Gå til innhold

Dekken til hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det kan være lurt å kle på små hunder på kalde dager, men har en labrador behov for dekken? Tenker i retning regntøy-dekken, slik at han slipper å bli så våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg bruker dekken på mitt store hundebeist, riktignok har den kortere pels enn ein labrador. Har planer om å gå til innkjøp av eit nytt snart siden det begynner å bli kjøligere. Regndekken er veldig kjekt å bruke, hindrer det meste av væte ihvertfall (ikkje kult med hund som rister av seg fem liter vatn og løs pels oppetter veggene inne :gjeiper: ). Også er det gjerne greit med eit dekken til de kaldeste vinterdagene. Hadde kjøpt dekken til den andre hunden min også (omtrent samme pels som ein labrador), men han hadde mest sannsynlig ødelagt det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har du to forskjellige dekken til én hund altså? Et regndekken og et litt tykkere?

Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt det? På butikkene og nettsidene jeg har sjekka til nå har det kostet 500kr for den størrelsen jeg trenger. Fins det noe billigere, eller koster det faktisk så mye? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regntøy er smart å ha på veldig mange hunder. Slipper å ha en dybløt hund som har med seg litervis med vann. Refleksdekken er også veldig nyttig å ha. :)

Du finner veldig mye billige hundedekken på hooks.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har du to forskjellige dekken til én hund altså? Et regndekken og et litt tykkere?

Noen tips til hvor jeg kan få kjøpt det? På butikkene og nettsidene jeg har sjekka til nå har det kostet 500kr for den størrelsen jeg trenger. Fins det noe billigere, eller koster det faktisk så mye? :lete:

Eg har to, men bare det eine er i bruk siden det andre er ødelagt. Det første var eit vanlig dekken som var fòret og vanntett, dessverre klarte hunden å rive to store hull i det når ho gikk under ei busk så då kjøpte eg eit nytt dekken som var vind- og vanntett, med reflekskant rundt slik at det er lettere å se hunden i mørket :) Eg har tenkt å gå til innkjøp av eit lignende siden eg var veldig fornøyd med det der, greit å ha eit ekstra liggende til det første må i vask. Vurderer å kjøpe eit vanlig regndekken til den andre hunden min også.

Anbefaler Hooks :)

http://www.hooks.no/deptlist.aspx?deptid=196

Endret av Apophis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye fint ja :jepp:

Jeg pleier å bruke sele på hunden min (nesten slikt), blir ikke det veldig klabb og babb med dekken (feks dette)? Da må jo nesten selen gå utenpå dekkenet, og det er ikke ideelt, om det da ikke finnes noen åpninger på ryggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var det mye fint ja :jepp:

Jeg pleier å bruke sele på hunden min (nesten slikt), blir ikke det veldig klabb og babb med dekken (feks dette)? Da må jo nesten selen gå utenpå dekkenet, og det er ikke ideelt, om det da ikke finnes noen åpninger på ryggen?

Bruker halsbånd eg, men ser for meg at det blir litt vrangt å få til skikkelig, uansett om du tar det utenpå eller under. Kan jo alltids prøve, men det blir nok litt "klumpete" med mindre du klarer å fikse til eit hull i dekkenet som selen kan stikke ut av og dermed har selen under dekkenet.

Endret av Apophis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å bruke sele under dekken. Kanskje jeg har en litt annen type sele enn du har og at båndet festes lenger fram, men de ser ganske like ut. Det er bare å dra båndet ut fremme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke dekken pga varme annet enn ved sykdom.

Hadde det ikke vært for at hunden min blir fort syk og jeg har fått det anbefalt av vetrinær, så hadde hun gått uten dekken!

Noen raser trenger det selvfølgelig pga lite pels, men en labrador skal da ha pels nok til en norsk vinter.

Jeg skjønner den med en regndress da, men den trenger jo ikke være foret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labrador og kjøpte nylig dekken. Et vann- og vindavstøtende og et refleksdekken :) Han trenger nok ikke et med så mye fóring om han er i aktivitet ute på vinteren, men veldig kjekt at han ikke blir så våt i pelsen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to korthårede hunder (Cane Corso, som har pels omtrent som en Boxer). Bruker dekken på dem når det er kaldere enn -10 grader, og det klarer de seg godt med. De utvikler også vinterpels. Ved lengre turer kan jeg bruke dekken i mildere vær også. Mine hunder springer som regel løse i skogen, så hadde jeg hatt en hund som kun gikk ved siden av meg, og dermed ikke utviklet så mye varme med mye bevegelse, hadde jeg også brukt dekken ved mildere temperaturer.

Har kjøpt vinterdekken fra Hurtta, og de er jeg veldig godt fornøyd med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...