Gå til innhold

studielån og avdrag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja nå er endelig kvatalsavdraget til lånekassen betalt. 8083, og det er bare renter. Phu.

Kunne vært litt morsomt å vite hva dere betaler i kvartalsavdrag. icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betaler 1500 kroner i måneden, og da betaler jeg litt mer i kvartalet enn jeg egentlig skal. Dessuten slipper jeg gebyrene, for jeg har betalt alt før jeg får regningen.

Har betalt på lånet i 8 år allerede, syns det går altfor sakte nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissan,

jøss, slipper man gebyrene når man betaler før regningen kommer? Hmm... jeg betaler også en gang i måneden, samme sum som deg - men har ikke lagt merke til at gebyrene trekkes fra. Men logisk er det jo.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset betales det også 1500,- i måneden, men det er ikke mitt studielån, for det har ikke begynnt å løpe enda. *Gruer meg*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 5071, tror jeg. (Like under 5100) i kvartalet. Jeg sørget for å binde renta i januar, og håper at det ikke var dumt. Jeg fikk i hvertfall redusert lånet med 600 i kvartalet, så inntil videre har det lønnet seg.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 3700 i kvartalet. + at samboeren betaler ca 6000. Mye penger! Jeg skal være ferdig med nedbetalingen i 2011... det er lenge til det! icon_frown.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal betale rett under 8000 kr i kvartalet, men har i stedet valgt å betale 3000 kr i måneden. Dermed har jeg begynt å betale ned på lånet (ikke bare renter) raskere enn ellers. I tillegg til at det lønner seg økonomisk, synes jeg det er greit å betale et fast beløp hver måned fremfor å måtte spare opp et større beløp fire ganger i året.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 7600. Men jeg begynte å betale allerede tre måneder etter at studiet var avsluttet (og rentene begynte å løpe), også har jeg betalt det med 2500 per måned. Sparte dermed to år i nedbetalingstid bare ved å gjøre det slik. Hadde jeg ventet til første terminforfall hadde jeg betalt renter i nesten to år!!!!

For å slippe gebyr må du ha betalt hele beløpet før giroene blir sendt ut. Jeg har aldri betalt gebyr, siden jeg ligger på forskudd hele tiden. (Hadde litt over 300 000 i lån da jeg var ferdig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som Diddi sier, dersom du har betalt hele beløpet før forfall, får du ikke gebyr. Dette er jo et fakturagebyr, og om Lånekassen sender faktura på allerede betalt beløp, får de dekke kostnadene selv.

Jeg har fastrente fra første gang den kunne bindes, på 5,6%. Den blir borte i sommer. Usikker på om jeg skal binde igjen, men jeg er redd betalingen uansett må økes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...