Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topicen sier, jeg går nå årsstudie i sosiologi. Ser på sidene til skolen at det er mulig å kombinere dette med en bachelorgrad. Jeg har veldig lyst til å studere sosionom til neste år, er det da mulig å komme rett på 2 året sosionom etter et år sosiologi? Eller hvilke bachelorutdanninger kan kombineres? Håper noen vet. Har prøvd å sendt mail til studieveilederne, men har ikke fått svar enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet noe om dette?.. :sukk:

Skrevet

Du burde få bestilt deg en time og pratet med noen, evnt. stikke innom dersom det er et ekspedisjonskontor. Men sannsynligvis kan du gjøre slik: søk samordna opptak på det studiet du ønsker, og prat med veileder på ditt nye studium og hør om du får integrert dine tidligere stp. i bachelorgraden som frie emner. :)

Skrevet

Nå går ikke jeg det studiet selv, men et i samme "gate". Ser på studieinformasjonen på sosial arbeid ved min høgskole at det er ikke er satt opp sosiologi, iallefall første året. Jeg vil TRO at du må ta alle de fagene som du ikke har hatt i ditt årsstudium. På mitt studium, velferdsfag, så hadde du kunnet søke fritak fra emnet sosiologi som er et av emnene første året.

For, som du sikkert vet, SOSIOnom er ikke det samme som SOSIOlog. :) Med mindre du mener at du vil søke deg videre på sosiologi, så tror jeg som sagt at du ikke får så mye fritak. Men mulig jeg tar feil altså

Skrevet

Ja, vet godt at det er to ulike grener, men det har jo litt av det samme temaene og. Må prøve å høre med noen.. hvor bruker folk å dra til rådgiver? På skolen sin? Jeg er fjernstudent, så er litt langt å dra.. er det noen gratis tjenester noen steder? Har ikke gjort dette før... :)

Skrevet

De fleste bachelor-gradene er to år med akkurat det faget og ett år med et annet fordypningsfag. Dermed kan du som regel plotte inn tidligere årsstudium, og dermed ta en senere bachelor på bare to år.

Men sosionomer krever noen spesifikke sosiologi-fag (avhengig av lærestedet), så det er ikke sikkert at du har nøyaktig de fagene som trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...