Gå til innhold

Det å være barnevakt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kommet frem til at jeg ikke gidder eller har tid til å skaffe meg en "ordentlig" jobb før tredje året på videregående, men hadde vært greit å tjene litt penger på siden allikevel. Har allerede flere småjobber, men å ha en barnevakt jobb der og da hadde vært greit å ha på CVen med tanke på referanser.

Så det jeg lurer på er hva dere krever av en som passer på barna deres? Jeg er sytten år gammel, fester sjelden, er fornuftig og tålmodig, og har erfaring med å passe på småbarn. Har så godt som stelt rundt med broren og søsteren min så lenge jeg kan huske, og har ingen problemer med å fikse mat og få ungene i seng når det trengs. Har også vært i barnehager i forbindelse med jobbuke på skolen osv. Har i hvert fall en følelse av at barn liker meg så fort jeg blir kjent med de =) Jeg har en ganske mild og rolig personlighet, tro det eller ei :gjeiper:

Men hvordan skal jeg annonsere at jeg kan være barnevakt? Henge opp annonser på tavla utenfor butikken, henge det opp i barnehager, eller poste det på FB osv? Og hva gir dere vanligvis barnevakten i timen som betaling? Hadde dere intervjuet meg grundig og vært engstelige før dere lot meg passe på barna deres? Jeg har ingen skremmende piercinger eller tatoveringer altså :fnise: Eldre folk får alltid et ganske godt inntrykk av meg, men den vanskeligste jobben er nok å spre ordet om at jeg er interessert i å passe på unger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drev med det før :P Pleide å enten ta kontakt via annonser, sette inn annonse selv eller henge opp lapper om det som du sa. De jeg har vært hos har vært egentlig... Mest interessert i å fortelle om ungen og ikke brydd seg noe særlig om hva jeg har vært for person :P Men hadde nok vært litt strengere selv hvis det var min unge. Men du har nok så absolutt god sjanse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...