Gjest KellyB Skrevet 2. desember 2003 #1 Skrevet 2. desember 2003 I september i fjor, fant jeg 'mannen i mitt liv'. Vi var oppover ørene forelsket og han fremkalte følelser jeg aldri trodde jeg hadde. Jeg ble gravid halvannen måned senere og knakk fullstendig i sammen. Fra å være verdens lykkeligste, visste jeg plutselig ikke lenger om jeg ville leve... Om dette skyldtes hormonforandringer i kroppen eller hva, vet jeg ikke. Eneste utveit jeg hadde, var å ta abort. Jeg orket ikke ta stilling til hva som skulle skje med meg og kjæresten min og demed ble det en slags pause. Han nådde overhode ikke inn til meg og gikk gjennom et helvete. Han fikk aldri noen valg. Han ønsket dette barnet selv om det ikke var planlagt. Men uansett hvilket valg jeg tok, ville han uansett støtte meg fordi han elsket meg. Vi brøt all personlig kontakt for en stund. Aborten var i begynnelsen på mars og i juni fant vi sammen igjen. Jeg visste at han hadde hatt en elskerinne i mellomtiden. I helgen var vi på et lite vellykket julebord og bomben ble sluppet. Elskerinnen hans var blitt gravid og har termin i begynnelsen på januar. Han er knust og jeg er knust. Morgendagen er på nytt vanskelig å møte. Hvordan takler jeg DETTE da, jeg som ikke engang takler min egen graviditet? Jeg er vanvittig glad i ham, men vet vel ikke hvordan jeg skal takle dette nye. Trenger råd....... Kelly
Gjest Kane Skrevet 2. desember 2003 #2 Skrevet 2. desember 2003 Hadde han ikke fått vite om denne graviditeten før dere traff henne begge to? Uff da - han får jo ikke være med å velge da heller.. Bare et "versågod du har blitt far" er vel like ille som et "desverre, mitt valg" Jeg skjønner godt at du sliter - en abort er en stor påkjenning, en man ikke vet hvordan man vil reagere på før etter at man har vært der.. Jeg taklet ikke det da jeg ble gravid første gang heller - var knapt 16 år og gikk på piller, pluss at vi hadde brukt kondom OG det var første gang jeg hadde sex - makan til uflaks.... Valget om abort var veldig enkelt - tiden etterpå veldig vond. Har to herlige unger i dag, og vet at jeg tok riktig valg den gangen... Du må selv kjenne på følelsene dine, han må finne ut av sine - og så får dere gå igjennom dette sammen dersom dere vil ha en fremtid som et par. Å flykte fra problemet ved et brudd kan jo virke som en god løsning kanskje, men i det lange løp er det en feig måte ut av problemene dersom man elske rhverandre og finner tilbake til hverandre igjen... Denne kvinnen som ble gravid har etter min mening "dyttet et ansvar på dere" uten å tenke annet enn rent egoistisk - hun burde i allefall informert din kjæreste om at hun var gravid med en gang.. Den retten har alle at de må få si sin meninog ta et valg.... Kvinner bør slutte å ta slike valg helt alene, dersom de vet hvem som er barnets far bør han i det minste få vite om det. Greit nok, min kropp ogsv - men det er et liv også far har rett til å vite om........ Om du ble noe klokere av dtte vet jeg ikke :-) men du må i allefall ha lykke til videre, og ikke gi opp om du virkelig elsker denne mannen!
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2003 #3 Skrevet 2. desember 2003 I september i fjor, fant jeg 'mannen i mitt liv'. Vi var oppover ørene forelsket og han fremkalte følelser jeg aldri trodde jeg hadde. Jeg ble gravid halvannen måned senere og knakk fullstendig i sammen. Fra å være verdens lykkeligste, visste jeg plutselig ikke lenger om jeg ville leve... Om dette skyldtes hormonforandringer i kroppen eller hva, vet jeg ikke. Eneste utveit jeg hadde, var å ta abort. Jeg orket ikke ta stilling til hva som skulle skje med meg og kjæresten min og demed ble det en slags pause. Han nådde overhode ikke inn til meg og gikk gjennom et helvete. Han fikk aldri noen valg. Han ønsket dette barnet selv om det ikke var planlagt. Men uansett hvilket valg jeg tok, ville han uansett støtte meg fordi han elsket meg. Vi brøt all personlig kontakt for en stund. Aborten var i begynnelsen på mars og i juni fant vi sammen igjen. Jeg visste at han hadde hatt en elskerinne i mellomtiden. I helgen var vi på et lite vellykket julebord og bomben ble sluppet. Elskerinnen hans var blitt gravid og har termin i begynnelsen på januar. Han er knust og jeg er knust. Morgendagen er på nytt vanskelig å møte. Hvordan takler jeg DETTE da, jeg som ikke engang takler min egen graviditet? Jeg er vanvittig glad i ham, men vet vel ikke hvordan jeg skal takle dette nye. Trenger råd....... Kelly
Gjest Indianlady Skrevet 3. desember 2003 #4 Skrevet 3. desember 2003 Hei Kelly Det er to om å bli gravid,hva om typen din hadde brukt preventiver hadde han ikke hatt det problemet.Lurer på om han er voksen nok til å bli far når han ikke klarer å styre snabben.
Gjest Poirot Skrevet 3. desember 2003 #5 Skrevet 3. desember 2003 Hvis jeg var han ville jeg ihvertfall tatt en farskapstest. Skulle tro menn var i stand til å lære av sine erfaringer, men tydeligvis ikke han her. Du kan jo ta kontakt med http://www.amathea.no/ Tror de har rådgivningstjeneste for problemstillinger relatert til abort.
*perfecta* Skrevet 3. desember 2003 #6 Skrevet 3. desember 2003 Barnet blir hannes problem. Vis du elsker kjæresten din så ikke bry deg om barnet. Han kan være en god far til barnet og en god kjæreste med deg samtidig.
Gjest Kane Skrevet 3. desember 2003 #7 Skrevet 3. desember 2003 Barnet blir hannes problem. ' Et barn er vel ikke et problem vel?? Men greit nok, jeg kan strekke meg til å skjønne hva du mener - men så : Vis du elsker kjæresten din så ikke bry deg om barnet. Han kan være en god far til barnet og en god kjæreste med deg samtidig. DET MENER DU VEL IKKE? Hvordan kan man la være å bry seg om barnet hvis han skal være far for det? Da vil du jo automatisk bli en del av barnets liv når h*n er sammen med far da jo!!
Gjest sexysadie Skrevet 3. desember 2003 #8 Skrevet 3. desember 2003 Er ikke denne mannen i stand til å bruke prevensjon? Hvis man har sex med en "elskerinne" bør vel d være ett must og tre ett kondom på kuken. Beklager, men han synes jeg ikke synd på. Tror du bare skal glemme denne fyren; han bør konsentrere seg om sitt barn nå og ikke kvinnefolk. Du har vel også ett liv å leve vil jeg tro.
Joplaya Skrevet 3. desember 2003 #9 Skrevet 3. desember 2003 Om man skal glemme fyren bare fordi han glemte/lot være bruke prevensjon kan man like gjerne droppe alle som en som er mann. Kanskje med unntak av 1%?
Gjest sexysadie Skrevet 3. desember 2003 #10 Skrevet 3. desember 2003 Om man skal glemme fyren bare fordi han glemte/lot være bruke prevensjon kan man like gjerne droppe alle som en som er mann. Kanskje med unntak av 1%? En fyr som påstår han er så forelsket og har vært d i så lang tid.... Holder seg da ikke med en elskerinne? Og om han har så passer han da på å ikke levere noe "visitkort"???
Joplaya Skrevet 3. desember 2003 #11 Skrevet 3. desember 2003 Noen gjør rare og uforklarlige ting for å mestre sin hverdag. Sier ikke dette er hans unnskyldning, men vi vet jo ikke. Og hovedinnleggers dilemma her, som jeg tolker, er at han er på vei til å bli far - ikke at han hadde en elskerinne i mellomtiden.
Gjest sexysadie Skrevet 3. desember 2003 #12 Skrevet 3. desember 2003 Hvis d er ett problem at han skal bli pappa; så bør hun iallfall holde seg unna ham. Må innrømme jeg synes han bør holde hodet lavt i terrenget nå som han skal bli far. Av respekt for den kvinnen som bærer hans barn. Hun har ikke selv smelt seg på tjukken.
Anki1971 Skrevet 4. desember 2003 #13 Skrevet 4. desember 2003 Hmm ... jeg prøver bare å se for meg hva som er problemet. Hvis det er det at du syns det er vondt å tenke på at de får barn sammen mens du tok abort så Han syns jeg ikke synd på da derimot, han hadde selv et valg da han hadde sex med henne, han kunne ha brukt det hodet der oppe og brukt kondom. Men - elskerinna burde da ha sagt fra tidligere om at hun var gravid..? Om dere skal få forholdet til å fungere, så er du nødt til å takle det barnet han får med hun elskerinna - det er tross alt hans barn også. (En annen ting er at han burde kreve farskapstest uansett) Lykke til! Dette kommer nok til å kreve masse av dere begge, men er dere virkelig glade i hverandre så finner dere ut hvordan dere skal takle det sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 4. desember 2003 #14 Skrevet 4. desember 2003 DET MENER DU VEL IKKE? Hvordan kan man la være å bry seg om barnet hvis han skal være far for det? Da vil du jo automatisk bli en del av barnets liv når h*n er sammen med far da jo!! var kanskje ikke slik jeg mente det.. (ops er ikke inlogget nå) Men hun kan jo være mere nøytral ovenfor barnet enn han, liksom... vanskelig å forklare va jeg tenker....
Bø Skrevet 4. desember 2003 #15 Skrevet 4. desember 2003 (En annen ting er at han burde kreve farskapstest uansett) Hvorfor i alle dager burde han det? :o Det må være det dummeste jeg har hørt. For å ødelegge forholdet til den kommende mor? For å utsette henne for en fornedrende situasjon? Burde alle kommende fedre kreve dette? En mann vet hvordan man lager barn, og får ta ansvaret for det han har gjort.
Anki1971 Skrevet 4. desember 2003 #16 Skrevet 4. desember 2003 Fordi hun kanskje har hatt sex med andre...det vet man jo ikke... Eller syns du menn bare skal godta at okay, siden vi hadde sex en gang så må det være jeg som er faren..?
Bø Skrevet 4. desember 2003 #17 Skrevet 4. desember 2003 Fordi hun kanskje har hatt sex med andre...det vet man jo ikke... Eller syns du menn bare skal godta at okay, siden vi hadde sex en gang så må det være jeg som er faren..? Finnes det kvinner som ikke kan ha hatt sex med andre? Hvor mange ganger skal en mann ha hatt sex med en kvinne før han ikke trenger å kreve farskapstest når hun blir gravid? Også må jeg gjenta; syns du alle kommende fedre skal kreve en slik test??? Makan!
Joplaya Skrevet 4. desember 2003 #18 Skrevet 4. desember 2003 Trenger ikke kreve test. Så lenge han ikke skriver under på noen papirer om at han er faren, vil han automatisk få en test. Synes det er rett at de gjør det. U never know. Finnes nok av de som vokser opp med en far som ikke er faren likevel. Finner mange eksempler på det her inne. Siste jeg husker er hun som var utro som er gravid og lurte på om hun skulle si det til sin mann eller ei, hun var sikker på at elskeren var faren...
Anki1971 Skrevet 4. desember 2003 #19 Skrevet 4. desember 2003 Finnes det kvinner som ikke kan ha hatt sex med andre? Hvor mange ganger skal en mann ha hatt sex med en kvinne før han ikke trenger å kreve farskapstest når hun blir gravid? Også må jeg gjenta; syns du alle kommende fedre skal kreve en slik test??? Makan! Vel, er man ikke sikker på om man er faren så bør man vel ikke skrive under på papirer for at man er det heller, syns du det da? Det var det jeg gikk ut fra da jeg skrev svaret mitt, hva var egentlig så galt med det?
Bø Skrevet 4. desember 2003 #20 Skrevet 4. desember 2003 Vel, mitt poeng er at det ikke finnes NOEN som kan VITE at de er far til et barn. Dersom man har ligget med en dame som man vet er en flyfille, så er det en annen sak. Men det er jo ikke tilfellet her. Eller? Trenger ikke kreve test. Så lenge han ikke skriver under på noen papirer om at han er faren, vil han automatisk få en test. Er du sikker på det? Isåfall har de endret regelverket nylig. Se f.eks. her: http://baglervik.net/ffm/svararkiv/svar_brev25.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå