Skrevet 20. september 2011 #8 Skrevet 20. september 2011 Jeg har aldri sett dette selv, men tenker umiddelbart at det ikke er verre enn å sette dem i bilen... Hehehe, var akkurat det som slo meg også Eg har min 3,5-åring i vogn og sykkelvogn, fordi eg ikkje har bil og vil kome meg fortast mogleg t.d til barnehagen ved levering, eller heim igjen ved henting. Akkurat som alle dei som kjøyrer bil istadet
Gjest grønnfi Skrevet 20. september 2011 #9 Skrevet 20. september 2011 Jeg tenker først at disse barna muligens egentlig sitter i rullestol, men at en sportvogn er lettere å håndtere på bussen for foreldrene? Men så sier du at de hopper ut av vognen og går inn på bussen for så å hoppe i vognen igjen, Det er bare rart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå